2009-11-07, 18:11
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag har den på datorn, har bara lyssnat en gång. Tycker förra skivan var bättre. Jag får ta och lyssna en gång till. Det var ju inte dåligt, men jag saknade hitlåtar som tex "July" och "In the white" som man kan finna på the great cold distance.
Det får som sagt bli en lyssning till.

NP: Katatonia - In the white

Ursäkta för offtopic. Jag dundrar på Serpents of the light med Deicide direkt efter denna låt e slut.
Lyssnar för första gången nu, är på tredje låten. Den känns väldigt mycket som The Great Cold Distance, ungefär som Hypocrisys nya känns väldigt mycket som Virus. Fast Night is the New Day känns mognare på något sätt, lite mer polerad. Gillar albumet skarpt hittills, det är perfekt för en lugn lördagskväll.

Ursäkta off topic. Kompenserar med att dra igenom De Mysteriis Dom Sathanas när jag är klar med Night is the New Day.
Citera
2009-11-07, 18:15
Medlem
Jag har aldrig riktigt sett tjusningen i Katatonia. Har Brave Murder Day, och den är helt ok, men den skulle ha varit dubbelt så bra om inte produktionen var så steril. Hade de gjort lite som Morningrise så att ljudet blev bräckligt och lite sådär "stå i skogsglänta och höra musik ifrån långt inne i skogen"-aktigt så hade jag nog tyckt den var skitbra. Som det är så är det alldeles för in your face och passar inte musiken imo.

Sinister - Cross The Styx

Holländsk döds har en speciell känsla.
Citera
2009-11-07, 18:17
Medlem
Har bara lyssnat på Dance of December Souls och Brave Murder Day... gillar den sistnämnda skarpt.

np: All The Cold - Message of Silent Space

Ambient Black Metal som Ambient Black Metal ska vara... knüg!
Citera
2009-11-07, 18:18
Medlem
Windiss avatar
Lyssnar på Nile - those whom god detest från deras nya platta. Helt klart det bästa nile albumet jag har hört. Plattan har en härlig brutal stämning som nile alltid har haft, måste nog även vara det längsta albumet de har gjort alla låtar snittar på runt 8 min
Senast redigerad av Windis 2009-11-07 kl. 18:26.
Citera
2009-11-07, 18:34
Medlem
DoomSowers avatar
Damaar - Ode to Blasphemy (Onward to the Gates of Mekka)
Citera
2009-11-07, 18:47
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepmania
Har bara lyssnat på Dance of December Souls och Brave Murder Day... gillar den sistnämnda skarpt.
Det är svårt att inte gilla Brave Murder Day för den är ju snuskigt bra. Det man ska vara medveten om är dock att Katatonia inte har gjort något som kan kallas dödsmetall sedan Brave Murder Day. Albumen efter är någon sorts mörk rock/metal.
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Lyssnar på Nile - those whom god detest från deras nya platta. Helt klart det bästa nile albumet jag har hört. Plattan har en härlig brutal stämning som nile alltid har haft, måste nog även vara det längsta albumet de har gjort alla låtar snittar på runt 8 min
Håller, med fast jag tycker fortfarande att IDTS är snäppet vassare.

Katatonia - Liberation (OT, jag vet!)
Citera
2009-11-07, 22:36
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoomSower
Damaar - Ode to Blasphemy (Onward to the Gates of Mekka)

Fint som snus.
Citera
2009-11-08, 00:16
Medlem
GSE_s avatar
Just nu rullar Kalmah - Holy Symphony of War igång på listan.

Sen är det dags för At the Gates - Kingdom Gone
Citera
2009-11-08, 16:12
Medlem
alprazolam_s avatar
Tjuder - Demonic possession
Manglig, primitiv BM från Norge.
Citera
2009-11-08, 17:45
Medlem
von_Ss avatar
Har nötit nya Katatonia ett tag nu. Fantastisk skiva.

Men lite härligt dödsrens måste man skuta in ibland.

Chton - Unholy Communion

http://www.youtube.com/watch?v=oThb2HABjv0
Citera
2009-11-08, 19:47
Medlem
DoomSowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Fint som snus.

Yepp. Helt fantastisk demo.
Citera
2009-11-08, 20:24