2011-12-12, 17:50
Medlem
Adversariuss avatar
Jo fan, Svarti Loghin är bra skit. Länge sedan jag lyssnade dock. Visst är Leffe(Stefan då, vet inte varför han kallas så men det gör han) en bra karl, har dock inte träffat honom sedan Kvarnriten för två år sedan eller vad fan det var men vi hade trevliga samtal där. Han uppdaterar hela tiden på Facebook om hur det går med det nya materialet för Loghin så snart blir det väl ett nytt släpp. Kan kolla hans logg sedan för mer detaljer. Hårdrockare i grunden stämmer ju mer än väl, de är ju så tokiga i 60-70-talsrock så det vet inga mänskliga gränser. Han körde ju en schysst dalmas-hippiestyle när jag sist såg honom, långt hår och stickad tröja och grejer. Nu har dock håret åkt tror jag. Jävligt vass med guran är han i vilket fall, den grabben, enormt atmosfäriska och välskrivna tongångar.

Min nära vän Martin Strandberg(som regisserat senaste Shining-videon) är ju barn-/ungdomsvän med Stefan och de hade band ihop förr om åren när Martin bodde i Falun. Faustus hette de, här kommer en riktigt sexig bild daterad 2003 eller så:

http://www.metal-archives.com/images/8/1/1/6/81160_photo.jpg

Martin hukandes, Stefan till höger, och till vänster Niklas som numera är trummis i Omnizide där bl.a. sångaren från Craft är med.

EDIT: Jaaa titta ja, de har ju släppt en ny EP såg jag nu. Det var ju den Martin gjorde omslaget till, minns jag.
Senast redigerad av Adversarius 2011-12-12 kl. 17:53.
Citera
2011-12-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jo fan, Svarti Loghin är bra skit. Länge sedan jag lyssnade dock. Visst är Leffe(Stefan då, vet inte varför han kallas så men det gör han) en bra karl, har dock inte träffat honom sedan Kvarnriten för två år sedan eller vad fan det var men vi hade trevliga samtal där. Han uppdaterar hela tiden på Facebook om hur det går med det nya materialet för Loghin så snart blir det väl ett nytt släpp. Kan kolla hans logg sedan för mer detaljer. Hårdrockare i grunden stämmer ju mer än väl, de är ju så tokiga i 60-70-talsrock så det vet inga mänskliga gränser. Han körde ju en schysst dalmas-hippiestyle när jag sist såg honom, långt hår och stickad tröja och grejer. Nu har dock håret åkt tror jag. Jävligt vass med guran är han i vilket fall, den grabben, enormt atmosfäriska och välskrivna tongångar.

Min nära vän Martin Strandberg(som regisserat senaste Shining-videon) är ju barn-/ungdomsvän med Stefan och de hade band ihop förr om åren när Martin bodde i Falun. Faustus hette de, här kommer en riktigt sexig bild daterad 2003 eller så:

http://www.metal-archives.com/images/8/1/1/6/81160_photo.jpg

Martin hukandes, Stefan till höger, och till vänster Niklas som numera är trummis i Omnizide där bl.a. sångaren från Craft är med.

EDIT: Jaaa titta ja, de har ju släppt en ny EP såg jag nu. Det var ju den Martin gjorde omslaget till, minns jag.

Haha! Världen är bra jävla liten alltså. Martin är en av mina allra äldsta barndomspolare, vi har haft bra mycket kul genom åren! Inte hörts på ett tag, men antar han har det bra uppe i Stockholm! Samma sak med Niklas, inte lika bra polare som Martin, men hängde lite med hela Faustus för några år sedan.
Citera
2011-12-12, 18:21
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraxel
Haha! Världen är bra jävla liten alltså. Martin är en av mina allra äldsta barndomspolare, vi har haft bra mycket kul genom åren! Inte hörts på ett tag, men antar han har det bra uppe i Stockholm! Samma sak med Niklas, inte lika bra polare som Martin, men hängde lite med hela Faustus för några år sedan.
Är du del av kvartetten?
Citera
2011-12-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Är du del av kvartetten?

Nej, dessvärre inte! Vet vilka du menar, men jag och Martin går längre tillbaka än så. Skulle kunna outa mig rätt enkelt om jag sa en grej, men gör helst inte det här.
Citera
2011-12-13, 11:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Omnizide - Pleasure of Death

Tackar för tipset Adversarius, detta var faktiskt bra!

Edit: Nu lyssnar jag på senaste Throne of Katarsis och efter det så blir det nya Tsjuder!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-12-13 kl. 12:06.
Citera
2011-12-13, 15:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Hittade några hasch-korn på golvet. Kanske som en pärlsockerbit max två. Jag råkade hosta ut lite, men rökte på burk (det bästa sättet efter hederlig pipa) och höll inne röken tills jag nästan svimmade. Tamefan så blev jag faktiskt flummig. Inte stenad, men lite flummig. Det är gudarnas drog verkligen detta!

Iaf så sitter jag nu och lyssnar på mitt senaste inköp Massemord - Skogen kaller på re-release vilken jag blev väldigt glad att komma över! Med bonuslåtar och allt!
Citera
2011-12-13, 21:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu hittade jag mer hasch som jag faktiskt blev stenad på!

Lyssnar på Blood Freak´s nya från i år. Jävligt mysigt mangel dom kör!

Bara jag som lyssnar idag eller?
Citera
2011-12-13, 22:02
Medlem
asmodeus666s avatar
Ny lyssnar jag på Witchrist - Beheaded Ouroboros

Bästa döds jag hört på väldigt länge. Vilket kanske inte säger så mycket eftersom DM i allmänhet är pisstråkigt men detta band är helt klart värt att kolla in för er som ej gjort det.
Citera
2011-12-13, 22:14
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
Ny lyssnar jag på Witchrist - Beheaded Ouroboros

Bästa döds jag hört på väldigt länge. Vilket kanske inte säger så mycket eftersom DM i allmänhet är pisstråkigt men detta band är helt klart värt att kolla in för er som ej gjort det.

En av förra årets bästa skivor.

Kolla upp Antediluvian´s fullängds debut som kom för någon vecka sedan. kanske funkar.
Citera
2011-12-13, 22:17
Medlem
Tvinks avatar
Ghost, Opus Eponymous. vidrigt bra album. Hur sedan musiken kategoriseras som genre är en annan sak, mycket knivigt det där.
Citera
2011-12-13, 22:24
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvink
Ghost, Opus Eponymous. vidrigt bra album. Hur sedan musiken kategoriseras som genre är en annan sak, mycket knivigt det där.
Det är ju varken black eller death i alla fall.

Bathory - Hades
Citera
2011-12-14, 00:14
Medlem
Zartazas avatar
Fy helvete vad jag gillar riffen i Taake - Myr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in