2012-06-10, 18:38
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Va ett jävla tjat om den där mediokra plattan.
Men okey, jag ska återuppta mitt lyssnande på den! Minns jag tyckte efter 4-5 genomlyssningar att plattan var högst, somsagt medioker och väldigt tråkig att lyssna på, men hört andra säga samma sak och att man tydligen "inte uppfattar dess storhet direkt".

Nu är det dock rutten och ful svärtad rock som gäller här!
LIK - Må Ljuset aldrig nå oss mer
Det här bandet har jag nästan alltid sett som ett plojband, eftersom jag verkligen trodde det var det. Men jag fick insikt tillslut och sköt mig själv i huvuvdet.
Förbannat bra platta! Och det gäller även alla deras uppföljare! Köpte "The Second Wind" CDn för inte så längesedan, och den fick mig absolut inte besviken!

LIK lossnade ju som bekant, så Tiamtü borde göra lika så. Lycka till!

Sigrblots Blodsband (Blood Religion Manifest) är även en favorit, en oerhört väl genomarbetad skiva som får var nordbons blod att sjuda!

NP: Sigrblot - Ödesjord
Senast redigerad av Vetus 2012-06-10 kl. 19:24.
Citera
2012-06-10, 20:57
Medlem
Adversariuss avatar
Idag har jag haft massiv nedladdningsdag och kollat upp några jazziga gäng, bl.a. Grave Miasma, Goat Molestör och Wrathprayer. Grave Miasma var fint som fan. Lite gamla klassiker som Necrovore och Ulver har varit med på ett hörn också, det är fan illa att jag förbisett Nattens Madrigal såpass mycket, men jag har alltid fått skavsår i öronen av diskanten på guran. Får lyssna på den med diskanten neddragen på någon annan uppspelningsenhet. För övrigt är det för jävligt att Blood Spill-demon försvunnit helt från internet, utan tvekan 80-talets absolut mest underskattade släpp.
Citera
2012-06-10, 21:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Idag har jag haft massiv nedladdningsdag och kollat upp några jazziga gäng, bl.a. Grave Miasma, Goat Molestör och Wrathprayer. Grave Miasma var fint som fan. Lite gamla klassiker som Necrovore och Ulver har varit med på ett hörn också, det är fan illa att jag förbisett Nattens Madrigal såpass mycket, men jag har alltid fått skavsår i öronen av diskanten på guran. Får lyssna på den med diskanten neddragen på någon annan uppspelningsenhet. För övrigt är det för jävligt att Blood Spill-demon försvunnit helt från internet, utan tvekan 80-talets absolut mest underskattade släpp.

Har även jag förbisett Nattens Madrigal för den oerhört plågande diskanten, och det är jävligt träligt att dra ned volymen också för att man ska kunna lyssna i lurar. Dock hemma på stereon funkar det ju utmärkt!

Sitter här hemma i min ensamhet och spelar skivan som jag i stort sett började min BM-karriär med, körde ju visserligen Bathory och lite annat i tidigare ålder, men det var med Satyricon som det barkade åt helvete på allvar.
Satyricon - Dark Medieval Times
Så förbannat bra platta detta är! "The Dark castle in the deep forest" är en sån sjujävla bra dänga! "Taakeslottet" likaså. (Finns en remake på förstnämnda låt på EPn "Megiddo", men som där är omdöpt till "Night of divine power", som dock inte alls är lika fräck.)
Det gäller även de två efterföljande, The Shadowthrone och den monumentala Nemesis Divina.
Men den överhängade mörka atmosfären på DMT är fan i mig snäppet obehagligare än uppföljarna. Fr.o.m "Rebel Extravaganza" så förlorade dom mig helt dock. Med visst undantag för den lite senare öldängan "K.I.N.G" som jag tyckte lät rätt frän. Men det är en helt annan historia det.
Senast redigerad av Mordum87 2012-06-10 kl. 21:44.
Citera
2012-06-10, 22:12
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Idag har jag haft massiv nedladdningsdag och kollat upp några jazziga gäng, bl.a. Grave Miasma, Goat Molestör och Wrathprayer. Grave Miasma var fint som fan.
Grave Miasma är rätt nice. Vad tycker du om andra nyare dödsmetallband som Dead Congregation, Necrovation, Deathevokation, Bastard Priest, Burial Invocation osv?
Citera
2012-06-10, 22:23
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Grave Miasma är rätt nice. Vad tycker du om andra nyare dödsmetallband som Dead Congregation, Necrovation, Deathevokation, Bastard Priest, Burial Invocation osv?
Bastard Priest är jävligt bra, Necrovation är också schyssta. Har hört recensionsex av sistnämndas nyaste skiva, den är fläskig som fan, lika bra som debuten kan man nog sträcka sig till. Måste fan dra på den nu. De övriga banden du nämner har jag inte hört.

Har nu bestämt mig för att jag helt enkelt måste fixa en vinylspelare och några vinyler. Det blir knappast någon jättesamling med ekonomin i åtanke men de släpp man håller allra närmast om hjärtat och har gjort i flera år vore onekligen kul att höra i ett nytt format. Särskilt eftersom en stor del av dem egentligen är menade för vinyl. Har dragit ett mail till NoEvDia för att kolla vad det skulle kosta att dra hem Seven Chalices, Fourth Reich, Antaeus/Katharsis-7"an och Malign - Divine Facing till att börja med. Sedan behöver jag bara Purging Tongues och VVorldVVithoutEnd så har man en fin liten början.
Citera
2012-06-10, 22:37
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:

Har nu bestämt mig för att jag helt enkelt måste fixa en vinylspelare och några vinyler. Det blir knappast någon jättesamling med ekonomin i åtanke men de släpp man håller allra närmast om hjärtat och har gjort i flera år vore onekligen kul att höra i ett nytt format. Särskilt eftersom en stor del av dem egentligen är menade för vinyl. Har dragit ett mail till NoEvDia för att kolla vad det skulle kosta att dra hem Seven Chalices, Fourth Reich, Antaeus/Katharsis-7"an och Malign - Divine Facing till att börja med. Sedan behöver jag bara Purging Tongues och VVorldVVithoutEnd så har man en fin liten början.

Låter fan i mig som en jävla bra idé det! Bästa jag hört på länge!
Seven Chalices är helt och hållet som gjord för vinyl. CDn tar jag aldrig ens fram längre. Och detsamma gäller ju såklart också PT. Den har väl inte ens kommit i cd-format än vad jag förstått?
Åk iväg till Trash Palace (Nostalgipalatset inne på St.EriksPlan), de har ett gäng gedigna vinylspelare ifrån 700 och uppåt. Och deras vinylutbud går ju KNAPPAST av för hackor heller, även fast mycket är väldigt dyrt. En polare till mig köpte "Fourth Reich" vinylen när vi var där sist, och den gick för 200pix, vilket är ett ganska vanligt pris bland vinyler.
Fick ditt sms här nu förövrigt ang bandet, men vafan är det för nummer?

np: Satyricon - The Dark castle in the deep forest
Citera
2012-06-10, 23:10
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Låter fan i mig som en jävla bra idé det! Bästa jag hört på länge!
Seven Chalices är helt och hållet som gjord för vinyl. CDn tar jag aldrig ens fram längre. Och detsamma gäller ju såklart också PT. Den har väl inte ens kommit i cd-format än vad jag förstått?
Åk iväg till Trash Palace (Nostalgipalatset inne på St.EriksPlan), de har ett gäng gedigna vinylspelare ifrån 700 och uppåt. Och deras vinylutbud går ju KNAPPAST av för hackor heller, även fast mycket är väldigt dyrt. En polare till mig köpte "Fourth Reich" vinylen när vi var där sist, och den gick för 200pix, vilket är ett ganska vanligt pris bland vinyler.
Fick ditt sms här nu förövrigt ang bandet, men vafan är det för nummer?

np: Satyricon - The Dark castle in the deep forest
Tillfälligt kontantkort, mitt abonnemang gick ut nyligen så jag är äntligen fri från Telenor. Har Tele2-abonnemang på ingång nu så snart blir det nytt nummer igen men då blir det permanent.

Hur mycket ska man lägga på en spelare för att få bra kvalité? Alltså något som gör hela vinylupplevelsen värd pengarna. Är ju fullkomligt färsk på det här. Vad gäller själva vinylerna verkar det ju vara billigare att beställa på internet.
Citera
2012-06-10, 23:17
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Tillfälligt kontantkort, mitt abonnemang gick ut nyligen så jag är äntligen fri från Telenor. Har Tele2-abonnemang på ingång nu så snart blir det nytt nummer igen men då blir det permanent.

Hur mycket ska man lägga på en spelare för att få bra kvalité? Alltså något som gör hela vinylupplevelsen värd pengarna. Är ju fullkomligt färsk på det här. Vad gäller själva vinylerna verkar det ju vara billigare att beställa på internet.

Jaha åhfan då! Då lägger jag till det. Väntar själv också på att bli fri Telenor, sen tänker jag dock hålla mig till kontantkort, då stor del av min ekonomi går åt just till att betala teleräkningar haha.

Personligen tycker jag du ska lägga minst 1000-1500kr på en spelare! Jag är egentligen inte heller så jävla hajj på spelare på det viset. Men den jag har kostade runt det priset ny iaf, och den funkar helt jävla fantastiskt bra. Ljudet är så bra det kan bli i mina öron. Och en sådan finns att tillgå på Trash Palace, Pioneer PL-990.

np: Dråpsnatt - Skelepth Rakt igenom ännu en gång.
Citera
2012-06-10, 23:40
Medlem
snillet_1s avatar
Sitter och kör Enslaved - Ethica Odini. Härlig riffbaserad black metal.

Några intressant släpp på G? Tror ColdWorld är klar med sin skiva då han för ett par månader sen skrev på sin MySpace att han endast hade vocals kvar!

Inte hört något sen dess dock...
Senast redigerad av snillet_1 2012-06-10 kl. 23:42.
Citera
2012-06-11, 00:04
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
LIK lossnade ju som bekant, så Tiamtü borde göra lika så. Lycka till!

Sigrblots Blodsband (Blood Religion Manifest) är även en favorit, en oerhört väl genomarbetad skiva som får var nordbons blod att sjuda!

NP: Sigrblot - Ödesjord

Sigrblot är jävligt bra skit. Weltenfiend splitten är finfin den med.

NP: Sigrblot - Kali Yuga Intifada
Blir så grymt sugen på att starta raskrig när jag lyssnar på detta.

EDIT: Tiamtü är så extremt jävla världsbäst så det är inte klokt. Fattar mig inte på allt folk som gråter och skriker om vilken besvikelse den är jämfört med Mysterion. Den har förvisso inte samma atmosfär osv men det är absolut inget negativt i det här fallet. Varendaste sekund på Tiamtü är rent mofucking guld och alla som ens antyder något annat förtjänar att få ett djupsnitt av en fällkniv på låret. Bäst musik. Bäst texter. Bäst sång. Bäst allt. Det går inte ens att argumentera att det är subjektivt hur man uppfattar musiken och att alla har olika smak. Att Tiamtü är bäst är en totalt objektiv och absolut sanning. Att bestrida det vore bara absurdt.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-06-11 kl. 00:17.
Citera
2012-06-11, 01:33
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

EDIT: Tiamtü är så extremt jävla världsbäst så det är inte klokt. Fattar mig inte på allt folk som gråter och skriker om vilken besvikelse den är jämfört med Mysterion. Den har förvisso inte samma atmosfär osv men det är absolut inget negativt i det här fallet. Varendaste sekund på Tiamtü är rent mofucking guld och alla som ens antyder något annat förtjänar att få ett djupsnitt av en fällkniv på låret. Bäst musik. Bäst texter. Bäst sång. Bäst allt. Det går inte ens att argumentera att det är subjektivt hur man uppfattar musiken och att alla har olika smak. Att Tiamtü är bäst är en totalt objektiv och absolut sanning. Att bestrida det vore bara absurdt.

Jag bestrider detta, alla dagar i veckan! COME GET ME!!
Tråkig och oinspirerad är vad jag tycker den är.

np: Dråpsnatt - Skelepht
Citera
2012-06-11, 09:49
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton

Precis så är det! I såväl Sigrblot som Ofermod, tycks man ha tänkt på allt (på gränsen till överarbetat): musik, lyrik och det visuella.

Weltenfiend-splitten tycker jag för övrigt är något ojämn, även om Sigrblots insats är stark.

NP: Marduk - Hail Mary (Piss-Soaked Genuflexion)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in