2012-05-25, 22:33
Medlem
NP: Krisiun - The Will To Potency

Från deras senaste platta "The Great Execution" som släpptes i November förra året. Faktiskt första gången jag lyssnar igenom plattan och det jag kan säga är att det är riktigt jävla bra som alltid när det gäller Krisiun.

Dessa gossar vet hur riktig death metal ska låta! Dom är ett jävligt bra och tight live band ochså, jag hade äran att beskåda dom förra sommaren i Frankrike.
Senast redigerad av Funeralvictim 2012-05-25 kl. 22:51.
Citera
2012-05-25, 22:59
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Första omdömet: japp, det här är det bästa Marduk någonsin gjort. Kunde jag aldrig tro, så mycket som jag avskyr "Wormwood", "Rom 5:12" och det mesta de gjort de senaste tolv åren. Jag fattar inte hur de hittade tillbaka till rötterna igen, men det har de gjort. Snabbt som fan, och så med Mortuus förvridna, galna röst som den ruttna grädden på pestmoset.

Till och med det enda långsamma spåret är sanslöst bra.

NP: Marduk - Messianic Pestilence
Jag är inte den som säger vad var det jag sa, men... vad var det jag sa?

Den är inget annat än mästerlig, är också helt paff inför deras radikala återgång till rötterna. Fantastisk produktion av Devo. Skriver också under på att det förmodligen är det bästa de gjort.

Nu är man helt jävla färdig efter en ölrunda i Tanto med herr Mordum87. Trevligt som attan men de horder av drägg som omger en där en fredagkväll blev rätt påfrestande
Citera
2012-05-26, 00:33
Medlem
Rofers avatar
Jag var och såg Vomitor/Nifelheim/Von/Watain/Repugnant/The Devils Blood osv. i London för något år sen. Och The Devils Blood är ett totalt sömnpiller live. Har så fantastiskt svårt att begripa varför de blivit så totalt överhypade de senaste åren. Tänkte ge dem en ny chans på Münchenbryggeriet, men det var exakt samma visa. Ledan kröp sig på rätt omedelbart. Ett band som på sin höjd fungerar på skiva, då och då.

Np: Reverend Bizarre - Crush the Insects. Makalöst mäktigt.
Citera
2012-05-26, 01:53
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag är inte den som säger vad var det jag sa, men... vad var det jag sa?

Den är inget annat än mästerlig, är också helt paff inför deras radikala återgång till rötterna. Fantastisk produktion av Devo. Skriver också under på att det förmodligen är det bästa de gjort.

Nu är man helt jävla färdig efter en ölrunda i Tanto med herr Mordum87. Trevligt som attan men de horder av drägg som omger en där en fredagkväll blev rätt påfrestande

Det blev en oerhört trevlig kväll må jag säga! Alltid lika skoj att träffas och snacka skit om folk! Kan förresten erkänna att det blev McDonalds innan hemgång.. och självklart den obligatoriska spyan efter vägen. Jag är sämst. Men har bättre musiksmak än de flesta i den här idiottråden.

Synd att du inte närvarade på Massgrav ändå.
Men hoppas ändå du får ihop din sömn så de 8 jobbtimmarna imorgon inte känns som Jesu Lidelse.

np:
Teitanblood - Purging Tongues
Försök, FÖRSÖK tipsa om nåt mer ondskefullt.
Citera
2012-05-26, 01:55
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
JAHA GRABBAR. Idag släpps Serpent Sermon.

Äntligen. Kuken min är alldeles blå efter musikvideon och dina (och andras) hyllningar.

Hissar piratflaggan direkt. (ska hämta ut två Marduktishor imorn så jag har all rätt att dra hem denna skit illegalt)
Citera
2012-05-26, 02:33
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Äntligen. Kuken min är alldeles blå efter musikvideon och dina (och andras) hyllningar.

Hissar piratflaggan direkt. (ska hämta ut två Marduktishor imorn så jag har all rätt att dra hem denna skit illegalt)

Du ska köpa den oavsett tycker jag.

np: Srodek - Ödestad
Hail!
Citera
2012-05-26, 10:05
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87

Hail!

Mycket möjligt. Köper knappt skivor längre men slänger iväg lite storbeställningar ibland när jag blir sugen. Har under ett par år nästan enbart lyssnat på nedladdad musik men sedan hårddisken avled så har jag rivit fram skivlådan och måste säga att det blir en annan grej med texthäftet i handen istället för på datorskärmen.

En genomlyssning av Marduk nu. Kommer absolut bli många fler. Plague Angel är väl typ det senaste jag orkat satt mig in i från dem. Mortuus är världsklass.

Fy fan vad Shinings EP är dålig. Den är otroligt dålig. Men det var väntat.
Citera
2012-05-26, 12:57
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Det blev en oerhört trevlig kväll må jag säga! Alltid lika skoj att träffas och snacka skit om folk! Kan förresten erkänna att det blev McDonalds innan hemgång.. och självklart den obligatoriska spyan efter vägen. Jag är sämst. Men har bättre musiksmak än de flesta i den här idiottråden.

Synd att du inte närvarade på Massgrav ändå.
Men hoppas ändå du får ihop din sömn så de 8 jobbtimmarna imorgon inte känns som Jesu Lidelse.

np:
Teitanblood - Purging Tongues
Försök, FÖRSÖK tipsa om nåt mer ondskefullt.
Försök på något mer ont:

Void Meditation Cult - All Of The Devil's Temple.

np: -ll-
Citera
2012-05-26, 13:00
Medlem
SadCats avatar
Citat:

Hail!

Köpte även denna skivan på ren impuls från Swedrock för ett par månader sedan. Förfall är min favorit på skivan, otroligt vacker låt.

Just nu spelas albumen Colony och Clayman av In Flames.
Underbar nostalgi!
Citera
2012-05-26, 14:28
Medlem
monolithics avatar
Som tidigare nämnts är sommaren lågsäsong för black metal-lyssnande, men dödsmetall funkar alltid. Blir en klassiker i värmen nu:

Asphyx - The Rack
Citera
2012-05-26, 15:24
Medlem
Inkapabels avatar
Sitter och lyssnar på Arckanum - Þyrmir och det slog mig inte förrän nu hur jävla grym den här låten är. Var länge sedan jag kände mitt hjärta pumpa så snabbt av musik.
Citera
2012-05-26, 21:19
Medlem
Pentagrammatons avatar
Mina sökkunskaper på internet är mycket bristfälliga så hade uppskattat om någon som hittat Serpent Sermon som nedladdningsfil hade kunnat dela med den till mig. Om den ens läckt ännu dvs.

NP: Nefandus - This One Is For God
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in