2012-01-04, 21:14
  #8149
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Oj, det här lät inte illa minsann! Blev smått överraskad över hur bra det lät. Så brukar inte vara fallet när folk vanligtvis tipsar om sina band på FB.

Vilket/vilka instrument sköter du? Och finnes det planer på CD/Vinyl släpp på något svenskt distro måntro?

Nu lyssnar jag för fullt på Saturnalia Temple - Aion of Drakon
Bandet hör väl inte hemma i den här tråden egentligen men flera medlemmar har rötterna i extrem metal scenen och de flesta som kollar i den här tråden hade nog uppskattat deras musik. Fick hem skivan idag och blev helt tagen över hur bra den är. Som Electric Wizard fast mycket bättre. Sen har Thomas Karlsson skrivit alla texter på plattan vilket ger den flera bonus points i min bok
Man får tacka du! Just i denna låt sköter jag gitarr och bas. Annars brukar alla tre hoppa runt bland instrumenten lite hur som helst. J.L. är den enda med stadig position som leadvokalist och gitarrist, han grundade bandet som ett soloprojekt och vi andra har anslutit oss nyligen. Denna demo blir således det första som släpps med nya uppsättningen.

Vårt mål är att börja släppa material på en label ja, vi har ett par i åtanke som vi ska kontakta när vi klarat upp allt kring demon. Den släpps som sagt i begränsad upplaga nu men om intresset visar sig större framöver får vi väl kanske anpassa utbudet efter det, time will tell.
Citera
2012-01-05, 01:32
  #8150
Medlem
rottenbones avatar
Dornenreich - tief im land

http://open.spotify.com/track/6kydXKX8SYQXO8QFVatgAe
Citera
2012-01-05, 21:36
  #8151
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Man får tacka du! Just i denna låt sköter jag gitarr och bas. Annars brukar alla tre hoppa runt bland instrumenten lite hur som helst. J.L. är den enda med stadig position som leadvokalist och gitarrist, han grundade bandet som ett soloprojekt och vi andra har anslutit oss nyligen. Denna demo blir således det första som släpps med nya uppsättningen.

Vårt mål är att börja släppa material på en label ja, vi har ett par i åtanke som vi ska kontakta när vi klarat upp allt kring demon. Den släpps som sagt i begränsad upplaga nu men om intresset visar sig större framöver får vi väl kanske anpassa utbudet efter det, time will tell.

Då får man hålla ögonen öppna i framtiden! Jag får önska dig lycka till med bandet!

Nu lyssnas på Sons of Fenris - Death Rune
Bra skit.
Citera
2012-01-06, 15:47
  #8152
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
SE HIT

Då får jag be att introducera en ny låt med mitt nya band Monstraat, kallad "Iugulare Mortuos":

http://www.myspace.com/ritualizproductions/music/songs/monstraat-quot-iugulare-mortuos-quot-86105006

För den som undrar är det primitiv black metal som bjuds. Tagen från den kommande demon "Omnis Fallaciae, Libera Nos", begränsad till 50 handnumrerade, självsläppta kassetter.

Feedback uppskattas alltid!

Fyfan absolut inte illa må jag säga! Det lät förvånansvärt MYCKET bättre än vad jag förväntade mig när jag klickade på länken! Inne på 3 omgången i skrivande stund.
Förnimmer en fusion av Kthrss debutalbum och Darkthrone alá Under a funeral moon, med liiite varmare(?) ljudbild!
Det här tror jag på absolut! CREDS!!!!!!!!

ah just det:
np: Iugulare Mortuos
Citera
2012-01-07, 01:16
  #8153
Medlem
skogslukts avatar
Malign - Sinful Fleshspear
Så fruktansvärt bra!! Man riktigt fylls av adrenalin och extatiskt hat av den här låten.
Citera
2012-01-07, 11:11
  #8154
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Malign - Sinful Fleshspear
Så fruktansvärt bra!! Man riktigt fylls av adrenalin och extatiskt hat av den här låten.
Jag håller med, den är alldeles åt helvete svinbra. Båda deras EP's är geniala, tråkigt att man inte fått ta del av mer material. Men den där låten är nog bäst ändå, Nord/Nebiros har en pipa som inte är av denna värld. AAAMEEEN, AAAMMEEEN!!

NP: Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis. Har inte fastnat för honom tidigare men nu är det så dags. Det här är klart bättre än Darkspace, utsökt vintermusik så här i frånvaron av ordentlig vinter. Fantastiskt fiolspel i denna låt också.
Citera
2012-01-07, 11:44
  #8155
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag håller med, den är alldeles åt helvete svinbra. Båda deras EP's är geniala, tråkigt att man inte fått ta del av mer material. Men den där låten är nog bäst ändå, Nord/Nebiros har en pipa som inte är av denna värld. AAAMEEEN, AAAMMEEEN!!


NP: Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis. Har inte fastnat för honom tidigare men nu är det så dags. Det här är klart bättre än Darkspace, utsökt vintermusik så här i frånvaron av ordentlig vinter. Fantastiskt fiolspel i denna låt också.


Ja, det är sannerligen tråkigt att de inte släppt något mer. Fast ännu tråkigare är ju att Nebiros verkar dra sig tillbaka från musiken . Jag undrar verkligen hur de ska kunna ersätta honom i Ofermod och i Malign med för den delen. Det känns ju som att hans röst är en så pass vital del av båda bandens sound.

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis var förövrigt en riktig dänga, den där fiolen är fullkomligt hypnotisk. Tack för tipset!

NP: Ulver- Hymn I: Of Wolf and Fear
Citera
2012-01-07, 12:33
  #8156
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Malign - Sinful Fleshspear
Så fruktansvärt bra!! Man riktigt fylls av adrenalin och extatiskt hat av den här låten.
Lyssnar också på Malign just nu. Första demon.
Citera
2012-01-07, 13:13
  #8157
Medlem
Funeral Mist - The God Supreme just nu och en hel del Mgła också.
Citera
2012-01-07, 14:40
  #8158
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Ja, det är sannerligen tråkigt att de inte släppt något mer. Fast ännu tråkigare är ju att Nebiros verkar dra sig tillbaka från musiken . Jag undrar verkligen hur de ska kunna ersätta honom i Ofermod och i Malign med för den delen. Det känns ju som att hans röst är en så pass vital del av båda bandens sound.

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis var förövrigt en riktig dänga, den där fiolen är fullkomligt hypnotisk. Tack för tipset!

NP: Ulver- Hymn I: Of Wolf and Fear

Ja, det är fan katastrof att han lämnade bandet, Speciellt nu när de håller på göra nytt album
Men den jag hört ska ersätta honom har en jävligt vacker stämma han med
Fattar dock inte varför inte herr Belfagor tar och sjunger själv, han gör det ju jävligt bra i Nefandus.

NP: Woods of Infinity - Hejdå
Citera
2012-01-07, 15:26
  #8159
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslukt
Ja, det är sannerligen tråkigt att de inte släppt något mer. Fast ännu tråkigare är ju att Nebiros verkar dra sig tillbaka från musiken . Jag undrar verkligen hur de ska kunna ersätta honom i Ofermod och i Malign med för den delen. Det känns ju som att hans röst är en så pass vital del av båda bandens sound.

Paysage d'Hiver - Welt Aus Eis var förövrigt en riktig dänga, den där fiolen är fullkomligt hypnotisk. Tack för tipset!

NP: Ulver- Hymn I: Of Wolf and Fear
Ofermod dog i mina ögon i och med pissplattan Tiamtü, Malign tror jag knappast kommer släppa något mer. Om de gör det så är det säkerligen gammalt material med Nebiros på sång. Jag gillar när talangfulla musiker sätter kvalitet framför kvantitet, så det lilla material han medverkade på kan få bestå i sin tidlöshet. Han kan med gott samvete ägna sig åt sitt MC-gäng tycker jag
Citera
2012-01-07, 16:33
  #8160
Medlem
werterws avatar
Fuck Xasthur - "Fuck Xasthur"

NP: Wrest We Forget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in