2011-08-25, 13:01
Medlem
Edenbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Sorkmagar-debuten är en klassiker, men inte fan kan du gå och kalla Thyrfing det bästa viking metal-bandet. Då har du inte hört Enslaved.

Har bara hört de senaste skivorna från Enslaved, Vertebrae och Axioma Ethica Odini. Där tyckte jag inte alls om Vertebrae men Axioma var något stabilare. Kan alltså ha börjat i fel ände, och tar gärna emot tips på vad jag bör kolla in istället.
Citera
2011-08-25, 18:34
Medlem
Edenbelows avatar
Nya 'An Autumn for Croppled Children' har uppenbarat sig på nätet: Everything. Känner ni inte till bandet så får ni ett smakprov från deras debut;

http://www.youtube.com/watch?v=8DLxzPjeBhY

En utmärkt melankolisk blandning av black, doom och en aning DSBM.
Citera
2011-08-25, 18:45
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Har bara hört de senaste skivorna från Enslaved, Vertebrae och Axioma Ethica Odini. Där tyckte jag inte alls om Vertebrae men Axioma var något stabilare. Kan alltså ha börjat i fel ände, och tar gärna emot tips på vad jag bör kolla in istället.
Ja, det är helt klart fel ände. Det är Isa du ska höra, kolla in den på studs. Det är deras magnum opus, utan tvekan. Gillar du den kan du kolla in Blodhemn och Ruun också, det är grymma plattor det med, men Isa slår högst i alla lägen.
Citera
2011-08-26, 05:50
Medlem
Losifers avatar
Jag tycker att Isa hör till deras sämre stunder men men smaken är ju som den är och den allra bästa "viking metal" skivan är utan tvekan
Blood Fire Death av Bathory.

Annars har ju Moonsorrow minskat lite på sina humppa utspel och släppt två dugliga skivor på raken.
Citera
2011-08-26, 09:43
Medlem
monolithics avatar
Fast Blood Fire Death är väl inte direkt viking metal? Visst ett par låtar har väl lite tendenser men har svårt att kalla en black/thrash skiva med texter om häxor, kärnvapenkrig och annat smått och gott för 'viking metal'. </nitisk>

Däremot är Hammerheart bästa viking metal-albumet.
Citera
2011-08-26, 17:00
Medlem
Losifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Fast Blood Fire Death är väl inte direkt viking metal? Visst ett par låtar har väl lite tendenser men har svårt att kalla en black/thrash skiva med texter om häxor, kärnvapenkrig och annat smått och gott för 'viking metal'. </nitisk>

Däremot är Hammerheart bästa viking metal-albumet.
Jadu, det kanske inte är så mycket "viking" över den plattan när man tänker efter men bra är den i alla fall och Hammerheart är gott duglig den med.

NP: Decapitated - Visual Delusion
Citera
2011-08-26, 19:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edenbelow
Jag tycker du borde börja från början. Jag gillar personligen de 4 första skivorna bäst. Isa är bra också, men i övrigt är jag inte så förtjust i deras utveckling...

Lyssnar just nu på Death under siege. Han gör BM influerad EBM.

http://www.myspace.com/deathundersiege

Jäkligt bra faktiskt!
Citera
2011-08-26, 21:35
Medlem
Losifers avatar
NP: Beherit - Unholy Pagan Fire
Citera
2011-08-27, 01:54
Medlem
Death - Spirit Crusher.

R.I.P. Chuck Schuldiner
Citera
2011-08-27, 15:31
Medlem
Akkadians avatar
Livsnekads senaste EP spelas rätt frekvent här hemma.

NP:Livsnekad - Fobisk Sälta
Citera
2011-08-28, 18:18
Medlem
MixPixs avatar
Sitter och hoppas att Nocternity släpper den där omtalade plattan snart.

NP: Nocternity - A Fallen Unicorn Brutalbra skit!!!

http://www.youtube.com/watch?v=vkq5PoW8k8M
Citera
2011-08-28, 21:59
Medlem
Losifers avatar
Idag har det blivit mycket Beherit, Drawing Down The Moon, Electric Doom Synthesis och Engram är vad som har avnjutits, men nu är det dags för brutal döds igen.

NP: Vomitory - Requiem for the Fallen
http://www.youtube.com/watch?v=2MckGWY-8DM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in