Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Åh fy fan i helvete, jag hade fått för mig att Bethlehem var ett bra band men det där var den i särklass pissigaste ursäkt till sångare jag hört på åratal. Jag skulle rentav kunna vara så våghalsig att jag hävdar att han var sämre än Nattramn, och då är det fan RIKTIGT illa.
Det var även åratal sedan jag blev genuint obekväm av musik, alltså inte på ett uppskattande vis utan verkliga obehagskänslor; men när jag nyss kom till slutet av All Praise To Thee med Celestial Bloodshed, som i sig är en jävligt trippig och kolsvart låt, och efter ett bra tag insåg vad ljudsamplingen av någon som hänger sig faktiskt var blev jag fan spontant skärrad. Jävlar vilka trollkonstnärer de är som kan inge en sådan stämning bara med ljud. Förbannat obehagligt.
Kan alla sluta hata Nattramn
Tycker att koncept som bra/dåligt blir konstigt när man pratar om growl. Nattramns growl är då ganska originellt i jämförelse med alla miljoner band som försöker låta som norska tonåringar gjorde '93. Första gången jag hörde
Sterile Nails And Thunderbowels blev jag helt förstörd. Var det sjukaste och obehagligaste jag någonsin hört vid den tidpunkten och mycket avgörande som inkörsport till andra soniska sjukheter.
Hela albumet
Cursed, scarred and Forever Possessed är sjukt bra i min mening. Så jävla tråkigt att Steingrim gick och blev ihjälskjuten. Han hade nog kunnat tillföra mycket till genren om han fortfarande var vid liv.