2012-03-07, 14:37
  #9181
Medlem
Mgla - Presence II
Citera
2012-03-07, 19:01
  #9182
Medlem
TooOlds avatar
Jag såg att det nya bandet Ulverheim inte har nämnts i tråden! Riktigt rå blackmetal, tre personer på vocals varav en tjej som har den mörkaste röst jag hört!

http://www.youtube.com/watch?v=otE85KBLqeQ


Finns så många guldkorn på skivan När dimman lättar! Den finns att ladda ner på www.psychocydd.co.uk
Citera
2012-03-07, 19:39
  #9183
Medlem
Nekromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Watain - The Essence of Black Purity

Har lyssnat mest på gammal hederlig black metal ett tag nu, band som jag gillat sen jag var 14-16 år. Mayhem, Burzum, Darkthrone, Immortal (alla utom at the heart of winter och senaste släppet). Gorgoroth, Dark Funeral, Abigor, Carpathian Forest, Craft, Ved Buens Ende, Satyricon, Emperor, Abruptum, Marduk, Dissection.

Men även band som Watain, Mgla, Kriegsmaschine, Plaga, Actum Infermi, Orcustus, etc Mest Sataniska band som jag lyssnat på i övrigt, och sen har det blivit mycket Martial Industrial och Dark, Ritual Ambient...

Just nu Lyssnar jag på en av mina absoluta favoritskivor och kanske det bästa bandet som finns enligt mig. Ved Buens Ende - Those who Caress the Pale Den har jag i limiterad pappkartong med medföjande planch att sätta på väggen! Deras nya band Virus är också galet bra! Skiljer sig en dil från VBE, men nog hör man helt klart att det är de grabbarna som står bakom...

Kolla förfan upp detta om ni missat! Ni kommer inte att ångra ër. Kan ta flera lyssningar innan man ser dess storhet. Kanske 3-4 lyssningar iaf....

Nu, jäkla Xanor, har lite problem med att skriva just nu. Kan bli så ibland....

Never Stop the Madness!

Hah, nu börjar vi snacka bra band. Ved Buens Ende.. När jag gick i högstadiet så köpte jag en dubbel samlingsskiva som hette Blackend, och där fanns demoversionen av Carrier of wounds. Tyckte det var bra så in i helvete. Trummorna tyckte jag var helt sanslösa (Carl-Michael), och hela musiken var så annorlunda mot allt annat då.
Tyvärr blev jag rätt besviken på fullängdaren Written in waters när den kom, pga den ganska svaga sånginsatsen. Men jag lärde mig att tycka om den med fort.
Jag har bara en nytryckt version av Those who caress the pale (Kyrck prod) + en Manes rehearsal.
Sätter på den nu bara för att du sa det!
Citera
2012-03-07, 20:01
  #9184
Medlem
Adversariuss avatar
Synd att Carl-Michael skulle gå och bli rullstolsbunden, han var duktig bakom trumsetet han. I Sang For The Swans är en klassiker, sedan är Hustler med Virus en låt jag dyrkar sedan flera år tillbaka; främst på grund av ett YouTube-klipp som jag och min vän ute i skogen brukade glo på när vi lärde oss att röka och den framkallade rent psykotiska skrattkonvulsioner. Carheart-skivan handlade ju om just hundar och bilar, så vi hittade detta klipp varpå vi satte ljudet på mute och spelade Hustler i stället. Prova själva så får ni se, det är en underbar kombination.

http://www.youtube.com/watch?v=II1BkpX03-M

Senaste Virus-plattan var dock stentråkig.

Edit: Kollar in Those Who Caress The Pale nu. Låter riktigt fint hittills, basspelet är en njutning bara i sig. Sådant hör man alltför sällan i black.
__________________
Senast redigerad av Adversarius 2012-03-07 kl. 20:33.
Citera
2012-03-08, 03:28
  #9185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
SFP är helt klart deras bästa och mest varierade platta som lyssnas på ofta. I övrigt så gillar jag även Ugra-Karma, All That You Fear och såklart Nihil när man känner sig nere och hatisk.
Nihil gillar jag inte alls (inte heller Absence of War... , tycker inte Laihos gitarrspel funkar särskilt bra i IN även om vissa låtar (t.ex. Nihil, Nyrkillä Tapettava Huora och liknande med mycket punk i) funkar bra. Ugra-Karma är nog deras näst bästa efter SFP, följt av Latex Cult eller Manifest (som är överraskande bra). TYcker nog deras senaste (Road to the Octagon) ändå är sämst hittills, hoppas de förnyar sig lite tills nästa.

np: Amorphis - Sign From the North Side
Citera
2012-03-08, 09:58
  #9186
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Nihil gillar jag inte alls (inte heller Absence of War... , tycker inte Laihos gitarrspel funkar särskilt bra i IN även om vissa låtar (t.ex. Nihil, Nyrkillä Tapettava Huora och liknande med mycket punk i) funkar bra. Ugra-Karma är nog deras näst bästa efter SFP, följt av Latex Cult eller Manifest (som är överraskande bra). TYcker nog deras senaste (Road to the Octagon) ändå är sämst hittills, hoppas de förnyar sig lite tills nästa.
Jag gillar det primitiva och fula stuket på Nihil, det var oväntat då jag fick för mig att de skulle polera sitt sound för att Laiho hoppade med i bandet. Manifest har höga toppar men i slutändan är det för många onödiga låtar på den för att den ska vara en favorit och så är väl en av deras allra sämsta låtar med på den, "You don't rock hard" eller vad den nu heter men den skivan är helt klart starkare än både Absence of War och Road to the Octagon.


NP: Sect - Чёрное Солнце (The Black Sun)
Citera
2012-03-08, 11:35
  #9187
Medlem
Pentagrammatons avatar
NP: Mortuus - Silence Sang The Praise Of Death
Mycket bättre kan det fan inte bli. Den släpiga, kyrkliga (o-)heliga stämning som finns i musiken blandat med de vidrigt bra texterna inger i mig känslor jag sällan får av musik. Hoppas de kommer med nytt material snart. Synd att ena killen hoppade av och blev kristen.
__________________
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-08 kl. 11:41.
Citera
2012-03-08, 12:28
  #9188
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
NP: Mortuus - Silence Sang The Praise Of Death
Mycket bättre kan det fan inte bli. Den släpiga, kyrkliga (o-)heliga stämning som finns i musiken blandat med de vidrigt bra texterna inger i mig känslor jag sällan får av musik. Hoppas de kommer med nytt material snart. Synd att ena killen hoppade av och blev kristen.
Jag gillar deras fullängdare som fan. Den är liturgisk och kuslig, men jag finner sällan att jag återvänder till den numera. Men jag håller med om det släpiga, olycksbådande, ockulta soundet.

Själv har jag trillat in i en elitistfas utan dess like och spisar i princip uteslutande en treenighet bestående av Teitanblood, Blasphemy och Proclamation. Inte mycket att tillägga där inte: metal, kort och gott.

NP: Proclamation - Rites Of Carnality
Citera
2012-03-08, 14:43
  #9189
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag gillar deras fullängdare som fan. Den är liturgisk och kuslig, men jag finner sällan att jag återvänder till den numera. Men jag håller med om det släpiga, olycksbådande, ockulta soundet.

Själv har jag trillat in i en elitistfas utan dess like och spisar i princip uteslutande en treenighet bestående av Teitanblood, Blasphemy och Proclamation. Inte mycket att tillägga där inte: metal, kort och gott.

NP: Proclamation - Rites Of Carnality

Ja fan, fullängdaren är svinigt bra. Demon likaså. Har nog inte gått en vecka det senaste året utan att lyssna på de.

Blasphemy har jag icket hört men Teitanblood gillar jag som fan. Och det lilla Proclamation jag hört lät ganska lovande det med. Men den sortens totalt kaosröj på PCP klarar jag inte av i längden. Det blir som för mycket av allt. Måste sitta och vara totalt fokuserad på musiken och inget annat och då blir det inte alltför ofta jag spisar den.

np: Mgla - Presence
Inget Heart Towards None idag heller... Mikko Aspa är död för mig
Citera
2012-03-08, 14:56
  #9190
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ja fan, fullängdaren är svinigt bra. Demon likaså. Har nog inte gått en vecka det senaste året utan att lyssna på de.

Blasphemy har jag icket hört men Teitanblood gillar jag som fan. Och det lilla Proclamation jag hört lät ganska lovande det med. Men den sortens totalt kaosröj på PCP klarar jag inte av i längden. Det blir som för mycket av allt. Måste sitta och vara totalt fokuserad på musiken och inget annat och då blir det inte alltför ofta jag spisar den.

np: Mgla - Presence
Inget Heart Towards None idag heller... Mikko Aspa är död för mig
Blasphemy måste du ju höra, de är ju förfäder till Teitanblood och Proclamation och alla de gängen. Spana i det här:

http://www.youtube.com/watch?v=J6kh37y8B3M

Fan, är han en seg jävel alltså? Blir sur om jag måste vänta i evigheter på en tröja igen. Beställde två från Megastore nyligen och det dröjde SEX veckor innan jag ledsnade och avbeställde dem, då jag vid det laget ändå behövde pengarna till annat. Om Mikko är seg han med blir det ingen Deathspell Omega på en månad i protest. Lyssnar aldrig på dem numera ändå så det blir en lätt match.
Citera
2012-03-08, 15:11
  #9191
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Blasphemy måste du ju höra, de är ju förfäder till Teitanblood och Proclamation och alla de gängen. Spana i det här:

http://www.youtube.com/watch?v=J6kh37y8B3M

Fan, är han en seg jävel alltså? Blir sur om jag måste vänta i evigheter på en tröja igen. Beställde två från Megastore nyligen och det dröjde SEX veckor innan jag ledsnade och avbeställde dem, då jag vid det laget ändå behövde pengarna till annat. Om Mikko är seg han med blir det ingen Deathspell Omega på en månad i protest. Lyssnar aldrig på dem numera ändå så det blir en lätt match.

Det här lät rått och brutalt så det räcker och blir över. Och inte överdrivet "kaosigt". Får bli att fördjupa mig i dessa herrars tonkonst.

Ja alltså, jag vet andra som fick det dan efter att skivan släpptes, och alla andra verkar ha fått sin skit i god tid. Utom jag. Jag kan bli såhär autistiskt fanatisk över nya släpp med saker jag gillar och blir helt tokig när det aldrig kommer. Jag tror förseningen beror på att jag inte har paypal och var tvungen att föra över från mitt konto till hans personliga konto i finland, vilket tar lite tid. Men den borde fan ändå ha kommit vid det här laget. Får maila finnjäveln och fråga vad som försigår. Han är väl för upptagen med att spela in ljud när han våldtar barn i sin skogskoja i lahti eller något dylikt.
__________________
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-08 kl. 15:14.
Citera
2012-03-08, 15:27
  #9192
Medlem
Fickpluntans avatar
Lite OT, men jag slipper skapa ny tråd så jag hoppas moderater är på gott humör:

Är det ngn som har koll på vem det är på bilden och i vilket sammanhang 2.30 i denna videon?
http://www.youtube.com/watch?v=zIbvFGzJy5c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in