2011-12-14, 00:42
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Fy helvete vad jag gillar riffen i Taake - Myr.
Hahahah, vilket sammanträffande, lyssnade på den för några minuter sedan. Har älskat den ända sedan jag upptäckte den. De kunde inte ha vävt in en banjo på bättre sätt. Har bara gått och väntat på lite hederlig bluegrass-black metal.
Citera
2011-12-14, 00:48
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahahah, vilket sammanträffande, lyssnade på den för några minuter sedan. Har älskat den ända sedan jag upptäckte den. De kunde inte ha vävt in en banjo på bättre sätt. Har bara gått och väntat på lite hederlig bluegrass-black metal.
Haha, jag blev riktigt förvånad när banjon kom. Det var lite sjukt men jävlar vad fränt gjort.
Citera
2011-12-14, 01:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hahaha, fick lov att dra på den! Så jäkla bra!
Citera
2011-12-14, 02:23
Medlem
gronbuskes avatar
Ni som har koll på denna genre: jag själv lyssnar inte aktivt på så mycket black/death men älskar growl i samband med melodisk metal och försöker lyssna på Cradle of Filth men lyckas bara hitta 3 låtar jag gillat än, Her ghost in the fog(lätt deras bästa, kan ej säga varför dock...), Nymphetamin och Cemetary and Sundown, finns det några låtar ni tror jag skulle gilla med tanke på de låtar jag nämnde?
Citera
2011-12-14, 09:34
Medlem
werterws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Ni som har koll på denna genre: jag själv lyssnar inte aktivt på så mycket black/death men älskar growl i samband med melodisk metal och försöker lyssna på Cradle of Filth men lyckas bara hitta 3 låtar jag gillat än, Her ghost in the fog(lätt deras bästa, kan ej säga varför dock...), Nymphetamin och Cemetary and Sundown, finns det några låtar ni tror jag skulle gilla med tanke på de låtar jag nämnde?

Skivorna "Dusk and Her Embrace" och "Cruelty and the Beast" är, i min mening, de enda
aktningsvärda skivorna av/med Cradle of Filth. Vad gäller enstaka låtar så tycker jag att
följande är värda att kollla upp:

"Funeral In Carpathia"
"A Gothic Romance (Red Roses for the Devil's Whore)"
"Cruelty Brought thee Orchids"
"Thirteen Autumns and a Widow"

NP: WreterdeSS - Eternal Hatred
Citera
2011-12-14, 10:15
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronbuske
Finns ett band som heter Dissection som du kanske gillar.

Blood Freak - Mindscraper
Citera
2011-12-14, 12:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Nu körde jag precis igång Hate Eternal - I, Monarch på rätt hög volym. Blir väl nån som klagar snart antar jag...
Citera
2011-12-14, 13:33
Medlem
Adversariuss avatar
Jag drar igenom hela Ond Spiritism med Armagedda, en sedvanlig morgonritual. Finns inget mer effektivt sätt att börja dagen.

Edit: Okej, morgon och morgon, men enligt dagens personliga tidräkning så.
Citera
2011-12-14, 17:08
Medlem
Losifers avatar
Necrophobics Death to All är soundtracket till detta tillfälle.

NP: Temple of Damnation
Citera
2011-12-14, 23:54
Medlem
alprazolam_s avatar
Diggar ett sjukt bra band nu på kvällskvisten. Ophthalamia - Dominion. Alla deras skivor är så jävla bra. Denna är dock den enda som jag äger på cd. Skitlängesen jag lyssnade på dom. Måste vara flera år sen eller nåt sånt...

Ett smakprov, fast från Via Dolorosa
http://www.youtube.com/watch?v=2FPKCC0H0Qo
Citera
2011-12-15, 15:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Fick just hem 5 nya skivor och Ad Hominem - Dictator t-shirt, så jag lyssnar på Ad Hominem just nu!

Theory 0 låten. Sen efter denna så blir det att dra igång första skivan!

Skivorna jag fick var följande:

Leichengott - Cyrograf
Leichengott / Legacy of Blood
Massemord - Skogen Kaller
Massemord - Obscura Symphonia
Cultes des Ghoules - Häxan

Så blir att lyssna lite på senaste inköpen idag!
Citera
2011-12-15, 19:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Mefitic - Devouring Torment

Rå och primitiv black metal från Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in