2012-03-23, 12:34
Medlem
kedjas avatar
Burzum - Morgenrøde

Fy satan vad bra, har "åter"upptäckt Belus vilken jag i princip avfärdade när den kom för två år sen.
Citera
2012-03-23, 15:36
Medlem
Ondskapt - Arisen From The Ashes (2010). Riktigt trevlig platta till mitt eftermiddags kaffe.
Citera
2012-03-23, 15:53
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Börjar även jag hålla med om att det är oerhört trist att läsa när folk helt enkelt bara skriver Grupp och Titel och inget mer. Just sayin

Sitter och kör ett spinn med "Teitanblood - Purging Tongues" här, med en rykande het kopp java innan jobbet.
Ärligt talat så är jag av den åsikten att PT växer för varje lyssning. Jag tycker den är så oerhört jävla bra, och samtidigt så sjukligt "ond" (ja jag vet, låter förjävla töntigt att säga så, men det är passande)
så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Detta kan väl iofs sägas om franska "Vlad Tepes" också, som får Teitanblood att framstå som om det vore Nuclear Blasts guldgossar, produktionsmässigt. Men oavsett så låter det ju jävla "evil" haha.

Nej slutsnackat. Nu blev det:
Antaeus - Rot (På onormalt hög volym.)
Ett bra tag sedan jag körde "Blood Libels" nu, även denna tillräknar jag som en de absolut mest odödliga verken genom tiderna.
HAILS!!
Var det inte du som hatade Vlad Tepes nyss?

Håller med, Purging Tongues och Blood Libels tillhör båda den absoluta eliten inom black/death.
Citera
2012-03-23, 17:17
Medlem
Inkapabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funeralvictim
Ondskapt - Arisen From The Ashes (2010). Riktigt trevlig platta till mitt eftermiddags kaffe.

Riktigt fin skiva.
Kommer ihåg att jag körde skivan första gången under en flygtur till Ukraina. Det blev enorm turbulens under natten som planet flög och jag som är flygrädd höll på att skita på mig.
Satt med Impaled By the Fundaments of Our Time i lurarna och blundade medans jag fantiserade om att planet skulle krascha och jag krossas som ett ägg mellan sätena.
Ingen trevlig åktur men ack så bra låt.

Nu kör jag Katharsis - VVorldVVithoutEnd , sista spåret på skivan är min absoluta favorit.
Får riktiga marscheringsvibbar av låten.
Soldater som marscherar gatorna klädda i svart och som uppgift att utrota allt som rör på sig för att ge plats åt de starka.
Sinnesjukt bra skiva minst sagt, men det visste nog de flesta här om redan.

Skål på er.
Senast redigerad av Inkapabel 2012-03-23 kl. 17:25.
Citera
2012-03-23, 17:34
Medlem
Aus Der Transzendenz - Breed Of A Dying Sun Italiensk underground-atmosfärisk-black.

http://www.youtube.com/watch?v=gJFIaSK5kEI
Citera
2012-03-23, 22:14
Medlem
Astrofaess avatar
Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels

Oavsett vad vissa vill påstå så är Death, Pierce Me inget annat än ett mästerverk och unikum.
Citera
2012-03-23, 23:05
Medlem
Frank Friendlys avatar
Prick idag firar vi med att lyssna på Mysticum - In the streams of inferno
Ett äkta mästerverk.
Citera
2012-03-23, 23:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Var det inte du som hatade Vlad Tepes nyss?

Håller med, Purging Tongues och Blood Libels tillhör båda den absoluta eliten inom black/death.

Haha jo det tillhör bland det värsta jag hört ärligt talat, menade mer att produktionen är så "trve" som det kan bli. Använde mig av ordet ond istället, då fan skämskudden kommer fram av sig själv vid användandet av ordet trve.

Np: Grifteskymfning - Likpsalm

Låter riktigt bra än så länge, men jag tycker nog Debutalbumet slår denna. Får se efter några lyssningar.
Citera
2012-03-23, 23:33
Medlem
Pentagrammatons avatar
Datormaskinen fattade bokstavligt talat eld och lågor för ett par dagar sedan vilket satte stopp för internätandet. Men nu är jag tillbaka och det firas med Sigrblot - Blodsband.
Citera
2012-03-23, 23:48
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Haha jo det tillhör bland det värsta jag hört ärligt talat, menade mer att produktionen är så "trve" som det kan bli. Använde mig av ordet ond istället, då fan skämskudden kommer fram av sig själv vid användandet av ordet trve.
Pfft! Vlad Tepes är ju utan tvekan bättre än 90% av banden som folk lyssnar på här. Deras split med Belketre är det inte mycket som slår.
Citera
2012-03-23, 23:50
Medlem
Hundkatt90s avatar
Purging Tongues var det första av Teitanblood som jag hörde som fastnade på första lyssningen...
Fantastisk EP.

Topic:
Har själv lyssnat en del på Maligns Divine Facing (fantastisk platta att gymma till!) samt Ofermod, kanske inte dem mest exotiska banden men dem är riktigt fantastiska båda två.
Citera
2012-03-23, 23:59
Medlem
Frank Friendlys avatar
Fattar inte heller riktigt hur Vlad Tepes hamna i det värsta jag hört kategorin.

Tycker inte heller det är något speciellt med produktionen.

Ska dra på belketre spliten nu. grym split
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in