2012-03-16, 16:30
  #9277
Medlem
Nu spelas Attila Chisar "the Best of", gillar vanligtvis inte sådana samlingar, men i detta fallet funkar det riktigt bra!
Citera
2012-03-16, 16:45
  #9278
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Sedan tycker jag inte att yoga verkar intellektualisera sin musik sådär överdrivet mycket.
Låter följande citat tala för sig självt:

""Understand this: Yoga dispenses a sinister frailty of howling swellsin hissing static that combusts into crawling shock heaps, to the effectof Mayhem performing Twin Peaks incidentals in a prairie recordedby The KLF. A brief description casts them as black metal's answer to Throbbing Gristle. The texture-based rendering of their compositionssails them on a strange sea between song and sound effect as itbobs along the waves like a dead man s bottled message. Aspects ofGoblin rehearsals in dead hills is interrupted as Monster Zero carvesmountain sides with lightning breath. Oscillating leads pummel intochurning riffs as if Caledonia was performed in an echo chamber near Lodi, New Jersey. The extrinsic properties of this work may resultin disambiguation.""
Citera
2012-03-16, 19:11
  #9279
Medlem
Mordum87s avatar
Nej iväg till jobbet för ett nattpass!
Dunkar på med:

IXXI - Assorted Armament
Hoppas detta band inte behöver någon ingående beskrivning!

Vad tycker folket om deras senaste "Elect darkness"?
Citera
2012-03-16, 19:22
  #9280
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej iväg till jobbet för ett nattpass!
Dunkar på med:

IXXI - Assorted Armament
Hoppas detta band inte behöver någon ingående beskrivning!

Vad tycker folket om deras senaste "Elect darkness"?

Ska också på nattpass så jag drar väl igång IXXI jag med. Gillar TotalScorns röst skarpt. Jag har för mig att jag lyssnade på Elect Darkness men insåg att de andra två är bättre.

NP: IXXI - Armageddon Nobility
Citera
2012-03-16, 20:03
  #9281
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej iväg till jobbet för ett nattpass!
Dunkar på med:

IXXI - Assorted Armament
Hoppas detta band inte behöver någon ingående beskrivning!

Vad tycker folket om deras senaste "Elect darkness"?
Med förhoppning om att IshethZenium läser:

Hallå!!! Jag var faktiskt medlem i IXXI en period!!! SE MIG!!! UPPMÄRKSAMMA MIG!!!

Jag tycker nog att skivornas kvalité gått i en rak lutande kurva. Debuten var bäst, Assorted Armament näst bäst och Elect Darkness sämst. Jag gillar verkligen första skivans stämning och produktion, End Of Degenerations och Devil's Mass-Control är mästerliga.
Citera
2012-03-16, 20:36
  #9282
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Åh fy fan i helvete, jag hade fått för mig att Bethlehem var ett bra band men det där var den i särklass pissigaste ursäkt till sångare jag hört på åratal. Jag skulle rentav kunna vara så våghalsig att jag hävdar att han var sämre än Nattramn, och då är det fan RIKTIGT illa.

Det var även åratal sedan jag blev genuint obekväm av musik, alltså inte på ett uppskattande vis utan verkliga obehagskänslor; men när jag nyss kom till slutet av All Praise To Thee med Celestial Bloodshed, som i sig är en jävligt trippig och kolsvart låt, och efter ett bra tag insåg vad ljudsamplingen av någon som hänger sig faktiskt var blev jag fan spontant skärrad. Jävlar vilka trollkonstnärer de är som kan inge en sådan stämning bara med ljud. Förbannat obehagligt.

Lyssnar nu på den låten du nämnde. Är du helt hundra på att det är en som hänger sig på riktigt i ljudsamplingen? Isf är det impressive.

Förresten så finns det ingen bättre Black Metal sångare än självaste Nattramn!
__________________
Senast redigerad av PlanetCaravan 2012-03-16 kl. 20:40.
Citera
2012-03-16, 20:50
  #9283
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Lyssnar nu på den låten du nämnde. Är du helt hundra på att det är en som hänger sig på riktigt i ljudsamplingen? Isf är det impressive.
Om det är på riktigt vete fan, det tror jag knappast att det är. Men det är ju uppenbart vad det ska föreställa i alla fall.
Citera
2012-03-16, 21:13
  #9284
Medlem
Pentagrammatons avatar
Har suttit och lyssnat på Yoga - Megafauna ett tag nu. Blev lite besviken. Var inte så urspårat och bra som jag först trodde. Den har sina bra stunder men överlag var det ett ganska tråkigt album.

Nu blir det Panphage - Skall & Skalv för hela slanten istället.

Föd mig Hyrrokkin!
__________________
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-16 kl. 21:15.
Citera
2012-03-16, 21:22
  #9285
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Åh fy fan i helvete, jag hade fått för mig att Bethlehem var ett bra band men det där var den i särklass pissigaste ursäkt till sångare jag hört på åratal. Jag skulle rentav kunna vara så våghalsig att jag hävdar att han var sämre än Nattramn, och då är det fan RIKTIGT illa.

Det var även åratal sedan jag blev genuint obekväm av musik, alltså inte på ett uppskattande vis utan verkliga obehagskänslor; men när jag nyss kom till slutet av All Praise To Thee med Celestial Bloodshed, som i sig är en jävligt trippig och kolsvart låt, och efter ett bra tag insåg vad ljudsamplingen av någon som hänger sig faktiskt var blev jag fan spontant skärrad. Jävlar vilka trollkonstnärer de är som kan inge en sådan stämning bara med ljud. Förbannat obehagligt.

Kan alla sluta hata Nattramn
Tycker att koncept som bra/dåligt blir konstigt när man pratar om growl. Nattramns growl är då ganska originellt i jämförelse med alla miljoner band som försöker låta som norska tonåringar gjorde '93. Första gången jag hörde Sterile Nails And Thunderbowels blev jag helt förstörd. Var det sjukaste och obehagligaste jag någonsin hört vid den tidpunkten och mycket avgörande som inkörsport till andra soniska sjukheter.

Hela albumet Cursed, scarred and Forever Possessed är sjukt bra i min mening. Så jävla tråkigt att Steingrim gick och blev ihjälskjuten. Han hade nog kunnat tillföra mycket till genren om han fortfarande var vid liv.
Citera
2012-03-16, 21:29
  #9286
Medlem
Inkapabels avatar
Kör lite Urfaust just nu.

Har länge varit som besatt av Urfaust, all musik dom snubbarna lyckas pumpa fram är så otrolig hypnotiserande och stämningfylld. Dom har sannerligen lyckats gjort något unikt med BM som får dom att sticka ut.

Hela deras stil och levnadssätt fascinerar mig något enormt då den kretsar till större del av alkohol och musik med en touch av galenskap.
Killarna är helt enkelt avskum och dom vet om det.
I alla fall är det bilden jag fått av dom.

Är speciellt fascinerad av deras nyaste fulländare "Der freiwillige Bettler" eller som man kan säga på svenska: "Den frivilliga tiggaren"
På omslaget så ser man en gammal man som sitter i skogen bland svamp och gravstenar med sin sprit. "Fraktalerna" som flyter omkring mitt i bilden kan jag ana ska representera berusning.
Blev så besatt av denna bilden när skivan släpptes att jag blev tvungen att köpa LPn med poster så jag kunde hänga upp den på väggen, vackert vackert!

Funderar på att eventuellt ta kontakt med TonyR som har hand om Urfausts artwork och låta han skissa en tatuering till mig inom snar framtid, kosta vad det kosta vill.


Urfaust har i alla fall kort sagt gjort ett enormt intryck på mig och dom är garanterat en av de band ute i denna värld som jag har stora influenser ifrån.

Helt klart också det band som sprit passar till bäst!


NP: Urfaust - Die Kalte Teufelsfaust
__________________
Senast redigerad av Inkapabel 2012-03-16 kl. 21:37.
Citera
2012-03-16, 21:32
  #9287
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Låter följande citat tala för sig självt:

""Understand this: Yoga dispenses a sinister frailty of howling swellsin hissing static that combusts into crawling shock heaps, to the effectof Mayhem performing Twin Peaks incidentals in a prairie recordedby The KLF. A brief description casts them as black metal's answer to Throbbing Gristle. The texture-based rendering of their compositionssails them on a strange sea between song and sound effect as itbobs along the waves like a dead man s bottled message. Aspects ofGoblin rehearsals in dead hills is interrupted as Monster Zero carvesmountain sides with lightning breath. Oscillating leads pummel intochurning riffs as if Caledonia was performed in an echo chamber near Lodi, New Jersey. The extrinsic properties of this work may resultin disambiguation.""

Touchee...

Fast det där verkar ju å andra sidan skrivet av någon bajsnödig skivbolagsrepresentant och sådana ska man ju passa sig för att ta notis om i största allmänhet.

NP:Gnaw Their Tongues - Sound the Horn, the water is Poisoned
Jag är sjukt imponerad utav Mories. Tidigare har jag mest lyssnat på Aderlating som mer och mer börjar inta en plats bland mina absoluta favoritband. Men nu känner jag att det är dags att snöa in på GtT också och den här låten golvar mig fullkommligt. Så nu blir det till att plocka fram the Consumer ta på sig hörlurarna och låta själen rutscha mot mörkret.
Citera
2012-03-16, 21:53
  #9288
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Touchee...

Fast det där verkar ju å andra sidan skrivet av någon bajsnödig skivbolagsrepresentant och sådana ska man ju passa sig för att ta notis om i största allmänhet.
Jo, det verkar ju vad de som skrivit det. Förresten, ta inte illa upp personligen för att jag slaktade dem så hårt, smaken är som röven och sådant dömer jag inte utefter

Jag skulle säkert kunna uppskatta musiken om jag inte var så allergisk mot den där sortens hipster-tolkningar av black metal som på sistone börjat flöda ut från östra USA:s mer välbärgade regioner. Känns någonstans som om amerikaner i dagsläget är medfött oförmögna att göra black metal då de lever i ett samhälle alltför genomsyrat av kristendomen för att de på allvar ska kunna utforska territorier bortom YHWH:s fårinhägnad. Leviathan och Krohm är dock två BM-akter från USA jag verkligen gillar, och de är ju otroligt bra på thrash och death. Det ska de ha, kapitalisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in