Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Idag har jag haft massiv nedladdningsdag och kollat upp några jazziga gäng, bl.a. Grave Miasma, Goat Molestör och Wrathprayer. Grave Miasma var fint som fan. Lite gamla klassiker som Necrovore och Ulver har varit med på ett hörn också, det är fan illa att jag förbisett Nattens Madrigal såpass mycket, men jag har alltid fått skavsår i öronen av diskanten på guran. Får lyssna på den med diskanten neddragen på någon annan uppspelningsenhet. För övrigt är det för jävligt att Blood Spill-demon försvunnit helt från internet, utan tvekan 80-talets absolut mest underskattade släpp.
Har även jag förbisett Nattens Madrigal för den oerhört plågande diskanten, och det är jävligt träligt att dra ned volymen också för att man ska kunna lyssna i lurar. Dock hemma på stereon funkar det ju utmärkt!
Sitter här hemma i min ensamhet och spelar skivan som jag i stort sett började min BM-karriär med, körde ju visserligen Bathory och lite annat i tidigare ålder, men det var med Satyricon som det barkade åt helvete på allvar.
Satyricon - Dark Medieval Times
Så förbannat bra platta detta är! "The Dark castle in the deep forest" är en sån sjujävla bra dänga! "Taakeslottet" likaså. (Finns en remake på förstnämnda låt på EPn "Megiddo", men som där är omdöpt till "Night of divine power", som dock inte alls är lika fräck.)
Det gäller även de två efterföljande, The Shadowthrone och den monumentala Nemesis Divina.
Men den överhängade mörka atmosfären på DMT är fan i mig snäppet obehagligare än uppföljarna. Fr.o.m "Rebel Extravaganza" så förlorade dom mig helt dock. Med visst undantag för den lite senare öldängan "K.I.N.G" som jag tyckte lät rätt frän. Men det är en helt annan historia det.