Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Är herrn drucken på Tradera också? Höga bud, vill jag minnas, men inte alltid tillräckligt höga.
I alla fall, för tillfället lyssnar jag på
Ofermods magnum opus
Tiamtü. Ägde CD:n ett bra tag innan jag förstod vad det hela gällde, då sålde jag min själ för vinylenexemplar och en tröja. Riffen sätter sig i huvudet på en och lyriken är från bortom det kända. Kanske att
Tiamtü blir som
Seven Chalices för Adversious eller... ja, någon av de skivor Mordum87 fastnat för. Hoppas, hoppas.
NP: Ofermod - Eu Angélion
"
Prisa din död passionerat ty ingenting är heligt!"
Haha ja oftast så är det så. Är full för ofta för mitt eget bästa, men man lever bara en gång. Jag lever för musiken och drickan. (köpa fysiska exemplar är synonymt med "musik".)
Fan jag jag lyssnade på "Tiamtü" som helvete när den var precis ny, men jag fattade aldrig något egentligt tycke för den. Mest på senare tid som jag sett folk prisar den till höger och vänster, så jag blir nyfiken på att ge den några chanser till.
Deras EP "Mysterion.." är dock en rätt fin skapelse vill jag minnas.
Lyssnade på alla de där onda orthodoxa banden i samma veva som jag upptäckte Funeral Mist's odödliga "Salvation". Idag känns det lite tråkigt, även fast jag återkommer titt som tätt till några få av dom.
np:
Bathory - Total Destruction
The real deal.
Piss out!