2012-05-31, 18:35
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Evil morning and hangover!
Sedvanliga koppen kaffe och en väl vald lakritspizza på tallriken!
Som vanligt när jag hade alkohol i kroppen igårkväll så beställdes det skivor. Fylleshoppar-Mordum kan ni kalla mig hädanefter.

just nu spisas:
Hypothermia - Köld
Folk som inte gillar detta, göre sig ej besvär att någonsin kontakta mig igen!

Är herrn drucken på Tradera också? Höga bud, vill jag minnas, men inte alltid tillräckligt höga.

I alla fall, för tillfället lyssnar jag på Ofermods magnum opus Tiamtü. Ägde CD:n ett bra tag innan jag förstod vad det hela gällde, då sålde jag min själ för vinylenexemplar och en tröja. Riffen sätter sig i huvudet på en och lyriken är från bortom det kända. Kanske att Tiamtü blir som Seven Chalices för Adversious eller... ja, någon av de skivor Mordum87 fastnat för. Hoppas, hoppas.

NP: Ofermod - Eu Angélion
"Prisa din död passionerat ty ingenting är heligt!"
Citera
2012-05-31, 18:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Är herrn drucken på Tradera också? Höga bud, vill jag minnas, men inte alltid tillräckligt höga.

I alla fall, för tillfället lyssnar jag på Ofermods magnum opus Tiamtü. Ägde CD:n ett bra tag innan jag förstod vad det hela gällde, då sålde jag min själ för vinylenexemplar och en tröja. Riffen sätter sig i huvudet på en och lyriken är från bortom det kända. Kanske att Tiamtü blir som Seven Chalices för Adversious eller... ja, någon av de skivor Mordum87 fastnat för. Hoppas, hoppas.

NP: Ofermod - Eu Angélion
"Prisa din död passionerat ty ingenting är heligt!"

Haha ja oftast så är det så. Är full för ofta för mitt eget bästa, men man lever bara en gång. Jag lever för musiken och drickan. (köpa fysiska exemplar är synonymt med "musik".)

Fan jag jag lyssnade på "Tiamtü" som helvete när den var precis ny, men jag fattade aldrig något egentligt tycke för den. Mest på senare tid som jag sett folk prisar den till höger och vänster, så jag blir nyfiken på att ge den några chanser till.
Deras EP "Mysterion.." är dock en rätt fin skapelse vill jag minnas.
Lyssnade på alla de där onda orthodoxa banden i samma veva som jag upptäckte Funeral Mist's odödliga "Salvation". Idag känns det lite tråkigt, även fast jag återkommer titt som tätt till några få av dom.

np: Bathory - Total Destruction
The real deal.
Piss out!
Citera
2012-05-31, 20:39
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

np: Bathory - Total Destruction
The real deal.
+1

Axis of Light - I
Från demon By the Hands of Consuming Fire
Krossande!
Citera
2012-05-31, 23:28
Medlem
Adversariuss avatar
På väg hem från ett kämpigt jobbpass och helt i vanlig ordning pumpas Seven Chalices, i vanlig ordning för åttonde gången på en dag. Jag var så blint övertygad om att jag aldrig i mitt liv skulle upptäcka en platta som ens var i närheten av så ond och bra som VVVVE, men ack så motbevisad jag blev. Okej, jag håller nog VVVVE allra högst fortfarande, men här har vi en farlig utmanare. Den här plattan påverkar min inspiration och mitt liv på fullkomligt monumentala vis på sistone, på sätt jag inte upplevt på åratal. HAIL FUCKING TTNBLD! Nu väntar några kalla folköl och en varm kvinna hemma, så nu jävlar skyndas det här.
Citera
2012-05-31, 23:37
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Om du på allvar tycker så, vad i hela friden är det som drar dig till black metal?

För jag finner det otroligt avslappnande och ro givande.
Nu lyssnar jag inte på så mycket "mangel" black metal. Lyssnar för det mesta på atmosfärisk/melodisk black.
Citera
2012-06-01, 11:33
Medlem
SadCats avatar
Nu spelas Andacht av Lunar Aurora

Upptäckte Lunar Aurora för drygt 2 år sedan.
Underbar skiva, favorit låten är Findling
Citera
2012-06-01, 11:40
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
För jag finner det otroligt avslappnande och ro givande.
Nu lyssnar jag inte på så mycket "mangel" black metal. Lyssnar för det mesta på atmosfärisk/melodisk black.

Rogivande*

"Mangel BM" eller inte spelar inte så stor roll. Black Metal är inte musik för kärlek och glädje. Black Metal är någonting helt annat. Jag kan finna Drudkh's och WITTR's plattor väldigt rogivande, men det är en helt annan sak. Att "dela kärleken".. Nejdu, det funkar inte. Då får du vända dig till HC-scenen istället, vi är rätt trevliga.

NP: Armagedda - Helvetestoner
Citera
2012-06-01, 11:45
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Rogivande*

"Mangel BM" eller inte spelar inte så stor roll. Black Metal är inte musik för kärlek och glädje. Black Metal är någonting helt annat. Jag kan finna Drudkh's och WITTR's plattor väldigt rogivande, men det är en helt annan sak. Att "dela kärleken".. Nejdu, det funkar inte. Då får du vända dig till HC-scenen istället, vi är rätt trevliga.

NP: Armagedda - Helvetestoner

HC-scenen?

Jag tycker det är otroligt lugnande att sätta på en riktigt bra melodisk/atmosfärisk black metal skiva och bara sluta ögonen och försvinna ett tag.
Citera
2012-06-01, 11:47
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
HC-scenen?

Jag tycker det är otroligt lugnande att sätta på en riktigt bra melodisk/atmosfärisk black metal skiva och bara sluta ögonen och försvinna ett tag.

Hardcore, naturligtvis.

Det kan jag också göra, men det har ingenting med att dela någon kärlek att göra.
Citera
2012-06-01, 11:54
Medlem
SadCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Hardcore, naturligtvis.

Det kan jag också göra, men det har ingenting med att dela någon kärlek att göra.

Det jag menade med "dela kärleken" var bara att inte hata så mycket
Dåligt uttryckt/skrivet av mig möjligen. Ber om ursäkt för förvirringen!
Senast redigerad av SadCat 2012-06-01 kl. 12:14.
Citera
2012-06-01, 11:54
Medlem
Mordum87s avatar
Kastar en ond "spell" på alla er här som håller på att gnabbas.

np: Teitanblood - Seven Chalices LP
Låter kamraten Adversarius stå för motiveringen.
Citera
2012-06-01, 12:42
Medlem
SadCats avatar
Går vidare med Nightmares Made Flesh av Bloodbath
Tycker Peter Tägtgren gör en fenomenal sång insats på den skivan.

Ska till medicinmannen och hämta medicin snart för övrigt. Ska bli intressant hur mitt pissprov blir
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in