2010-03-18, 08:18
  #3793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Jag tycker du gott kan tipsa på, och tror samtidigt att du delvis själv kan ha hittat förklaringen till varför en del envisas med att enbart lyssna på banden du nämner ovan (bortsett från att de kanske tycker det är bra helt enkelt). Det finns så ofantligt många black metal band i blandad kvalité, vilket gör att det är svårt att finna guldkornen som gömmer sig i mängden. Därför tycker jag att det är ganska självklart att folk dras till band som många redan uppskattar och där en viss kvalité i princip redan är garanterad.
.

1. Precis. Och det de flesta tycker är kvalité tycker jag är piss. DSO tex ger mig inte ett dugg att lyssna på.

2. Skitsnack det skulle innebära att det som spelas på radio/tv automatiskt är den bästa musiken iom att de flesta lyssnar på det?

Jag gav faktiskt ett tips till killen som gillade jazz här ovan snäll som jag är.
Här har ni lite band att tracka mig för att jag gillar:

Akitsa
Moon
Altars
T.O.M.B.
Raw Oath
Brobdingnagian
Enbilulugugal
Aryan Art
Dreaming Void
Völkermord
Venowl
Citera
2010-03-18, 08:20
  #3794
Medlem
OnT: Mamaleek - I Saw The Beam In My Sister's Eye [Fever dream] liten mjukstart såhär på morgonkvisten
Citera
2010-03-18, 09:29
  #3795
Medlem
Grimsters avatar
Eventide med skivan Diaries from the Gallows och sen deras promo skiva Planet Plague. Båda finns på Spotify för den som är nyfiken.

Dom är dock ihopblandade på Spotify med något annat skräpband.
Citera
2010-03-18, 10:11
  #3796
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
Folk kommer bara anklaga mig för att vara en elitistisk snobb som runkar över mina taper i 100 ex bara för saken skull.

Är bara förvånad över att folk lyssnar på så lika prylar när det finns tusentals småband att upptäcka, varje dag hittar jag massvis med band jag aldrig hört talas om och som väcker mitt intresse. BM-scenen är helt jävla enorm ändå envisas folk med sitt Burzum, Darkthrone och Meyhem (hitta EN BM-grupp på last.fm där inte dessa är med på varje veckolista tex).

Jag förstår hur du menar, det finns mycket guld där ute, ändå är det ingen som vågar plocka på sig. Men det är bara Svensson logik, banden är stora därför att många lyssnar på dem och ofta. Därav är de stora bandnamnen ofta uppe på listor och forum.

NP Mayhem - Chainsaw gutsfuck!
Citera
2010-03-18, 10:26
  #3797
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
2. Skitsnack det skulle innebära att det som spelas på radio/tv automatiskt är den bästa musiken iom att de flesta lyssnar på det?

Nej, jag menade att folk dras till stora redan kända band eftersom dom vet att så många uppskattar dom och då antar att dom i alla fall måste innehålla något som gör dom så pass omtyckta. Det betyder alltså inte att det automatiskt blir bra bara för att majoriteten tycker så.

Gillade föressten Mamaleek, stundtals var det grymt bra till och med, som vissa partier i låten "Winter´ll soon be over" från deras S/T. Deras andra skiva var dock stört på omöjlig att hitta, i alla fall under de minuter jag spenderade på att försöka.
Citera
2010-03-18, 11:05
  #3798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Nej, jag menade att folk dras till stora redan kända band eftersom dom vet att så många uppskattar dom och då antar att dom i alla fall måste innehålla något som gör dom så pass omtyckta. Det betyder alltså inte att det automatiskt blir bra bara för att majoriteten tycker så.

Gillade föressten Mamaleek, stundtals var det grymt bra till och med, som vissa partier i låten "Winter´ll soon be over" från deras S/T. Deras andra skiva var dock stört på omöjlig att hitta, i alla fall under de minuter jag spenderade på att försöka.

Ja den kan vara knepig, tog en bra stund att tanka hem från soulseek. Finns dock lätt att köpa, men det är så surt att pröjsa lika mycket i frakt som själva plattan går på.
Citera
2010-03-18, 11:36
  #3799
Medlem
NP: Totenkopf Kommando - We are the NSBM

Om nån har nått i samma klass att tipsa mig om så kör hårt!
Citera
2010-03-18, 11:59
  #3800
Medlem
BlackMetals avatar
Kör igenom Nihdryms skiva "Kosmosophia". Jävligt mysig och unik bm.

NP: Nihdrym - Fountain of Mimir
Citera
2010-03-18, 12:11
  #3801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kör igenom Nihdryms skiva "Kosmosophia". Jävligt mysig och unik bm.

NP: Nihdrym - Fountain of Mimir

Men se där! Kollade upp på youtube lite kvickt, blir nog till att tanka hem.

Edit: Verkar lättare sagt än gjort...
__________________
Senast redigerad av unpronounceable 2010-03-18 kl. 12:15.
Citera
2010-03-18, 12:40
  #3802
Medlem
lamehaters avatar
Koldbrann - Alt er Befengt
Citera
2010-03-18, 12:44
  #3803
Medlem
NP: Istidraj - Bidadari Desekration
Citera
2010-03-18, 12:45
  #3804
Medlem
Insuliins avatar
Rolandz - Jajamen.

Stenhårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in