Watain - The Essence of Black Purity
Har lyssnat mest på gammal hederlig black metal ett tag nu, band som jag gillat sen jag var 14-16 år. Mayhem, Burzum, Darkthrone, Immortal (alla utom at the heart of winter och senaste släppet). Gorgoroth, Dark Funeral, Abigor, Carpathian Forest, Craft, Ved Buens Ende, Satyricon, Emperor, Abruptum, Marduk, Dissection.
Men även band som Watain, Mgla, Kriegsmaschine, Plaga, Actum Infermi, Orcustus, etc Mest Sataniska band som jag lyssnat på i övrigt, och sen har det blivit mycket Martial Industrial och Dark, Ritual Ambient...
Just nu Lyssnar jag på en av mina absoluta favoritskivor och kanske det bästa bandet som finns enligt mig.
Ved Buens Ende - Those who Caress the Pale Den har jag i limiterad pappkartong med medföjande planch att sätta på väggen! Deras nya band Virus är också galet bra! Skiljer sig en dil från VBE, men nog hör man helt klart att det är de grabbarna som står bakom...
Kolla förfan upp detta om ni missat! Ni kommer inte att ångra ër. Kan ta flera lyssningar innan man ser dess storhet. Kanske 3-4 lyssningar iaf....
Nu, jäkla Xanor, har lite problem med att skriva just nu. Kan bli så ibland....
Never Stop the Madness!