2012-04-02, 23:29
Medlem
Mordum87s avatar
Har väl mer eller mindre endast kört Trist och Hypothermia de gångna dagarna. Brukar hålla i sig ett tag, men det är verkligen svårt att inte drunkna i plattor som "Zrcadleni Melancholie", "Köld", "Sebvrezedni Andelé" och "Veins". Har verkligen kommit att älska det mesta av de båda banden.
Sitter just nu på Saltsjöbanan i en nästan tom vagn påväg hem efter kneg, och drömmer mig helt bort till "Hypothermia - Rakbladsvalsen" Pt I.
Citera
2012-04-03, 11:51
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Har väl mer eller mindre endast kört Trist och Hypothermia de gångna dagarna. Brukar hålla i sig ett tag, men det är verkligen svårt att inte drunkna i plattor som "Zrcadleni Melancholie", "Köld", "Sebvrezedni Andelé" och "Veins". Har verkligen kommit att älska det mesta av de båda banden.
Sitter just nu på Saltsjöbanan i en nästan tom vagn påväg hem efter kneg, och drömmer mig helt bort till "Hypothermia - Rakbladsvalsen" Pt I.

Hypothermia är riktigt fina. Om man borträknar Rakbladsvalsen håller jag deras demo "Suicide Fixation" som min favorit av de. Kan inte sätta fingret på varför just den sticker ut för mig. Den försätter mig i mycket fina sinnestillstånd.

NP: Strid - Nattevandring
Upptäckte nyss detta band och blev stormförälskad omedelbums.
Citera
2012-04-03, 13:54
Medlem
Frank Friendlys avatar
Nya FaustCoven låter jävligt bra.
Citera
2012-04-03, 14:53
Medlem
kaoriblasts avatar
Lyssar på Glorior Bellis fenomenala debut O Laudate Dominvs, en skiva som jag tycker får allt för lite cred i tråden. Det är en av mina absoluta favorit plattor från den franska scenen och smiskar fan tex Peste Noir på fingrarna ganska rejält.

Np: Glorior Belli - Poisoned Flesh
Citera
2012-04-03, 16:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Lyssar på Glorior Bellis fenomenala debut O Laudate Dominvs, en skiva som jag tycker får allt för lite cred i tråden. Det är en av mina absoluta favorit plattor från den franska scenen och smiskar fan tex Peste Noir på fingrarna ganska rejält.

Du får medhåll på detta!
"O Lavdate dominvs" är fantastiskt bra och har sin hedersplats i hyllan, tas fram med jämna mellanrum.
Detsamma kan jag tyvärr inte säga om dess uppföljare, som i sig kanske inte är kassa, men helt enkelt väldigt tråkiga.

Mgla - Presence I
Citera
2012-04-03, 16:53
Medlem
TooOlds avatar
Nu spelas: Klabautamann - The crown of the wild.
Skulle säga att det är guldkornet på skivan The Old Chamber.
Citera
2012-04-03, 17:12
Medlem
KillForSatans avatar
Furze och skivan UTD. I skrivande stund låten Beneath the Wings of the Black Vomit Above. Väldigt intressant musik
Citera
2012-04-03, 19:34
Medlem
Hundkatt90s avatar
Jag måste säga att jag verkligen diggar Glorior Bellis "The Great Southern Darkness" platta.
Anser att den är bäst i deras utbud, visst, allt annat låter bra men det är inte så vidare "eget", det låter lite som vilket annat band som helst.

The Ground Southern Darkness är lite av en ny-vind i BM-stiltjen, det är en stor förändring ifrån det mer originella black metal soundet och jag respekterar verkligen deras "nytänke".

np: Dark Gnosis - Glorior Belli.
Citera
2012-04-03, 20:19
Medlem
kufits88s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=y0BTyyZln9s&feature=relmfu

Känner mig lite smått stolt över att vara svensk ändå
Citera
2012-04-03, 21:10
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
NP: Strid - Nattevandring
Upptäckte nyss detta band och blev stormförälskad omedelbums.
Strid är så sjukt jävla bra. Ännu ett bevis varför Norge vinner black metal-vm alla dagar i veckan. synd att det inte blev så mycket material från dom.
Citera
2012-04-04, 00:22
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast

Nu har jag lyssnat genom debutplattan och kan bara erkänna att du hade rätt. Det här lät fasansfullt bra. Hoppas resten av diskografin håller samma klass.

NP: Glorior Belli - In Paradisum...
Citera
2012-04-04, 01:00
Medlem
grithors avatar
NP: Dim Mak - The Emergence of Reptilian Altars

Inte helt fel döds. Diggar trummisen något oerhört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in