2009-05-14, 14:05
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Bullhead:
Jag tycker det du skriver är bra!!

R.i.p Bodil
Tack,
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Vad händer med alla djur nu Bullhead?
När det gäller Bullterrier så väntar klubben på besked från anhöriga om deras förslag, att hjälpa till med omplaceringar när det blir aktuellt. Jag skulle tro att Foxterrierklubben är villig att hjälpa till också. När det gäller papegojor och andra fåglar Bodil hade i sin ägo så är Eskilstuna zoo och Skansen beredd på att ta emot dom och miniatyr igelkottarna.

Så du har varit och tittat på riktiga hundar hos Bodil. Vi har några bullisar från henne som är helt underbara.
Citera
2009-05-14, 14:11
  #62
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Kan du redogöra för lite faktauppgifter nu? Hur många av anmälningarna var på stadig grund, alltså inte oriktiga anmälningar. Du har ju uppenbarligen tillgång till protokoll så du kan väl vara lite noga med källhänvisning!

Väntar på fakta från dig, inte bara löst svammel och personliga åsikter om dina medforumister.
Det om vända gäller eftersom probodil började med lösa rykten om att det INTE förekom någon misskötsel. Ingen fakta har framkommit i sak utan enbart förvirrade uttalanden från diverse lösa virrhjärnor.

Väntar på ditt seriösa svar som omväxling.
Citera
2009-05-14, 14:12
  #63
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Jag diskuterar helt enkelt ur ett etiskt perspektiv. Jag värnar om djuren men också om människorna.
Då får du skapa en egen tråd om detta och gå OnT igen. Här diskuteras skötseln av djuren, inget annat.
Citera
2009-05-14, 14:16
  #64
Medlem
[quote=VroomRS]
Citat:
Ursprungligen postat av bullhead
En hund behöver inte långpromenader eller träna lydnad eller sök varje dag, men självklart ska den ha någon form av stimulans regelbundet, hon tränade mycket in olika konster . Sök tror jag inte hon tränade med sina hundar men däremot spår.

Nej juste, en hund dör inte av att inte behöva gå ut på långpromenad, precis som en människa inte dör av att i princip inte gå ut på promenad. Är det sunt? Nej, därför det helt enkelt inte GÅR! Ditt resonemang är "djuren dör inte, därför är allt okej." Men etiskt är det inte sjysst, om man är en sann hundvän.
Därför undrar jag hur i denna magiska jord hinner hon med? Den ekvationen går inte ihop tyvärr tyvärr. Gå in på vovve.se med det här resonemanget och bli slaktad av hundvänner.

Hon tog med ett gäng hundar (olika hundar varje gång) regelbundet till skogen och kunde vara ute med dom i timmar.

Det måste bli en jävla massa timmar i skogen regelbundet (med olika hundar varje gång) om man ska lära t ex 5 hundar samtidigt att lära spår. Men det verkar som hon har Guds gåva att köra slut på hundarna fysiskt och mentalt.

Det var nästan alltid någon som var hos henne och hjälpte till, så några understimulerade hundar eller andra djur hade hon inte. Och inga vanvårdade heller.

Nu tröttnar jag på att kommentera så nu tänker jag inte fortsätta.

Hoppas resten av djuren finner ordentliga hem där dom får det dom behöver på alla plan.
När du fått lite mer kunskap om hundar och dess behov av stimulans/aktivering och skötsel, fortsätter jag diskussionen med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av VroomRS
Nu tröttnar jag på att kommentera så nu tänker jag inte fortsätta..
vad bra, det var det bästa du skrev i ditt svar till mig
Citera
2009-05-14, 14:32
  #65
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Det om vända gäller eftersom probodil började med lösa rykten om att det INTE förekom någon misskötsel. Ingen fakta har framkommit i sak utan enbart förvirrade uttalanden från diverse lösa virrhjärnor.

Väntar på ditt seriösa svar som omväxling.

Jaha, så du tycker att jag ska slå upp i pappersluntan och lämna källhänvisning på det du påstår? Sorry, men DET får du göra själv.

De anmärkningar som Länsstyrelsen haft är åtgärdade genom att bilen utrustats med fläkt till varje transportbur. Bilen är skyltad med djurtransportskylt.

Var det något mer du ville veta?
Citera
2009-05-14, 14:35
  #66
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Då får du skapa en egen tråd om detta och gå OnT igen. Här diskuteras skötseln av djuren, inget annat.


Det är väl synnerligen On Topic! prudens täcker ju bägge kriterierna i rubriken, så varför ny tråd?
Citera
2009-05-14, 14:38
  #67
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Jaha, så du tycker att jag ska slå upp i pappersluntan och lämna källhänvisning på det du påstår? Sorry, men DET får du göra själv.

De anmärkningar som Länsstyrelsen haft är åtgärdade genom att bilen utrustats med fläkt till varje transportbur. Bilen är skyltad med djurtransportskylt.

Var det något mer du ville veta?
Fåntratt det där är bara lösa rykten, precis som du beskyller andra för.
Vilket protokoll baserar du detta på? ange även sidangivelse.
Så ska vi snacka sedan.
Citera
2009-05-14, 14:43
  #68
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Fåntratt det där är bara lösa rykten, precis som du beskyller andra för.
Vilket protokoll baserar du detta på? ange även sidangivelse.
Så ska vi snacka sedan.


Sorry, du först. Jag bad dig vänligen lämna källa på dina påståenden och nu får du jobba lite om du inte ska mista hela din trovärdighet.

Upplysningsvis, här har du en artikel från idag, där kan du få antalet djur verifierade.

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.1036185
Citera
2009-05-14, 14:49
  #69
Medlem
Klot-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Sorry, du först. Jag bad dig vänligen lämna källa på dina påståenden och nu får du jobba lite om du inte ska mista hela din trovärdighet.

Upplysningsvis, här har du en artikel från idag, där kan du få antalet djur verifierade.

http://arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.1036185
Skärp dig.
Probodil hoppade in med div absurda påståenden och rykten och total förnekelse istället för en vilja att före en diskussion baserad på sakliga argument. Som jag sa till bullhead att bjuder man upp till dans får man vackert valsa med.

Att du först nu gastar om att sidangivelse långt efter att jag har frågat om detsamma - utan gehör - gör att du bara framställer dig som ytterst fånig.

Så i det här fallet är det du först.
Citera
2009-05-14, 14:55
  #70
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Skärp dig.
Probodil hoppade in med div absurda påståenden och rykten och total förnekelse istället för en vilja att före en diskussion baserad på sakliga argument. Som jag sa till bullhead att bjuder man upp till dans får man vackert valsa med.

Att du först nu gastar om att sidangivelse långt efter att jag har frågat om detsamma - utan gehör - gör att du bara framställer dig som ytterst fånig.

Så i det här fallet är det du först.


Du HAR problem med läsförståelsen alltså?!?

Hörru Klot-Johan, vad är ditt problem? Är det att du inte klarar att sortera fakta, eller bryr du dig bara inte? Spy gärna över dina medforumister med sluta upp med att leka shrink och läkare och värdera skribenters mentala begåvning!

Jag blir så trött på dig när du leker väderkvarn och inte har varken kunskap om, eller faktaunderlag på det du vill diskutera. Läs trådrubriken igen, släpp sargen och börja åka skriller för sören!


Gå tillbaka till föregående sida, kom sedan tillbaka och fortsätt påstå att du var först med begäran om källhänvisning!
__________________
Senast redigerad av LieDetector 2009-05-14 kl. 14:59.
Citera
2009-05-14, 15:20
  #71
Medlem
Soppas avatar
Åter till topic

Nu har vi ju fått reda på att Bodil endast hade 50 hundar.
Jag ifrågasätter fortfarande hur man kan ge 50 hundar ett fullgott liv.

Alla hundar behöver få komma ut på en redig långpromenad varje dag, dvs 2-3 timmar. Fick Bodils hundar det?
Citera
2009-05-14, 15:25
  #72
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Nu har vi ju fått reda på att Bodil endast hade 50 hundar.
Jag ifrågasätter fortfarande hur man kan ge 50 hundar ett fullgott liv.

Alla hundar behöver få komma ut på en redig långpromenad varje dag, dvs 2-3 timmar. Fick Bodils hundar det?

Du begär väl inte att valptikar, valpar och gamla hundar ska ha dessa promenader?

Tilläggas bör att Bodils rastgårdare var stora som en mellanstor villatomt och att gården innehöll gärden, skog osv varför hundarna var lösa betydligt mer än de flesta lägenhetshundar.
Jag kan garantera att de alla djuren hade ett betydligt mer fullgott liv än vilken hemmahund som helst, eller papegoja i stor voljärer. Gässen och ankorna hade jättestors badkar och inhägnader. Så, är det något mer du vill veta Soppa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in