Sedan har dom en låt som påminner exakt om Dark Funerals - Open The Gates, textmässigt, även fast båda är skitbra.
Ska se om jag hittar på vilken det är.
Tack för påminnelsen om detta härliga band!
Edit: Tamefan, vilket minne.
Ragnarok - Crowned As The Prince of Darkness
Satan lord of the south!
Lucifer lord of the east!
Leviathan lord of the west!
Belial lord of the north!
Open the gate, Satan!
Open the gate, Lucifer!
Open the gate, Leviathan!
Open the gate, Belial!
Dark Funeral - Open The Gates
Lucifer - lead me to your throne
Satan - bless my damned soul
Belial - baptize me in blood
Leviathan - take me to the depths
Open the gates - Satan
Open the gates - Satan
Open the gates - Satan
Open the gates - Satan
Nu var ju Open The Gates från DF's första ep från -94, så vi får kalla Ragnarok för copycats.
I övrigt så spisar jag Cannibal Corpse - Priests of Sodom.
En riktigt stark platta som faktiskt är riktigt bra, gillade inte deras senaste två. Corpsegrinder är fan en störd vokalist.
__________________
Senast redigerad av BrainDisorder 2009-09-22 kl. 16:49.
Den är bäst, sen avtar det album för album... Som vanligt, tyvärr. Taake ska handla om att det blåser om vinternatten i bergen och sånt, inte att suga av döingar och skita på sig då man tar sitt liv eller våldta.
Storm - Nordavind
Är ju inte black, men den passar rätt bra här ändå.
Tidigare under kvällen har det mest varit thrash. Agressor, Massacra, Merciless, osv. Men också death. The Ravenous, tex. Och en del blackmetal, Endstille, bland annat.