2012-03-04, 23:06
Medlem
Rofers avatar
Jag tycker det var fruktansvärt modigt gjort av dig.

Spelar lite blandade godbitar med Revenge i väntan på det nya albumet. Det lär krossa det mesta.
Citera
2012-03-04, 23:11
Medlem
Phalgunas avatar
Även jag har hunnit lyssna en del på senaste MGLA. Överträffade faktiskt mina förväntningar, skulle till och med säga att det är det bästa han gjort hittills. Spår 2, 3 och 7 ter sig lite starkare än resten, men verkligen en toppenskiva rakt igenom.

Nu spelas Der Stürmer - Carelian Pagan Madness. Inspelning från ett fantastiskt gig tillsammans med Absurd och Goatmoon från ett par år sedan. Smakprov: https://www.youtube.com/watch?v=iNRQfwjFFM4
Citera
2012-03-04, 23:26
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Jag tycker det var fruktansvärt modigt gjort av dig.

Spelar lite blandade godbitar med Revenge i väntan på det nya albumet. Det lär krossa det mesta.

Ja, menart!

Revenge är bra och brutala så det räcker och blir över. Nu drog jag igång Revenge - Victory.Intolerance.Mastery
Citera
2012-03-04, 23:27
Medlem
von_Ss avatar
Var det i den här tråden nån rekommenderade Diapsiquir en gång i tiden? Jag har iaf lyssnat på deras senaste skiva A.N.T.I. en hel del och kommit fram till att jag nästan inte kan sluta med det.

Det är en hårfin gräns mellan vackert och rent tramsig galenskap. Personligen anser jag att det är så jävla skruvat att det blir snudd på genialt. Den jävligt konstiga produktionen är så fel på alla sätt att den blir perfekt.

Inget för er elitister. På denna skiva får allt plats. På riktigt, allt.

Nu kommer jag inte in på Jewtube för att finna länk men tror hela skivan finns där.
Citera
2012-03-04, 23:33
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Var det i den här tråden nån rekommenderade Diapsiquir en gång i tiden? Jag har iaf lyssnat på deras senaste skiva A.N.T.I. en hel del och kommit fram till att jag nästan inte kan sluta med det.

Det är en hårfin gräns mellan vackert och rent tramsig galenskap. Personligen anser jag att det är så jävla skruvat att det blir snudd på genialt. Den jävligt konstiga produktionen är så fel på alla sätt att den blir perfekt.

Inget för er elitister. På denna skiva får allt plats. På riktigt, allt.

Nu kommer jag inte in på Jewtube för att finna länk men tror hela skivan finns där.
Förmodligen jag. Har älskat Virus STN i många år, det är en fenomenalt psyksjuk skiva som på något skruvat sätt för tankarna till ett franskt Woods of Infinity. Gillar också sedan gammalt den tematiska biten om Satan inkarnerad i den moderna världens skuggsidor; knark, horor, smuts, bakgator, hemlöshet, misär osv. ANTI lyssnade jag på någon gång när den kom men har inte skapat mig en ordentlig uppfattning. Påminner mig om att mitt belgiska ex haft en Diapsiquir-tröja liggandes i evigheter som var tänkt som present till mig innan jag dumpade henne, men hon lovade att skicka den ändå tror jag. Sedan dess har vi slutat kommunicera. Fan, den hade man velat ha...
Citera
2012-03-04, 23:35
Medlem
Tristramns avatar
Katharsis - Eden Below

Efter en del hyllande av Katharsis i tråden kände jag att det var dags!
Citera
2012-03-04, 23:58
Medlem
Adversariuss avatar
Jag sitter och stör mig så jävligt på Purging Tongues nu efter några fler lyssningar. Detta på grund av att det är en 15 minuter lång låt uppbyggd på detta sätt, i denna ordning:

- Spanskt babbel
- Bra musikparti
- Bland de bästa partier jag någonsin hört i mitt liv
- Mer spanskt babbel
- Skitbra parti
- Hör och häpna; mer spanskt babbel i strax under SJU JÄVLA MINUTER. Först ackompanjerat av enkla riff, sedan bara monologen.

Om alla babbelpartier kombineras tar de upp mer än halva skivans speltid. Och det som gör det hela så irriterande är att det är någon minut där, mellan femte och sjätte minuten på en höft, som kan vara det absolut bästa, råaste, mest kaotiska och våldsamma jag hört sedan VVorldVVithoutEnd. Det gör mig ju bara förbannad, som en sjuåring som bara får öppna en enda present ur högen på julafton. Visst, två-tre utspridda minuter av monologer skulle sitta perfekt och bidra enormt till stämningen, men när de gör en EP på 15 minuter och fyller mer än hälften med det blir man bara irriterad. Speciellt när musiken är så ofattbart fantastisk, och man vet samtidigt att de aldrig kommer kunna uppnå en identisk ljudbild och känsla igen och att man således aldrig får höra mer. Stön.
Citera
2012-03-05, 00:30
Medlem
Phalgunas avatar
Went to the bucket and I looked through the window
It was some niggaz that I knew they let me in yo
And my turn was like next
I could'nt see a face, all I saw was de pussy and the chest
I wanted to see the face, I felt the order
Peep over the seat - OH SHIT! it's the preacher's doughter!
And she's only 14 and a ho'
But the bitch sucks dick like a specialized pro
She looked at me, I was surprised
But was it passin' up the chance of my dick gettin' baptized
I told the bitch to do it quick :
"You little ho' hurry up and suck my dick!"
Citera
2012-03-05, 00:54
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Went to the bucket and I looked through the window
It was some niggaz that I knew they let me in yo
And my turn was like next
I could'nt see a face, all I saw was de pussy and the chest
I wanted to see the face, I felt the order
Peep over the seat - OH SHIT! it's the preacher's doughter!
And she's only 14 and a ho'
But the bitch sucks dick like a specialized pro
She looked at me, I was surprised
But was it passin' up the chance of my dick gettin' baptized
I told the bitch to do it quick :
"You little ho' hurry up and suck my dick!"
Once upon a time in the projects, yo
I damn near had to wreck a ho
I knocked on the door, "Who is it?"
It's Ice Cube come to pay a little visit to ya
And what's up with the niggaz in the parking lot?
She said fuck 'em, cuz they get sparked a lot
She had a daughter, who need to get her ass kicked
Only 13 an' already pregnant
I heard a knock on the door without the password
An' the bitch got the 12 gauge Mossberg
Now the story y'all heard has one little object
Don't fuck with a bitch from the projects
Citera
2012-03-05, 01:12
Medlem
sp3tts avatar
Lunar Aurora - Im Gartn

Nya albumet börjar lovande, men jag är nog nöjd om det är bara hälften så bra som Andacht (varje gång jag lyssnar på den skivan känns det som att jag glömt bort hur bra den är).
Citera
2012-03-05, 01:14
Medlem
Phalgunas avatar
Adversarius

Lyssnat på Necro ett tag nu. Speciellt skivan The Pre-Fix For Death är verkligen ganska BM/DM av sig. Om inte annat så är omslaget ritat av samma artist som gjorde omslagen till de första Death skivorna. Samplingen av main theme från filmen City of the living dead/Gates of hell i denna låt är förstås än mer black metal. Alla som sett filmen får 666 extra kvlt-poäng.

On topic så lyssnar jag på Lunar Aurora - Andacht just nu. Fantastisk platta, fick just veta att de släpper en ny snart. Favorit från senaste skivan: http://www.youtube.com/watch?v=Hm4Jem6tnEY

EDIT: Den hade visst redan läckt. Tankade direkt, får se om den är lika bra som jag förväntade mig.
Senast redigerad av Phalguna 2012-03-05 kl. 01:20.
Citera
2012-03-05, 01:18
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
On topic så lyssnar jag på Lunar Aurora - Andacht just nu. Fantastisk platta, fick just veta att de släpper en ny snart. Favorit från senaste skivan: http://www.youtube.com/watch?v=Hm4Jem6tnEY
Snart? Det trodde jag också, så jag kollade precis släppdatumet. Det visade sig vara i fredags!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in