2012-09-01, 15:19
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Märkte nyss att det svinbra chilenska bandet LvxCælis äntligen släppt sin första fullängdare Mysteria Mystica Maxima 23 (Fan vad det ska lånas från OTO hela tiden). Någon som hittat en illegal nedladdning på denna ännu? Mitt förra inlägg om detta band i tråden hamnar i toppen på googles resultat när jag försöker hitta vilket är ett gott tecken på att de knappt existerar på internet.

NP: Satanic Warmaster - Eaten By Rats
En av de bästa låtarna någonsin.

EDIT: Här kunde man visst lyssna på smakprov: http://lvxcaelis.bandcamp.com/

Fick förresten hem Monstraat demon igår. Till min stora vrede insåg jag då att min kassettspelare totalt krackelerat, så jag får återkomma om den.
Köp för fan!
Jag förmodar att LvxCælis behöver alla pengar de kan få, dessutom är de så förbannat bra så de förtjänar vartenda öre.
Citera
2012-09-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Och samma sak säger recensionerna. Jag fattar ingenting själv, jag tycker det är en fullkomligt suverän platta. Jävligt kvalitativ mangelmetal i Black Witchery-stuk, den har snurrat många gånger hos mig. Bland det bästa jag hört från Sydamerika vid sidan av Raped God 666, de båda delar ju samme helt sanslöse trummis också(Goat Molestor eller något), som dessvärre gick och dog för några år sedan. Om det var fall från hög höjd eller en replokal som exploderade minns jag inte, något av dem var det. Tror det var sistnämnda, och det säger ju sitt om hans trumspel. Jag är inte förvånad.

Raped God 666 är ett annat sådant där band man går runt och undrar varför i helvete folk inte har upptäckt än. "The Executioner" är kanske den hetsigaste och ösigaste thrashplatta jag hört, den slår i princip Slayer på fingrarna. Dessvärre är sånginsatsen ytterst tam men det går att ha överseende med.

Kuriosa: Morbosidads trummisar har ALLA råkat ut för olyckor hit och dit, minns inte exakt läste det i en intervju med dom i något zine.. minns tyvärr inte vilket, kan ha varit Temple of Adoration, om du är intresserad av att höra mer av morbosidads "trummisförbannelse" kan jag bläddra runt och se om jag hittar intervjun och PM:a!

Förövrigt tycker jag också att Profana la Cruz des Nazareno håller högre kvalitet än många recensioner jag läst, Escupe la Maldita Cruz och Morboso Metal är två av mina favoritlåtar av Morbosidad. Och gissa var jag tagit inspiration till mitt nick från... Eeeh
Citera
2012-09-01, 17:53
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Märkte nyss att det svinbra chilenska bandet LvxCælis äntligen släppt sin första fullängdare Mysteria Mystica Maxima 23 (Fan vad det ska lånas från OTO hela tiden). Någon som hittat en illegal nedladdning på denna ännu? Mitt förra inlägg om detta band i tråden hamnar i toppen på googles resultat när jag försöker hitta vilket är ett gott tecken på att de knappt existerar på internet.

NP: Satanic Warmaster - Eaten By Rats
En av de bästa låtarna någonsin.

EDIT: Här kunde man visst lyssna på smakprov: http://lvxcaelis.bandcamp.com/

Fick förresten hem Monstraat demon igår. Till min stora vrede insåg jag då att min kassettspelare totalt krackelerat, så jag får återkomma om den.

LvxCælis lät inte alls så bra som jag hade hoppats. Men det är ju bara min åsikt, jag menar de ligger ju på ett tufft (Svenskt) underground-bolag, samma som ett annat Chilenskt (Svenskt) band, som däremot är klart bättre. Klarar mig med det andra bandet tror jag.

NP: Forgotten Woods - Sjel av Natten
Citera
2012-09-01, 18:14
Medlem
Hundkatt90s avatar
Tycker personligen att LvxCælis är riktigt bra, även i jämförelse med Hetroertzen (och Horns som jag inte tycker lika mycket om).

Jag är dock inte så djupt inne i Hetroertzen heller, tycker att "Exaltation of Wisdom" är bra mycket tråkigare än vad Rex Averno är - vilken är den bästa plattan enligt er som är inlyssnade på detta band?

np: Hetroertzen - Lvxifer.
Citera
2012-09-01, 18:25
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Tycker personligen att LvxCælis är riktigt bra, även i jämförelse med Hetroertzen (och Horns som jag inte tycker lika mycket om).

Jag är dock inte så djupt inne i Hetroertzen heller, tycker att "Exaltation of Wisdom" är bra mycket tråkigare än vad Rex Averno är - vilken är den bästa plattan enligt er som är inlyssnade på detta band?

np: Hetroertzen - Lvxifer.

LvxCælis är nog bäst av alla de 3 om jag ska säga mitt.
Lustigt nog är alla från chile och delar lite medlemmar och är signade på Lamech Records.
Det fattas bara LvxCælis på Arosian Black Mass så har man hela gänget där.

Just nu sitter jag lagom nöjd med mig själv, lyckades hitta Total Soul Rape för 49:- idag på Mediamarkt. Inplastad var den inte, så det förklarar ju värför den var sänkt i pris.

En Carlsberg på detta och så tänkte jag köra LvxCælis när det ändå var på tal.

NP: LvxCælis - Ascending Through Eternal Fire
Citera
2012-09-01, 19:55
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
LvxCælis är nog bäst av alla de 3 om jag ska säga mitt.
Lustigt nog är alla från chile och delar lite medlemmar och är signade på Lamech Records.
Det fattas bara LvxCælis på Arosian Black Mass så har man hela gänget där.

Just nu sitter jag lagom nöjd med mig själv, lyckades hitta Total Soul Rape för 49:- idag på Mediamarkt. Inplastad var den inte, så det förklarar ju värför den var sänkt i pris.

En Carlsberg på detta och så tänkte jag köra LvxCælis när det ändå var på tal.

NP: LvxCælis - Ascending Through Eternal Fire
Håller med till fullo..
Vore grym om de skulle spela på ABM också, men vad jag har förstått så är alla artister redan bokade.
Citera
2012-09-01, 20:28
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Köp för fan!
Jag förmodar att LvxCælis behöver alla pengar de kan få, dessutom är de så förbannat bra så de förtjänar vartenda öre.

Jafan, jag kommer med största sannolikhet införskaffa skivan när jag får in lite slantar. Vet du om den finns att beställa på någon svensk sida ännu? Vill mest tanka ner den först så jag är säker på att den är värd mina surt stulna slantar.

Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
LvxCælis lät inte alls så bra som jag hade hoppats. Men det är ju bara min åsikt, jag menar de ligger ju på ett tufft (Svenskt) underground-bolag, samma som ett annat Chilenskt (Svenskt) band, som däremot är klart bättre. Klarar mig med det andra bandet tror jag.

NP: Forgotten Woods - Sjel av Natten

Jag har bara hört smakprov men det jag hört blev jag grymt imponerad av. Så pass att jag gått och längtat efter albumet i flera månader. Kanhända att jag överskattat de. Time will tell.

NP: Witchrist - Sorcerer Of Lightning
Citera
2012-09-01, 21:07
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Jafan, jag kommer med största sannolikhet införskaffa skivan när jag får in lite slantar. Vet du om den finns att beställa på någon svensk sida ännu? Vill mest tanka ner den först så jag är säker på att den är värd mina surt stulna slantar.

Jag har bara hört smakprov men det jag hört blev jag grymt imponerad av. Så pass att jag gått och längtat efter albumet i flera månader. Kanhända att jag överskattat de. Time will tell.

NP: Witchrist - Sorcerer Of Lightning

Lamechs sida är pursvensk och det kommer snart en special utgåva av den nämnda skivan, limiterad till hela 23 exemplar. Skitfräckt! Värt att nämna är att du då även måste själa ytterligare lite till, men då blir det ju dubbelt upp på trve-mätaren: fler väpnade rån och en raritet vid det svarta altaret.

För länk: se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetus 31/8 17:50
...
Och från Chile, detta Herrens förlovade land, kommer även LvxCælis som nyligen släppt sin fullängdare Mysteria Mystica Maxima XXIII genom svenska Lamech Records.

NP: Von - Veadtuck
Citera
2012-09-01, 21:24
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Lamechs sida är pursvensk och det kommer snart en special utgåva av den nämnda skivan, limiterad till hela 23 exemplar. Skitfräckt! Värt att nämna är att du då även måste själa ytterligare lite till, men då blir det ju dubbelt upp på trve-mätaren: fler väpnade rån och en raritet vid det svarta altaret.

För länk: se nedan.

NP: Von - Veadtuck

Oj jävlar, det lät inte illa! Den skall jag försöka lägga vantarna på. Får rånmörda bögar och sälja kläder jag snor ur gravar lite extra hårt den här veckan!

Ojsan, så du hade redan postat om de. Det missade jag, får slå mig själv på fingrarna för att jag inte gett tråden den uppmärksamhet den förtjänar de senaste dagarna.

NP: Blasphemy - Hording Of Evil Vengeance
Bedriver krig mot grannjäveln som insisterar på att spela svensk rap och Lady Gaga på maxvolym när jag försöker se på film. Snart åker studsaren fram så blir svea rike kvitt ännu en kulturberikande sandneger till fitta.

EDIT: Efter att ha sett priset på deluxe versionen så bestämde jag mig för att nöja mig med originalutgåvan. Örter, rökelse och skit har jag ändå så det räcker.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-09-01 kl. 21:44.
Citera
2012-09-01, 21:44
Medlem
kaoriblasts avatar
Är helt insnöad på Bloodlines klassiker Werewolf Training idag, så jävla hård den är! Nattefrost har nog aldrig låtit såhär bra.
Citera
2012-09-01, 22:09
Medlem
Thornhills avatar
Sterbend - Einsamkeit

Skriken i början ger ångest en helt ny innebörd.

Hela Dwelling Lifeless-plattan må vara något av det bästa som gjorts inom SDBM. Lyssna ni med!
Citera
2012-09-01, 22:21
Medlem
Hundkatt90s avatar
Ltd-ed boxarna är klara om ca 1.5 vecka!
Förmodar att trycket är högt pga den väldigt limiterade utgåvan så det är bara att punga upp 350spänn (+ shipping etc).

Jag har inga grannar så jag slipper alla problem som kommer med dessa!

Just nu spisas det allt annat än black metal, funderar dock på att lyssna igenom Pseudogods "Deathwomb catechesis"... GALET grym platta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in