2012-06-11, 10:58
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag bestrider detta, alla dagar i veckan! COME GET ME!!
Tråkig och oinspirerad är vad jag tycker den är.

np: Dråpsnatt - Skelepht

Nej nu! Då kommer jag med fällkniven då. Nej men jag tyckte ungefär likadant om plattan länge men det fixades med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Precis så är det! I såväl Sigrblot som Ofermod, tycks man ha tänkt på allt (på gränsen till överarbetat): musik, lyrik och det visuella.

Weltenfiend-splitten tycker jag för övrigt är något ojämn, även om Sigrblots insats är stark.

NP: Marduk - Hail Mary (Piss-Soaked Genuflexion)

Ja, jag borde ha förtydligat att det bara är Sigrblots insats på Weltenfiend som är bäst. Dock bidrog Absurd med en eller två fina låtar de med.

NP: Witchgrave - Satanic Slut
Citera
2012-06-11, 14:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Nej nu! Då kommer jag med fällkniven då. Nej men jag tyckte ungefär likadant om plattan länge men det fixades med tiden.

Ja, jag borde ha förtydligat att det bara är Sigrblots insats på Weltenfiend som är bäst. Dock bidrog Absurd med en eller två fina låtar de med.

NP: Witchgrave - Satanic Slut
Hahaha, fällkniven...

Jag håller med om att den är bra iaf! Det är som du säger, man måste lyssna igenom den ett par gånger innan man börjar uppskatta. Håller även med om att splitplattan Weltenfiend är bra!

Dråpsnatt - I Denna Skog
Citera
2012-06-11, 15:48
Medlem
Devilrys avatar
Drog igenom Adorior: Author of Incest innan.

När jag är hemma igen ska jag fortsätta med Hellwitch: Syzygial Miscreancy
Citera
2012-06-11, 16:29
Medlem
alprazolam_s avatar
Lyssnar på Darvulia från frankrike. Skickade faktiskt efter deras 3 fullängdare precis, tillsammans med Domgård och Grá T-Shirts.

Darvulia - Mysticisme Macabre
Kaotisk fucking black metal...
Citera
2012-06-11, 16:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Nej nu! Då kommer jag med fällkniven då. Nej men jag tyckte ungefär likadant om plattan länge men det fixades med tiden.[/b]

Hahaha
Jag har faktiskt precis slängt i mitt cd-exemplar av Tiamtu här nu, tänkte jag verkligen ska snurra den ett par varv och se om mitt tycke ändras någonting. Var ändå säkert 2 år sedan jag hörde den sist, så det är nog fan på tiden.

Ofermod - Tiamtü
Genomlyssning nr 1
Citera
2012-06-11, 16:49
Medlem
Det tog mig ett tag men jag har nu insett att Total Soul Rape är Craft's bästa.

NP: Craft - World of Plague
Citera
2012-06-11, 17:36
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

Det tog också mig ett tag att inse att Terror Propaganda är Crafts bästa.
Citera
2012-06-11, 17:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

Craft är helt klart ett av Sveriges bästa band. Detta kommer jag alltid att vidhålla...

Aurvandil - Yearning

Grym atmosfärisk BM med inslag av akustiska gitarrer.
Citera
2012-06-11, 18:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det tog också mig ett tag att inse att Terror Propaganda är Crafts bästa.

Det håller jag med om. ALLA dagar i veckojäveln.

Nej jag orkade sannerligen inte med Ofermod, mitt tycke kvarstår. Det är verkligen inte en bra platta, och för mig känns det som att alla låtsas som påstår att plattan är "Bland det bästa de hört", att man kanske inte hört speciellt mycket ALLS i sina dagar. Ledsen

Det fick bli ett snurr på "Ond Spiritism" på vinylen istället.
Det här däremot mina ovänner, finns det ärligt talat inte mycket i Sverige som slår.
Är det någon som hajjat till över hur skivans outro är oerhört jävla obehagligt och nästintill skrämmande? Det är min åsikt iaf. Ett soundtrack över en hemsk mardröm.

np: Armagedda - Ond Spiritism (Djaefvulens Skalder) - Döden styr lifvet
Citera
2012-06-11, 18:18
Medlem
Fargoths avatar
Har försökt lyssna lite på Agalloch efter lovorden här i tråden men har verkligen inte fastnat. Ganska menlös musik med kass sång (både clean och harsh). Vilket album bör man börja med?
Citera
2012-06-11, 18:31
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Har försökt lyssna lite på Agalloch efter lovorden här i tråden men har verkligen inte fastnat. Ganska menlös musik med kass sång (både clean och harsh). Vilket album bör man börja med?

Tycker själv att Agalloch är ganska dåligt. Fick tips att lyssna på "Ashes against the Grain" som jag förstått ska vara jävligt omtyckt (hypad). Men icke.

np: Satyricon - Skyggedans
Citera
2012-06-11, 18:47
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det håller jag med om. ALLA dagar i veckojäveln.

Nej jag orkade sannerligen inte med Ofermod, mitt tycke kvarstår. Det är verkligen inte en bra platta, och för mig känns det som att alla låtsas som påstår att plattan är "Bland det bästa de hört", att man kanske inte hört speciellt mycket ALLS i sina dagar. Ledsen

Det fick bli ett snurr på "Ond Spiritism" på vinylen istället.
Det här däremot mina ovänner, finns det ärligt talat inte mycket i Sverige som slår.
Är det någon som hajjat till över hur skivans outro är oerhört jävla obehagligt och nästintill skrämmande? Det är min åsikt iaf. Ett soundtrack över en hemsk mardröm.

np: Armagedda - Ond Spiritism (Djaefvulens Skalder) - Döden styr lifvet
Inte bland det bästa jag någonsin hört kanske, men jag tycker den är bra. Och ja, jag har hört rätt mycket i mina dar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in