2012-02-19, 17:29
Medlem
Snietzschels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Måste fan ta och rekommendera ukrainska Ygg och deras självbetitlade debutalbum.

http://www.youtube.com/watch?v=O-sLodcXi3I&feature=related
Gott tips, hade visst lyssnat på dem förr men sedan helt glömt bort bandet.
Citera
2012-02-19, 17:38
Medlem
Frank Friendlys avatar
Np Nocturnal blood - Nocturnal Crucifixions - Nocturnal doom (tror dom gillar ordet nocturnal)
Citera
2012-02-19, 17:41
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snietzschel
Så sant, men i vårt överlag hedonistiska samhälle fyller de i helheten en funktion.

Hur tror du kvoten ser ut mellan de ultraliberala, "livsbejakande", toleranta och materialistiska hippies man stöter på varje dag och svartklädda, missanpassade onda pandaimitationer?
När folk lever i sin instängda 2000-talsbubbla och förespråkar jämlikhet, frihet och tolerans men helt och hållet missar att fundamentet för deras kortvariga och bekväma livsstil är årtusenden av kamp, blod, svett och tårar ser jag inga större brister med att några kretiner här och där åtminstone försöker häva illusionen.

NP: Hypothermia - Gråtoner Repsession (Gråtoner)
Där bjuder jag delvis medhåll. På en samhällelig nivå behövs det människor som rör om i grytan och utmanar dessa hjärndöda livsvillkor från grunden. Annars skulle vi leva i ett klämkäckt helvete. Däremot är inte black metal en kanal för samhällskritik och politik, utan berör allt som överstiger dessa värdsliga petitesser.
Citera
2012-02-19, 17:45
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja, det är en sällsynt magisk skiva. Nu regnar det också, vilket glädjer mig än mer. Jag älskar regn och saknar det alltid under vintrarna. Synd bara att det vid den här tiden på året alltid slår över till hagel/snöblandat inom 10-15 min, så det uppfriska strilandet förbyts till ett slaskigt bombardemang.

En annan sak du verkligen måste göra någon gång är att gå ut i skogen under tidig sommar när solpelarna sträcker sig från marken till trädkronorna. Hitta en fin stenhäll eller något, lägg dig på rygg med jacka/tröja under huvudet och lyssna på "Songs of Grief and Solitude", Drudkhs folkskiva. Där har du en annan match made in heaven, tro mig.

NP: Drudkh - Eternity

Ska helt klart testas när det blir varmare ute, brukar vara ute och röra mig ganska mycket ändå.
Nu om vintrarna tycker jag om att gå promenader på nätterna i skogen med en joppe i käften och något fint i lurarna, har blivit något av en drog för mig att vara ute på konstiga ställen om nätterna där människor aldrig syns till.

Horns - As Rains Falls
Citera
2012-02-19, 18:05
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkapabel
Ska helt klart testas när det blir varmare ute, brukar vara ute och röra mig ganska mycket ändå.
Nu om vintrarna tycker jag om att gå promenader på nätterna i skogen med en joppe i käften och något fint i lurarna, har blivit något av en drog för mig att vara ute på konstiga ställen om nätterna där människor aldrig syns till.

Horns - As Rains Falls
Att traska bland buskar och träd i sin ensamhet är bland det bästa som finns.

NP: Beherit - Demon Advance
Citera
2012-02-19, 18:16
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snietzschel
Så sant, men i vårt överlag hedonistiska samhälle fyller de i helheten en funktion.

Hur tror du kvoten ser ut mellan de ultraliberala, "livsbejakande", toleranta och materialistiska hippies man stöter på varje dag och svartklädda, missanpassade onda pandaimitationer?
När folk lever i sin instängda 2000-talsbubbla och förespråkar jämlikhet, frihet och tolerans men helt och hållet missar att fundamentet för deras kortvariga och bekväma livsstil är årtusenden av kamp, blod, svett och tårar ser jag inga större brister med att några kretiner här och där åtminstone försöker häva illusionen.

NP: Hypothermia - Gråtoner Repsession (Gråtoner)

Intressant att du gör den kopplingen. Jag ställer mig oftast mot den liberala moderna strukturen men försöker att alltid göra så på positiv väg snarare än att dyrka det negativa. Dagens jämlikhetsvurmande är något som rycker upp oss med våra rötter och något som kommer att falla så snart det möter motstånd eftersom det som en gång var vår styrka sedan länge har försvunnit. Däremot ser jag ingen större nytta i "kretiner här och där [som] åtminstone försöker häva illusionen". De gör varken av eller till. Kanske hade Evola rätt? Kanske måste vi rida tigern och invänta rätt tid...

NP: Sigrblot - Kali Yuga Intifada
Citera
2012-02-19, 19:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Måste fan ta och rekommendera ukrainska Ygg och deras självbetitlade debutalbum.

http://www.youtube.com/watch?v=O-sLodcXi3I&feature=related
Den plattan kan jag gå i god för! Riktigt hög natur-atmosfärisk kvalitet på den!

Lyssnar själv på Satanic Funeral - Night of the Goat

Tidigare har jag lyssnat på Goatreich 666 - Inhale the Cold Breath of Who Hates You (compilation)
Mycket obskyr Italiensk primitiv lo-fi black metal som är riktigt sunkig...
Citera
2012-02-19, 21:40
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Att traska bland buskar och träd i sin ensamhet är bland det bästa som finns.

Så sant som det är sagt. Gör det så ofta jag kan, vilket blir minst 3 gånger i veckan.
Det är oundvikligt då jag bor i skogen och inte har något körkort. Innan lyssnade jag en hel del på musik när jag promenerade, men sedan jag slutade med det har jag kunnat tänka klarare under promenaderna än jag någonsin har kunnat göra annars. Det blir väldigt meditativt. Det är som om högre krafter talar direkt till mig.

NP: Arckanum - Blóta Loka
Citera
2012-02-19, 23:07
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Så sant som det är sagt. Gör det så ofta jag kan, vilket blir minst 3 gånger i veckan.
Det är oundvikligt då jag bor i skogen och inte har något körkort. Innan lyssnade jag en hel del på musik när jag promenerade, men sedan jag slutade med det har jag kunnat tänka klarare under promenaderna än jag någonsin har kunnat göra annars. Det blir väldigt meditativt. Det är som om högre krafter talar direkt till mig.

NP: Arckanum - Blóta Loka
Upplever liknande effekter även jag sen musiken skippades på promenaderna.
Bara att hoppas på rå kyla och snö eller att all snö och is smälter bort så det blir behagligt att gå igen, som det är nu så halkar man lätt ihjäl om man har tänkt att gå i mörkret.

NP: Cerebral Bore - Horrendous Acts Of Iniquity
Citera
2012-02-19, 23:09
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Bara på internet bland black metal fans kan man se folk som påstår sig hylla döden, självmord och de destruktiva krafterna helt utan motvikt. Folk som knappast sett bortom den judeokristna dualismen bara accepterat den och valt den s.k. onda sidan. Boken "Blod, eld, död" tar upp detta ganska väl. Vad som började som ungdomsrevolt med pubertala möten mellan likasinnade ("det smakar inte gott det smakar ONT!") utvecklades av vissa till någon form av livsfilosofi som de försökte leva efter. Även när man läser deras texter idag ser vi hur språket har förfinats men innehållet är, i stort, detsamma.

Nåja, ni skapar åtminstone underhållning för oss andra som läser era galenskaper. Ni kan fortsätta sitta på era pojkrum och dyrka döden, klä er i svart och skära er i armarna

Tackar ödmjukast för din amatörpsykologiska analys. Det du inte lägger in i dina beräkningar är att Satan satte sina klor i mitt kött långt innan black metal kom in i bilden och han kommer vara hos mig långt efter trenderna dött ut och genren ätit upp sig själv från insidan. Det här är inget som växt fram i mig efter att ha suttit i mitt pojkrum och onanerat till Mayhems Deathcrush. Det har varit ett gift inuti mig som växt sedan födseln som berikats och förädlats av åratal av studier och djupdykningar i helvetets mörkaste hålor. Jag har stigit ut ur den skyddade cirkeln och ljuset och blivit en del av skuggorna och kylan. Vissa black metal akter arbetar med och försöker kanalisera dessa krafter men endast de värdiga kan dra nytta av det.

Som jag sa tidigare så ligger det i packets natur att håna och förlöliga det de inte förstår. Men era hånflin kommer blekna bort när Fenrir sliter sig lös från sina kedjor och Surt stormar kosmos tätt följd av sin hord av vredgade kaosjättar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Låter spännande. Du vill inte förklara vad de betyder för dig? Framför allt död.

Initiering. Frigörelse. Början på något nytt. Slutet av illusioner.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-02-19 kl. 23:27.
Citera
2012-02-19, 23:13
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Upplever liknande effekter även jag sen musiken skippades på promenaderna.
Bara att hoppas på rå kyla och snö eller att all snö och is smälter bort så det blir behagligt att gå igen, som det är nu så halkar man lätt ihjäl om man har tänkt att gå i mörkret.
När skymningen är varm och storlomens skri ekar över skog och mark.

NP:Tribulation - Beyond the horror

Var tvungen att edita inlägget och tipsa om denna låten;
http://www.youtube.com/watch?v=0LXDU0P7b10
Vilken atmosfär!
Senast redigerad av Tristramn 2012-02-19 kl. 23:20.
Citera
2012-02-20, 01:36
Medlem
Sarcophaguss avatar
Sitter och myser med öl, lite benso i blodomloppet och Agalloch i lurarna.
För tillfället spelas: Agalloch - The Watcher's Monolith

Inte riktigt BM kanske, men nära nog stundtals. Marrow Of The Spirit är förövrigt en ok platta, men ändå långt ifrån så bra som The Mantle och Ashes Against the Grain kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in