2012-03-06, 20:29
Medlem
Adversariuss avatar
Nu är nya Lunar Aurora nere, jag har älskat Andacht i flera år så det ska bli grymt spännande att höra vad de åstadkommit nu. Efter alla positiva omdömen är jag än mer nyfiken. Det blir till att styra kosan ut i Stockholmsnatten och avnjuta!

Lyckades äntligen få några slantar över så jag tog och beställde ett ex av nya Mgla-tröjan så snabbt jag bara förmådde. Det gav dagen ett jävla lyft, har velat ha en t-shirt med dem i evigheter och så släpper de en med den snyggaste designen hittills.

http://cfprod.com/nh/kuvat/Mgla-WHTN-shirt.jpg
Citera
2012-03-06, 21:53
Medlem
Adversariuss avatar
Nu har jag premiärlyssnat på Hoagascht, och det var ju inte direkt något att hänga i julgranen. Rätt bra var det, men ljusår från Andacht. Inte alls samma täta, atmosfäriska och intensiva stämning som sistnämnda; lite tunnare och mer experimentellt ljud på denna. Vet inte om jag kommer återkomma till den särskilt mycket, men med det sagt tyckte jag låten Sterna var jävligt bra.
Citera
2012-03-06, 21:55
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Lyckades äntligen få några slantar över så jag tog och beställde ett ex av nya Mgla-tröjan så snabbt jag bara förmådde. Det gav dagen ett jävla lyft, har velat ha en t-shirt med dem i evigheter och så släpper de en med den snyggaste designen hittills.

http://cfprod.com/nh/kuvat/Mgla-WHTN-shirt.jpg

Tischan var indeed väldigt snygg, beställde den med skivan dagen det släpptes. Börjar bli oerhört frustrerad över att det inte kommit fram ännu, speciellt då alla andra (som beställt efter mig !!!11) fått sin skit. Jag vägrar tanka ner skivan och lyssna i förhand. Kommer den inte imorgon går ingen säker.

NP: Armagedda - Ond Spiritism - Djæfvulens Skalder
En av världens bästa plattor utav ett av världens bästa band.
Citera
2012-03-06, 22:16
Medlem
Tristramns avatar
Svartrit - Varulvsnatt

Har fallit pladask för Svartrit. Black metal på svenska är onekligen suveränt!
Senast redigerad av Tristramn 2012-03-06 kl. 22:18.
Citera
2012-03-06, 22:34
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnade på dem mycket förut men den enda plattan som fortfarande går varm hos mig är Suomi Finland Perkele. Tycker ändå att IN har gjort mycket bra om man bara är beredd att sortera genom lite skit först.
SFP är helt klart deras bästa och mest varierade platta som lyssnas på ofta. I övrigt så gillar jag även Ugra-Karma, All That You Fear och såklart Nihil när man känner sig nere och hatisk.

Ikväll var det perfekt väder för en promenad i månljuset och med With Hearts Toward None i lurarna, den råa kylan och den magnifika musiken i perfekt symbios gjorde mig smått euforisk vilket är något ovanligt när det gäller BM. Mer vanligt är det att jag känner en brinnande kraft när det är exceptionellt bra musik som lyssnas på.

Dags att somna till primitiva ekon från Australien.
NP: Striborg - Etherial Moon
Citera
2012-03-06, 23:47
Medlem
Astrofaess avatar
Lurker Of Chalice - Spectre As Valkerie Is

Ett sidoprojekt av Wrest (Leviathan etc). Känns som ett soundtrack för någon skum surrealistisk dröm. Står på metal-archives att han har material för fyra fullängdare till. Vore trevligt om det släpptes lite nytt...

http://www.youtube.com/watch?v=MZFoyzJWQZA&feature=related
Citera
2012-03-06, 23:57
Medlem
Frank Friendlys avatar
Tycker Lunar Aurora skivna låter som typ Rammstein.

Är fortfarande lite skeptisk till mgla skivan. tycker VII är den ända låten som riktigt står ut.

Jävligt snygg Mgla tröja
Citera
2012-03-07, 02:29
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Tischan var indeed väldigt snygg, beställde den med skivan dagen det släpptes. Börjar bli oerhört frustrerad över att det inte kommit fram ännu, speciellt då alla andra (som beställt efter mig !!!11) fått sin skit. Jag vägrar tanka ner skivan och lyssna i förhand. Kommer den inte imorgon går ingen säker.

NP: Armagedda - Ond Spiritism - Djæfvulens Skalder
En av världens bästa plattor utav ett av världens bästa band.
Om du redan har beställt skivan och den är på väg ligger väl ingen harm i att tanka och lyssna i förväg? Då har du ju redan betalat för dig i vilket fall.

NP: Proclamation - Unholy Wine Of Fornication

Underbart band, vet inte varför det dröjde ända tills idag innan jag upptäckte dem. Är minst sagt torsk på skitig old school-death just nu.
Citera
2012-03-07, 03:28
Medlem
Adversariuss avatar
Detta rekommenderas varmt till de som gillar Teitanblood, Blasphemy m.m.

http://www.youtube.com/watch?v=YGTz5Khooy8
Citera
2012-03-07, 10:17
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Om du redan har beställt skivan och den är på väg ligger väl ingen harm i att tanka och lyssna i förväg? Då har du ju redan betalat för dig i vilket fall.

NP: Proclamation - Unholy Wine Of Fornication

Underbart band, vet inte varför det dröjde ända tills idag innan jag upptäckte dem. Är minst sagt torsk på skitig old school-death just nu.

Ja, det är inte det som är grejen. Jag vill bara lyssna på den första gången i stereon med textkonvulutet i hand och inte på mina sunkiga datorhögtalare eller headset. Och sen känns det inte lika kul att få skivan om man redan nött sönder den. Har jag betalat för skiten skall jag få ut det bästa från den!

NP: Caïna - S/T
Fin engelsk post-rock experimentell black metal.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-03-07 kl. 10:37.
Citera
2012-03-07, 10:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Watain - The Essence of Black Purity

Har lyssnat mest på gammal hederlig black metal ett tag nu, band som jag gillat sen jag var 14-16 år. Mayhem, Burzum, Darkthrone, Immortal (alla utom at the heart of winter och senaste släppet). Gorgoroth, Dark Funeral, Abigor, Carpathian Forest, Craft, Ved Buens Ende, Satyricon, Emperor, Abruptum, Marduk, Dissection.

Men även band som Watain, Mgla, Kriegsmaschine, Plaga, Actum Infermi, Orcustus, etc Mest Sataniska band som jag lyssnat på i övrigt, och sen har det blivit mycket Martial Industrial och Dark, Ritual Ambient...

Just nu Lyssnar jag på en av mina absoluta favoritskivor och kanske det bästa bandet som finns enligt mig. Ved Buens Ende - Those who Caress the Pale Den har jag i limiterad pappkartong med medföjande planch att sätta på väggen! Deras nya band Virus är också galet bra! Skiljer sig en dil från VBE, men nog hör man helt klart att det är de grabbarna som står bakom...

Kolla förfan upp detta om ni missat! Ni kommer inte att ångra ër. Kan ta flera lyssningar innan man ser dess storhet. Kanske 3-4 lyssningar iaf....

Nu, jäkla Xanor, har lite problem med att skriva just nu. Kan bli så ibland....

Never Stop the Madness!
Citera
2012-03-07, 10:51
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Just nu Lyssnar jag på en av mina absoluta favoritskivor och kanske det bästa bandet som finns enligt mig. Ved Buens Ende - Those who Caress the Pale Den har jag i limiterad pappkartong med medföjande planch att sätta på väggen! Deras nya band Virus är också galet bra! Skiljer sig en dil från VBE, men nog hör man helt klart att det är de grabbarna som står bakom...

Kolla förfan upp detta om ni missat! Ni kommer inte att ångra ër. Kan ta flera lyssningar innan man ser dess storhet. Kanske 3-4 lyssningar iaf....

Never Stop the Madness!
Jag ska bjuda på en riktig äkta Jag mötte Lassie.
På en av dom första efterfesterna jag var på när jag precis flyttat till Oslo satt Yusaf i soffan och spelade akustisk gitarr

Det var allt från mig i kategorien kändisar vi mött (någonsin)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in