2012-04-09, 13:29
  #9673
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hur menar du?

Med tanke på vad jag "jobbar" med så har jag förmodligen en lite annan infallsvinkel mot hur band hanterar media och hur stora bokningsbolag fungerar i största allmänhet, jämfört med folk som inte involverar sig själva i just den svängen. Men jag tror att vi gått in nog långt i den här diskussionen i tråden. Du är välkommen att diskutera det med mig fäjsbok om du vill diskutera vidare.

Nä nu får det bl lite:
Saturnian Mist - Sacrifice of Faces Unbroken
Citera
2012-04-09, 14:56
  #9674
Medlem
Mordum87s avatar
Sitter och lyssnar på ett för mig helt okänt band, men som jag såg fanns på Total Holocaust att tillgå, samt att en polare nämnde dom häromdagen.

The Arrival of Satan - Vexing Verses
Just nu så är jag absolut imponerad. Inte för att detta bryter några som helst mönster, utan för att det låter genuint och riktigt jävla bra!
Får lite Katharsis (Krucifixxion) korsat med nån form av lo-fi dsbm-vibbar.
Skivan kommer köpas absolut, och råder er som inte hört att kolla upp bandet illa kvickt!
Guldkorn är det inte alltför ofta man springer på.

The arrival of Satan - Aborted voices
Citera
2012-04-09, 15:06
  #9675
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter och lyssnar på ett för mig helt okänt band, men som jag såg fanns på Total Holocaust att tillgå, samt att en polare nämnde dom häromdagen.

The Arrival of Satan - Vexing Verses
Just nu så är jag absolut imponerad. Inte för att detta bryter några som helst mönster, utan för att det låter genuint och riktigt jävla bra!
Får lite Katharsis (Krucifixxion) korsat med nån form av lo-fi dsbm-vibbar.
Skivan kommer köpas absolut, och råder er som inte hört att kolla upp bandet illa kvickt!
Guldkorn är det inte alltför ofta man springer på.

The arrival of Satan - Aborted voices

Var jävligt förtjust i deras prylar för kanske 5-6 år sedan, sen faller dem i glömska långa perioder. På omslagt till Darkness Dealers spotrar någon an medlemmarna med vad jag måste klassa som en av de snyggare liksminkningarna jag sett.

Nu spelas Grá - Kraft medan jag ligger i ett lugnt och varmt bad.
Citera
2012-04-09, 15:16
  #9676
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter och lyssnar på ett för mig helt okänt band, men som jag såg fanns på Total Holocaust att tillgå, samt att en polare nämnde dom häromdagen.

The Arrival of Satan - Vexing Verses
Just nu så är jag absolut imponerad. Inte för att detta bryter några som helst mönster, utan för att det låter genuint och riktigt jävla bra!
Får lite Katharsis (Krucifixxion) korsat med nån form av lo-fi dsbm-vibbar.
Skivan kommer köpas absolut, och råder er som inte hört att kolla upp bandet illa kvickt!
Guldkorn är det inte alltför ofta man springer på.

The arrival of Satan - Aborted voices
Kanontips, tackar

TAOS - Vexing Verses
Citera
2012-04-09, 15:34
  #9677
Medlem
kedjas avatar
Selvhat - Selvhat

Skön depressive BM!
Citera
2012-04-09, 15:51
  #9678
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sitter och lyssnar på ett för mig helt okänt band, men som jag såg fanns på Total Holocaust att tillgå, samt att en polare nämnde dom häromdagen.

The Arrival of Satan - Vexing Verses
Just nu så är jag absolut imponerad. Inte för att detta bryter några som helst mönster, utan för att det låter genuint och riktigt jävla bra!
Får lite Katharsis (Krucifixxion) korsat med nån form av lo-fi dsbm-vibbar.
Skivan kommer köpas absolut, och råder er som inte hört att kolla upp bandet illa kvickt!
Guldkorn är det inte alltför ofta man springer på.

The arrival of Satan - Aborted voices

Den plattan gick väldigt varm i min boning förra sommaren. Var länge sedan jag lyssnade på den. Hade nästan glömt bort den.

NP: The Arrival Of Satan - Morbid Libido
Så jävla skön låt.
Citera
2012-04-09, 16:10
  #9679
Medlem
Hundkatt90s avatar
Lyssnar för tillfället på Unholy Forces - Chosen One of Evil (trash/black metal) från Unholy Forces split med Miserycore (pissiga namn men en bra split).

Vad för trash/black mix-band diggar ni? Jag känner inte till allt för många..
Citera
2012-04-09, 16:16
  #9680
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Lyssnar för tillfället på Unholy Forces - Chosen One of Evil (trash/black metal) från Unholy Forces split med Miserycore (pissiga namn men en bra split).

Vad för trash/black mix-band diggar ni? Jag känner inte till allt för många..

Aura Noir, Desaster och Deströyer 666 är väl mina klara favoriter, men sen är det ju mängder med band som folk klassar som blackthrash som egentligen inte har något med thrash att göra rent musikaliskt, tex IXXI.

NP: Bloodline - Inhale Thorns
Citera
2012-04-09, 16:20
  #9681
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Aura Noir, Desaster och Deströyer 666 är väl mina klara favoriter, men sen är det ju mängder med band som folk klassar som blackthrash som egentligen inte har något med thrash att göra rent musikaliskt, tex IXXI.

NP: Bloodline - Inhale Thorns
Aldrig vart vidare mycket för Deströyer och Aura Noir, dem är båda helt okej men inte riktigt fastnat för dem.

Skall dock checka Desaster.

np: Acherontas - Blood current illumination
Citera
2012-04-09, 19:02
  #9682
Medlem
Adversariuss avatar
Nuclear Desecration borde kollas in omedelbart om man inte gjort det. Suverän black/death som musikaliskt stundals påminner lite om allas våra Antediluvian.

www.youtube.com/watch?v=0Nzyiv2rp7w
Citera
2012-04-09, 19:42
  #9683
Medlem
kaoriblasts avatar
För er som är intresserade så har Domgård nu släppt utdrag från nya plattan Myrkvidr på sin youtube kanal. Det är sk. bra skit!

http://m.youtube.com/?reload=3&rdm=4q0yw9qb2#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Dg1WGqiLDlk0%26fea ture%3Drelmfu&feature=relmfu&v=g1WGqiLDlk0&gl=SE
Citera
2012-04-10, 20:22
  #9684
Medlem
Hundkatt90s avatar
Np: Nyogthaeblisz - A bewitched outbreak of chemical pestilence quells the subhuman race (längre låtnamn får man leta efter).

Jag hat-älskar det här bandet. Rent jävla kaos, det är inget man lyssnar på längre (någon låt räcker väl) men i små doser så tycker jag att dem är jävligt intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in