2012-06-02, 22:28
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Var inte riktat till dig utan mer till alla idioter man kommit i kontakt med genom åren som tycker de är så speciella och äkta för att de bara lyssnar på vinyl och talar ned om cd's och mp3s. Men jag håller med om att det är ett fint format och jag köpte själv en lp-spelare nyligen och beställer vinyler så fort jag får tag på en slant.

Ah, antog att de lät något åt det hållet. Jag lär väl ge vika för grupptrycket och kolla in de någon gång.

NP: Ancient VVisdom - The Opposition

Nej jag försökte bara rättfärdiga på nåt vis. Inte meningen att låta brysk eller katig, inte meningen.
Ja det var inte längesedan alls jag skaffade en vinylspelare heller. Fick en av en polare på 25års-dagen. Mycket snällt av honom.
Men visst fan tankar jag, och lyssnar på en hel del mp3. Det går ju inte att klara sig utan, men menar mer bara att jag är det nåt jag finner "bra" så vill jag gärna köpa det och ha det i fysiskt format.

Appropå Teitanblood - Seven Chalices, så tycker jag att alla som finner denna platta det minsta intressant, ska köpa vinylen. För alltså, så jävla iögonfallande artworket blir i vinylform, samt den feta bookleten som medföljer är inte av denna värld. Helt fantastiskt!

Np: Bathory - Under the sign of the black mark
Helt jävla fantastisk platta och det är 50% Nostalgia och 50% ren kärlek till Black metal som spelar in här.
10 / 10
Citera
2012-06-02, 22:50
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej jag försökte bara rättfärdiga på nåt vis. Inte meningen att låta brysk eller katig, inte meningen.
Ja det var inte längesedan alls jag skaffade en vinylspelare heller. Fick en av en polare på 25års-dagen. Mycket snällt av honom.
Men visst fan tankar jag, och lyssnar på en hel del mp3. Det går ju inte att klara sig utan, men menar mer bara att jag är det nåt jag finner "bra" så vill jag gärna köpa det och ha det i fysiskt format.

Appropå Teitanblood - Seven Chalices, så tycker jag att alla som finner denna platta det minsta intressant, ska köpa vinylen. För alltså, så jävla iögonfallande artworket blir i vinylform, samt den feta bookleten som medföljer är inte av denna värld. Helt fantastiskt!

Np: Bathory - Under the sign of the black mark
Helt jävla fantastisk platta och det är 50% Nostalgia och 50% ren kärlek till Black metal som spelar in här.
10 / 10

Nej jag förtydligade bara just in case. Och jag är precis likadan, försöker köpa alla mina favoriter i fysiskt format. Dock har jag inte råd med allt. Nekro som man är.

Håller helt med, Seven Chalices var den första vinyl jag någonsin köpte, så extremt jävla snygg och perfekt representation för musiken.

NP: ColdWorld - Hymn to Eternal Frost
Citera
2012-06-02, 23:34
Medlem
kvertys avatar
Citat:
Nej jag förtydligade bara just in case. Och jag är precis likadan, försöker köpa alla mina favoriter i fysiskt format. Dock har jag inte råd med allt. Nekro som man är.

Håller helt med, Seven Chalices var den första vinyl jag någonsin köpte, så extremt jävla snygg och perfekt representation för musiken.

NP: ColdWorld - Hymn to Eternal Frost

Coldworld var ett tag sen jag lyssnade, vore nice om snubben kunde släppa något nytt.

NP: spelar ingen black metal nu, utan kör gammal 70-tals heavy metal: Budgie - Nude Disintegrating Parachutist Women, men vi kan låta det passera va??
Citera
2012-06-02, 23:38
Medlem
Adversariuss avatar
Alla ni som verkligen gillar riktig metal("alla utom emokatten", som man säger på finska), ta för fan en ordentlig lyssning på Raped God 666 och deras platta The Executioner på YouTube eller via nedladdning. Mexikansk blackthrash med två helt sanslösa jävla musiker som öser på i 380 km/h nonstop. Om sången känns skum initialt så ignorera den och fokusera på trumspelet och riffandet, allt flyter ihop till slut. DO IT!
Citera
2012-06-03, 00:06
Medlem
Hundkatt90s avatar
Spyr fan galla på alla "goat"-band och alla band vars omslag är helt sexuellt (alltså våldtäkts) orienterade, det äcklar mig så in i helvete.

Raped God 666 var helt okej musikmässigt, men seriöst alltså...

Np: Unholy forces - Chosen One of Evil. Sämsta namnet men de kompenserar upp med sitt sound.

Edit:

Citat:
EDIT: In Solitude, är de värda att kollas in? Har totalt vägrat att ge de en chans sedan jag läste i CUM mag en intervju med de när den 19-årige sångaren skröt om att han fällde tårar på pappret när han skrev texterna till plattan.

In Solitude är MER än värda att spana in... The World The Flesh The Devil-plattan är fantastisk.
Senast redigerad av Hundkatt90 2012-06-03 kl. 00:09.
Citera
2012-06-03, 00:16
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag skulle vilja be om att få framföra en liten hälsning, signerad sångaren och frontmannen i Monstraat. Han hänger med i tråden men har aldrig känt behovet att flika in i diskussionen förrän nu. Hälsningen är riktad till fröken SadCat och lyder "Du borde ta ditt jävla pacifistgnäll och gå och göra en Marcus Jannes". Jag har träffat många sjuka jävlar i mitt liv men den gode herr JL tar priset, och det var underhållande att ta del av hur han blev så avgrundslikt förbannat av kissekattens inlägg att han började blöda näsblod. Det säger en hel del med hans mått mätt hade de två stått öga mot öga hade det slutat med att kissekatten fått plocka upp sina egna tänder med brutna fingrar. Vackra mentala bilder, de ska jag frammana när jag lägger mig för att sova ikväll.
Fan vad coola ni är, du och dina tuffa vänner!

Kan du inte bara gå och ta livet av dig, och ta JL med dig? Du är ju för fan den mest patetiska ursäkt till människa jag haft missnöjet att komma i kontakt med. Jag sätter tusen spänn på att den enda anledningen att du kallar dig satanist är för att du var - och är - ett missanpassat jävla mobboffer som en dag sprang hem från skolan med snor och tårar rinnande för att gråtrunka dig till sömns eftersom de tuffa grabbarna som vanligt hade slagit dig, när du kom på att om du var satanist så skulle ju du också vara tuff och hård.

Jag skulle fan hellre umgås med alla medlemmar av In Flames fanclub än att behöva befinna mig i samma rum som dig och dina lågpannade satanistvänner.

NP: Behexen - Fist of the Satanist
Citera
2012-06-03, 00:21
Medlem
IshethZenunims avatar
Det krävs lite riktigt bra musik för att skölja bort tanken på Adversarius idioti, men lyckligtvis har jag botemedlet: tidiga Carpathian Forest.

NP: Carpathian Forest - Journey Through the Cold Moors of Svarttjern
http://www.youtube.com/watch?v=I7cO0DeY7eY
Citera
2012-06-03, 00:35
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Fan vad coola ni är, du och dina tuffa vänner!

Kan du inte bara gå och ta livet av dig, och ta JL med dig? Du är ju för fan den mest patetiska ursäkt till människa jag haft missnöjet att komma i kontakt med. Jag sätter tusen spänn på att den enda anledningen att du kallar dig satanist är för att du var - och är - ett missanpassat jävla mobboffer som en dag sprang hem från skolan med snor och tårar rinnande för att gråtrunka dig till sömns eftersom de tuffa grabbarna som vanligt hade slagit dig, när du kom på att om du var satanist så skulle ju du också vara tuff och hård.

Jag skulle fan hellre umgås med alla medlemmar av In Flames fanclub än att behöva befinna mig i samma rum som dig och dina lågpannade satanistvänner.

NP: Behexen - Fist of the Satanist

Jösses.
Säger han som drar på Behexen och därefter CARPATHIAN FOREST.
Inte för att just musiken har att göra med vilken personlighet man innehar, men allvarligt talat!
Varför bli så jävla upprörd?
Kör på du och umgås med In Flames fanclub om du känner för det. Ingen kommer hindra dig.

np: Hate Forest - Purity
Första gången som jag ger detta band ett ÄRLIGT försök, och än så länge imponerar det inte nämnvärt faktiskt.
Flera som gillar och kan ge sina synpunkter på HF måntro?
Citera
2012-06-03, 00:45
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Jösses.
Säger han som drar på Behexen och därefter CARPATHIAN FOREST.
Inte för att just musiken har att göra med vilken personlighet man innehar, men allvarligt talat!
Varför bli så jävla upprörd?
För att Adversarius är en jävla snorunge som inte gör annat än att namedroppa vilka bm-musiker han känner, i tron om att det skall imponera (det gör det inte) och få andra att inse vilken hård och tuff satanist han är (det enda man inser är vilken osäker liten påg han är).
Citat:
np: Hate Forest - Purity
Första gången som jag ger detta band ett ÄRLIGT försök, och än så länge imponerar det inte nämnvärt faktiskt.
Flera som gillar och kan ge sina synpunkter på HF måntro?
Hate Forest var aldrig särskilt bra. Som en fattigmansversion av Drudkh, som däremot är skitbra. Känns nästan som att Hate Forest fick ta hand om de låtar som inte var bra nog att platsa på en platta med Drudkh. Blood of Kingu däremot, där har du grejer!

NP: Blood of Kingu - Those That Wander Amidst the Stars
http://www.youtube.com/watch?v=lC1z_HpXAkg

Sanslöst. Jävla. Bra.
Citera
2012-06-03, 00:49
Medlem
Adversariuss avatar
Fan, i och med min nyfunna Teitanblood-dyrkan växer Proclamation bara mer och mer. Föredrar nog dem framför Black Witchery, Nuclear Desecration och de andra slammergängen(även om Blasphemy som förfäder får stå högst på tronen). Proclamation vet fan i mig hur man får till en riktig jävla kloakproduktion, men med tanke på medlemmarnas kopplingar är det ju föga konstigt. Fastnade inte ordentligt för Nether Tombs Of Abbadon förrän jag satte på den nu idag efter en vända med Execration Of Cruel Bestiality. De har båda sina egna små variationer på grundformeln och det är fan precis gott nog för mig i det här sammanhanget. Samma gäller det övriga materialet, men Advent Of The Black Omen förblir nog bäst i slutändan. Vi kör den nu, sen blir det nog dags att tvinga ned lite billigt lådvin i halsen och försöka förbereda sig för sömn.

NP: Proclamation - Evil Blood Of Sodomy
Citera
2012-06-03, 00:50
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
För att Adversarius är en jävla snorunge som inte gör annat än att namedroppa vilka bm-musiker han känner, i tron om att det skall imponera (det gör det inte) och få andra att inse vilken hård och tuff satanist han är (det enda man inser är vilken osäker liten påg han är).
Hate Forest var aldrig särskilt bra. Som en fattigmansversion av Drudkh, som däremot är skitbra. Känns nästan som att Hate Forest fick ta hand om de låtar som inte var bra nog att platsa på en platta med Drudkh. Blood of Kingu däremot, där har du grejer!

NP: Blood of Kingu - Those That Wander Amidst the Stars
http://www.youtube.com/watch?v=lC1z_HpXAkg

Sanslöst. Jävla. Bra.

Jodå, "Blood Of Kingu" är jag väl bekanta med. Bortsett ifrån vilka som spelar i bandet då kanske haha. Men jag köpte plattan "De Occulta Philosophia" när den kom ut. Eller ja, det var nog säkert nåt år efter.
Har den fortf kvar i samlingen och tycker det är en klart grym och atmosfärisk platta! Men knappast så jag vill jämföra det med HF eller ens Drudkh(?). Visst att det är rätt liknande drömmande.. men BoK skulle jag nog säga går åt det betydligt brutalare hållet.
har dock inte hört deras senaste ännu utan bara denna ovannämnda.
Den får det fan bli att somna in med ikväll!

np: Teitanblood - Purging Tongues
Citera
2012-06-03, 01:11
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Jodå, "Blood Of Kingu" är jag väl bekanta med. Bortsett ifrån vilka som spelar i bandet då kanske haha. Men jag köpte plattan "De Occulta Philosophia" när den kom ut. Eller ja, det var nog säkert nåt år efter.
Har den fortf kvar i samlingen och tycker det är en klart grym och atmosfärisk platta! Men knappast så jag vill jämföra det med HF eller ens Drudkh(?). Visst att det är rätt liknande drömmande.. men BoK skulle jag nog säga går åt det betydligt brutalare hållet.
har dock inte hört deras senaste ännu utan bara denna ovannämnda.
Den får det fan bli att somna in med ikväll!

np: Teitanblood - Purging Tongues
Nej, jag menade inte att BoK låter som Hate Forest eller Drudkh, jag tog bara upp dem eftersom det är samma medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in