2012-03-16, 22:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Kan alla sluta hata Nattramn
Tycker att koncept som bra/dåligt blir konstigt när man pratar om growl. Nattramns growl är då ganska originellt i jämförelse med alla miljoner band som försöker låta som norska tonåringar gjorde '93. Första gången jag hörde Sterile Nails And Thunderbowels blev jag helt förstörd. Var det sjukaste och obehagligaste jag någonsin hört vid den tidpunkten och mycket avgörande som inkörsport till andra soniska sjukheter.

Hela albumet Cursed, scarred and Forever Possessed är sjukt bra i min mening. Så jävla tråkigt att Steingrim gick och blev ihjälskjuten. Han hade nog kunnat tillföra mycket till genren om han fortfarande var vid liv.
Det är ju i slutändan inget annat än en smaksak. För att dra ett annat exempel dyrkar jag Axl Rose, sångaren i Guns N' Roses, sedan mina tidiga tonår medan 9 av 10 jag mött skyr honom som böldpest och slemhosta. Det finns ju en otroligt massa varianter av growl, alla personer har ju olika röster så följdaktligen är ingen sångare den andre lik. Vete fan om jag skulle klassa Nattramn som growlare dock.

Ja, det är en förbaskat fin skiva som jag är glad att jag upptäckte. Är det din tumblr du länkar till i signaturen förresten? Aptragangr någonting?
Citera
2012-03-16, 22:02
Avslutad
liturgy hela dagen lång
Citera
2012-03-16, 23:39
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Det är ju i slutändan inget annat än en smaksak. För att dra ett annat exempel dyrkar jag Axl Rose, sångaren i Guns N' Roses, sedan mina tidiga tonår medan 9 av 10 jag mött skyr honom som böldpest och slemhosta. Det finns ju en otroligt massa varianter av growl, alla personer har ju olika röster så följdaktligen är ingen sångare den andre lik. Vete fan om jag skulle klassa Nattramn som growlare dock.

Ja, det är en förbaskat fin skiva som jag är glad att jag upptäckte. Är det din tumblr du länkar till i signaturen förresten? Aptragangr någonting?

Jag håller med. Jag förstår att folk inte tycker om hans "sång" och stör sig på han. Men för mig har hans musik varit av stor betydelse.

Jajjamensan, det är min tumblr. Min giftspridare i det världsomspännande nätet.

NP: Dissection - Elisabeth Bathori (Tormentor Cover)
Ååh, som jag älskar denna låt.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-16 kl. 23:42.
Citera
2012-03-17, 00:11
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Jajjamensan, det är min tumblr. Min giftspridare i det världsomspännande nätet.
Alright, då misstänkte jag rätt. En hel del schyssta bilder måste jag säga. Apropå det snubblade jag nyss på en du borde lägga upp. Vete fan om den är fejk eller äkta men det känns ändå som om den passar in i den generella mallen på något sätt

http://s3-ec.buzzfed.com/static/imagebuzz/web04/2011/6/11/7/hitler-with-naked-girls-nsfw-22558-1307792386-70.jpg
Citera
2012-03-17, 00:12
Medlem
Mordum87s avatar
Sitter på jobbet just nu och plöjer skiva efter skiva.
Måste säga att IXXI inte riktigt var min grej, mer än att jag gillade sången som fan.
Så jag tror jag skippar "Elect Darkness" for now.
Blev nyfiken på att höra "Vlad Tepes" också, men det var kanske det värsta skit jag någonsin hört. Och ja, det var produktionen som var problemet, har inga som helst problem med rutten lo-fi bm, men det där var ju bara för mycket. En viss charm kanske, men inte ett jävla dugg bra.
Vad tycker ni om "Vlad Tepes"?

Just för stunden kör jag:
Craft - Terror Propaganda
Skivan har växt oerhört mycket, och jag tycker den är närmast mästerlig. Och jävligt obehaglig på sina ställen. Stort plus i kanten.

Ska även ge "Numinous - ST" en andra chans. Ett band jag kom över på Swedrock, som jag tyckte verkade intressant. Lät helt okey första lyssningen, lite hybrid av de flesta inom orthodox-bm skolan, Malign, Funeral Mist, DsO etc.

Är det förresten någon som kan ge tips på nåt eller många band som kör i liknande stil med
Cultes Des Ghoules? Lite sådär sunkig nekro-bm med likn obehaglig mystik.
bland de bästa akter jag hört på senare tid.
Vore oerhört tacksam.
Citera
2012-03-17, 00:32
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Alright, då misstänkte jag rätt. En hel del schyssta bilder måste jag säga. Apropå det snubblade jag nyss på en du borde lägga upp. Vete fan om den är fejk eller äkta men det känns ändå som om den passar in i den generella mallen på något sätt

http://s3-ec.buzzfed.com/static/imagebuzz/web04/2011/6/11/7/hitler-with-naked-girls-nsfw-22558-1307792386-70.jpg

En tackar och bockar
Haha, det var en fin bild det, man tackar för tipset. Den kommer läggas upp inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Är det förresten någon som kan ge tips på nåt eller många band som kör i liknande stil med
Cultes Des Ghoules? Lite sådär sunkig nekro-bm med likn obehaglig mystik.
bland de bästa akter jag hört på senare tid.
Vore oerhört tacksam.

Cultes Des Ghoules är vidrigt jävla bra. Jag kan inte på rak arm komma på något band med samma nekro-sound och transsylvanska stämning som gör det ens hälften så bra som CdG.
Citera
2012-03-17, 11:15
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Blev nyfiken på att höra "Vlad Tepes" också, men det var kanske det värsta skit jag någonsin hört. Och ja, det var produktionen som var problemet, har inga som helst problem med rutten lo-fi bm, men det där var ju bara för mycket. En viss charm kanske, men inte ett jävla dugg bra.
Deras halva av "March To The Black Holocaust"-splitten med Belketre är rätt nice. Men jag är lite vinklad i den frågan, det var en av de allra första black-skivor jag fastnade för för åratal sedan. Mest Belketres halva då, tyckte det var det ondaste jag någonsin hört. Hade en liten besatthet av LLN-scenen i samband med det. Det tog dock slut ganska snabbt när man insåg hur kasst det mesta faktiskt var, det enda jag gillar än idag är sagda split samt den enda demon med Dzlvarv. Den är klaustrofobisk som fan. Men ja, vill man utforska den där scenen så räcker det med Belketre, de var de enda som hade något att komma med.
Citera
2012-03-17, 11:17
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Deras halva av "March To The Black Holocaust"-splitten med Belketre är rätt nice. Men jag är lite vinklad i den frågan, det var en av de allra första black-skivor jag fastnade för för åratal sedan. Mest Belketres halva då, tyckte det var det ondaste jag någonsin hört. Hade en liten besatthet av LLN-scenen i samband med det. Det tog dock slut ganska snabbt när man insåg hur kasst det mesta faktiskt var, det enda jag gillar än idag är sagda split samt den enda demon med Dzlvarv. Den är klaustrofobisk som fan. Men ja, vill man utforska den där scenen så räcker det med Belketre, de var de enda som hade något att komma med.

NP - Antediluvian - Scions of Ha Nachash (Spectre of the Burning Valley)
FAAAAN VAD JAG ÄLSKAR DENNA SKIVA. Absolut på topp 3 i nuläget, lyssnar på den dagligen och njuter lika mycket varje gång. Gillar nog nästan dem mer än Teitanblood rent musikaliskt, känns fan som om de besitter death metals tron i dagsläget.
Citera
2012-03-17, 13:18
Medlem
werterws avatar
Marduk - "Dark Endless"

NP: "The Funeral Seemed to be Endless"
Citera
2012-03-17, 15:17
Medlem
nosferatuzens avatar
Lyssnade precis på ett Death band jag aldrig hört innan som heter Immolation.

Dom var rätt bra.
Citera
2012-03-17, 16:54
Medlem
neat-os avatar
Maw of Death, av något band som inte ens verkar ha ett namn, från Rhinocervs-samlingen RH-11. Rymdblackmetal, typ. Bra grejer.
Citera
2012-03-17, 17:36
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neat-o
Maw of Death, av något band som inte ens verkar ha ett namn, från Rhinocervs-samlingen RH-11. Rymdblackmetal, typ. Bra grejer.

Citat:
Rhinocervs is an underground black metal label in the U.S. often releasing uncredited and/or untitled cassettes. The label prioritizes art over artist - not the cult of personality attached. Anonymous releases are differentiated by catalog number and artwork. Not all of Rhinocervs output is untitled, as cassette and vinyl projects are being planned for Absum, Glossolalia, Odz Manouk & Tukaaria in 2011.

Nu vet du

Np Skagos - blossoms will sprout bla bla bla bla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in