2012-04-18, 09:30
  #9793
Medlem
Spinkiss avatar
Dissection - The Somberlain
Citera
2012-04-18, 12:52
  #9794
Medlem
Mordum87s avatar
Sitter nu och laddar upp för kvällspass på jobbet med:

LIK - Må ljuset aldrig nå oss mer
Har innan haft ganska svårt för denna skapelse av allas vår Graav, men det börjar sannerligen sätta sig och jag börjar inse storheten.
Just den här plattan måste jag säga är väldigt spöklik på sina ställen. Var väl bara det att det var svårt att komma över att trummisen låter som om vore tagen ifrån Beatles.. Men ja, jag är inte den som är den.
Vad tycker ni alla andra om LIK? Några synpunkter? Bästa platta etc..?
Citera
2012-04-18, 13:14
  #9795
Medlem
alprazolam_s avatar
Dødheimsgard - Satanic Art

Så jävla bra, så jävla bra, så jävla great...
Citera
2012-04-18, 13:27
  #9796
Medlem
KillForSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter nu och laddar upp för kvällspass på jobbet med:

LIK - Må ljuset aldrig nå oss mer
Har innan haft ganska svårt för denna skapelse av allas vår Graav, men det börjar sannerligen sätta sig och jag börjar inse storheten.
Just den här plattan måste jag säga är väldigt spöklik på sina ställen. Var väl bara det att det var svårt att komma över att trummisen låter som om vore tagen ifrån Beatles.. Men ja, jag är inte den som är den.
Vad tycker ni alla andra om LIK? Några synpunkter? Bästa platta etc..?
Bästa plattan enligt mig är Lekamen Illusionen Kallet. På dom andra skivorna är materialet väldigt blandat, allt från rediga hits till bottennapp. Den som inte gillar trummor a la judas iscariot och källarproduktioner kan kolla upp The Second Wind från förra året

LIK- Röd Puls
Citera
2012-04-18, 14:26
  #9797
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter nu och laddar upp för kvällspass på jobbet med:

LIK - Må ljuset aldrig nå oss mer
Har innan haft ganska svårt för denna skapelse av allas vår Graav, men det börjar sannerligen sätta sig och jag börjar inse storheten.
Just den här plattan måste jag säga är väldigt spöklik på sina ställen. Var väl bara det att det var svårt att komma över att trummisen låter som om vore tagen ifrån Beatles.. Men ja, jag är inte den som är den.
Vad tycker ni alla andra om LIK? Några synpunkter? Bästa platta etc..?

Jag älskar LIK. Må Ljuset... är min favorit. Besvärtade Strofer är inte helt fel den heller. Lekamen Illusionen Kallet tycker jag mest är tråkig.

Armagedda gängets andra band Lönndom är väldigt fint det också. Plattan Viddernas Tolv Kapitel rekommenderas om du även gillar lite mjukare grejer.

NP: LIK - Varulvsvals
Citera
2012-04-18, 14:49
  #9798
Medlem
kaoriblasts avatar
Idag har det varit nästan enbart In Solitude som spelats, upptäckte dock att det finns ett Black Metal band (Kult ov Azazel) som 2005 släppte ett album med samma titel som In Solitudes senaste (The World, The Flesh, The Devil) men den är faktiskt rätt usel.

NP: Kult ov Azazel - Blood, Death & Damnation
Citera
2012-04-18, 17:36
  #9799
Medlem
Thunderhogs avatar
Behemoth - Demigod, jävligt go låt!
Citera
2012-04-18, 18:09
  #9800
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter nu och laddar upp för kvällspass på jobbet med:

LIK - Må ljuset aldrig nå oss mer
Har innan haft ganska svårt för denna skapelse av allas vår Graav, men det börjar sannerligen sätta sig och jag börjar inse storheten.
Just den här plattan måste jag säga är väldigt spöklik på sina ställen. Var väl bara det att det var svårt att komma över att trummisen låter som om vore tagen ifrån Beatles.. Men ja, jag är inte den som är den.
Vad tycker ni alla andra om LIK? Några synpunkter? Bästa platta etc..?

LIK hör till mina absoluta favoriter - kargt och orginellt. Bästa skivan är nog Besvärtade Strofer, som då avnjutes på vinyl. Men de andra skivorna är inte heller fy skam, och precis som herr Pentagrammaton säger är även Lönndom kvalitativ musik. Prisa Graav och Gogol!

NP: LIK - Åkallelse
Citera
2012-04-18, 18:25
  #9801
Medlem
kaoriblasts avatar
LIK och Armagedda är i en klass för sig när det gäller Skellefteband, tillsammans med Flagellant och Nasheim är det väl det bästa Västerbotten (kanske till och med hela norrland om man räknar från Västerbotten och uppåt) har att erbjuda när det gäller svartmetall. Även om Naglfar tex har en och annan låt de med. Synd att det inte är någon av dem som spelar live som det ser ut i dagsläget.
__________________
Senast redigerad av kaoriblast 2012-04-18 kl. 18:28.
Citera
2012-04-18, 19:09
  #9802
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
LIK och Armagedda är i en klass för sig när det gäller Skellefteband, tillsammans med Flagellant och Nasheim är det väl det bästa Västerbotten (kanske till och med hela norrland om man räknar från Västerbotten och uppåt) har att erbjuda när det gäller svartmetall. Även om Naglfar tex har en och annan låt de med. Synd att det inte är någon av dem som spelar live som det ser ut i dagsläget.

Skellefteå har ju även Otyg, Dråpsnatt och Sorgeldom.

NP: Sorgeldom - I Kloaken Lättar Vi Ankar
Citera
2012-04-18, 19:16
  #9803
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Skellefteå har ju även Otyg, Dråpsnatt och Sorgeldom.

NP: Sorgeldom - I Kloaken Lättar Vi Ankar

Jo visst har dem det, men de är inte riktigt lika bra som de ovannämnda. Gillade Sorgeldom mer för nått år sedan, nu tycker jag att de är rätt tråkiga.

EDIT: Även om det inte är svart-/dödsmetall så lyssnar jag för tillfället på:
The Devils Blood - The Ani-Kosmik Magick
__________________
Senast redigerad av kaoriblast 2012-04-18 kl. 19:36.
Citera
2012-04-18, 23:31
  #9804
Medlem
Mordum87s avatar
Har under dagen bekantat mig med "Besvärtade strofer", men i dagsläget tycker jag nog debuten står sig bättre. Men jag ger inte upp! Finns ju två till som jag ännu inte hört!
Återkommer när jag hört alla. Tack för svaren!

Just nu är det dock halsbränna och magknip efter allt kaffe och snus jag förorenat min kropp med under dagen, och det ackompanjeras av:
Beherit - Drawing down The moon
Återkommer till denna skiva ganska frekvent, då jag tycker den är smått fantastisk!
Så jävla mörk och vidrig men samtidigt så jävla simplistisk.
ALL MAKT ÅT TENGIL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in