Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bara på internet bland black metal fans kan man se folk som påstår sig hylla döden, självmord och de destruktiva krafterna helt utan motvikt. Folk som knappast sett bortom den judeokristna dualismen bara accepterat den och valt den s.k. onda sidan. Boken "Blod, eld, död" tar upp detta ganska väl. Vad som började som ungdomsrevolt med pubertala möten mellan likasinnade ("det smakar inte gott det smakar ONT!") utvecklades av vissa till någon form av livsfilosofi som de försökte leva efter. Även när man läser deras texter idag ser vi hur språket har förfinats men innehållet är, i stort, detsamma.
Nåja, ni skapar åtminstone underhållning för oss andra som läser era galenskaper. Ni kan fortsätta sitta på era pojkrum och dyrka döden, klä er i svart och skära er i armarna

Tackar ödmjukast för din amatörpsykologiska analys. Det du inte lägger in i dina beräkningar är att Satan satte sina klor i mitt kött långt innan black metal kom in i bilden och han kommer vara hos mig långt efter trenderna dött ut och genren ätit upp sig själv från insidan. Det här är inget som växt fram i mig efter att ha suttit i mitt pojkrum och onanerat till Mayhems Deathcrush. Det har varit ett gift inuti mig som växt sedan födseln som berikats och förädlats av åratal av studier och djupdykningar i helvetets mörkaste hålor. Jag har stigit ut ur den skyddade cirkeln och ljuset och blivit en del av skuggorna och kylan. Vissa black metal akter arbetar med och försöker kanalisera dessa krafter men endast de värdiga kan dra nytta av det.
Som jag sa tidigare så ligger det i packets natur att håna och förlöliga det de inte förstår. Men era hånflin kommer blekna bort när Fenrir sliter sig lös från sina kedjor och Surt stormar kosmos tätt följd av sin hord av vredgade kaosjättar.
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Låter spännande. Du vill inte förklara vad de betyder för dig? Framför allt död.
Initiering. Frigörelse. Början på något nytt. Slutet av illusioner.