2011-08-16, 13:13
Medlem
Losifers avatar
Bolt Thrower är lika stabila som en väloljad krigsmaskin!
För min del blir det nog också en premiärlyssning på nya Craft ikväll.

NP: Melechesh - The Magickan and the Drones
Citera
2011-08-17, 15:27
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
För min del blir det nog också en premiärlyssning på nya Craft ikväll.
Samma här. Ska bli jävligt spännande.

För övrigt glädjer jag mig enormt över upptäckten av Witchmaster, vilket satans jävla ösigt band. Inte fan är det lätt att göra ett förstklassigt album av råmaterial som idisslats non stop de senaste 30 åren - och de har gjort tre(bara den självbetitlade fann jag lite tam i jämförelse med de andra). Masochistic Devil Worship står nog högst i kurs hos mig, sådant primitivt och krälande rått thrashmangel utfört på ett så tekniskt träffsäkert sätt utan att känslan försvinner är oerhört sällsynt. Utöver dem har jag lobotomerat mig både en och sju gånger med mangelgudarna Infernal War's Terrorfront. Witchmaster, Infernal War, Mgla, Kriegsmaschine - Polen stiger bara mer och mer i mina ögon som en leverantör av förstklassig BM. Att de fostrat båda de i mitt tycke främsta extremmetaltrummisarna i världen - Inferno och Stormblast - är ju en ytterligare wow-faktor. Skulle bara säga att Frost och vår egen Emil Dragutinovic kan nosa dem i röven där uppe, men inte ens de kan fan agera slagborrar med samma precision och finess som de två. Då är det fastställt vad Polens befolkning utgörs av - alkoholiserade lastbilschaffisar och metaltrummisar!
Citera
2011-08-17, 16:22
Medlem
surfacings avatar
Lite sprit och lite Furia är allt som behövs för att utstaka denna skitafton.

http://www.youtube.com/watch?v=Fg4lO2pAYik
http://www.youtube.com/watch?v=4hvnYPOha4w

Skål, bögar och kosmonauter.
Citera
2011-08-18, 10:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Samma här. Ska bli jävligt spännande.

För övrigt glädjer jag mig enormt över upptäckten av Witchmaster, vilket satans jävla ösigt band. Inte fan är det lätt att göra ett förstklassigt album av råmaterial som idisslats non stop de senaste 30 åren - och de har gjort tre(bara den självbetitlade fann jag lite tam i jämförelse med de andra). Masochistic Devil Worship står nog högst i kurs hos mig, sådant primitivt och krälande rått thrashmangel utfört på ett så tekniskt träffsäkert sätt utan att känslan försvinner är oerhört sällsynt. Utöver dem har jag lobotomerat mig både en och sju gånger med mangelgudarna Infernal War's Terrorfront. Witchmaster, Infernal War, Mgla, Kriegsmaschine - Polen stiger bara mer och mer i mina ögon som en leverantör av förstklassig BM. Att de fostrat båda de i mitt tycke främsta extremmetaltrummisarna i världen - Inferno och Stormblast - är ju en ytterligare wow-faktor. Skulle bara säga att Frost och vår egen Emil Dragutinovic kan nosa dem i röven där uppe, men inte ens de kan fan agera slagborrar med samma precision och finess som de två. Då är det fastställt vad Polens befolkning utgörs av - alkoholiserade lastbilschaffisar och metaltrummisar!
Witchmaster är ett jäkla drag i ja! Dom och Aura noir är mina favoriter inom blackthrash!

Lyssnade faktiskt på ett annat polskt band just nu. Dark Fury - Final solution.
Citera
2011-08-18, 12:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Maniac Butcher - Invaze
Rå, primitiv och helt enkelt mysig BM. Tror låtnamnen tom är längre än vad Bal Sagoth brukar köra med ibland, vilket inte vill säga lite...
Citera
2011-08-18, 12:38
Bannlyst
Vart inspirerad av alla som lyssnade på black/thrash här och drog igång:

Nocturnal Breed - Maggot Master

http://www.youtube.com/watch?v=vek7jHydl5o

Hela den plattan är suverän. Vilket satans ös!

Sedan blir det Desaster - Metalized Blood

http://www.youtube.com/watch?v=HScD-0v3eqU
Senast redigerad av pettson3816 2011-08-18 kl. 12:42.
Citera
2011-08-19, 05:09
Medlem
Kapillärs avatar
Min egen black! Fördärv - Ruin:
http://fordarv.bandcamp.com/

/Slut på reklam
Citera
2011-08-19, 10:46
Medlem
Losifers avatar
Titelspåret från nya Craft har borrat ett stort hål i min hjärna som jag måste fylla med mer Craft.
Det är en grym skiva som garanterat kommer växa med tiden, lätt med i topp tre BM säpp för i år.

NP: Void
Citera
2011-08-19, 11:02
Medlem
Frank Friendlys avatar
Jag lär ju va den enda i hela världen som inte gillar Craft

Witchchrist - Beheaded Ouroboros
Vektor-Black Future-Prometherion
wormphlegm - tomb of the ancient king
Witchtrap - Sorceress Bitch

Är det som snurrat mest här sista tiden.
Citera
2011-08-19, 21:14
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Jag lär ju va den enda i hela världen som inte gillar Craft

Witchchrist - Beheaded Ouroboros
Vektor-Black Future-Prometherion
wormphlegm - tomb of the ancient king
Witchtrap - Sorceress Bitch

Är det som snurrat mest här sista tiden.

Jo en av väldigt få om inte annat.

NP: Craft - Void
Citera
2011-08-19, 21:47
Medlem
Adversariuss avatar
Lyssnade på de första låtarna, sedan tröttnade jag. Det var inte dåligt, men inte det minsta minnesvärt. Ska såklart inte uttala mig om hela skivan utan ordentlig genomlyssning, men jag kände mig inte ens intresserad av att höra resten. Den enda skivan de gjort som egentligen gjort något bestående intryck på mig är Fuck The Universe, resten är bra men... ja, inte minnesvärt. Craft känns tyvärr som den typ av band som har ett förbannat bra koncept, sound och allt annat men helt enkelt inte riktigt når hela vägen, får en svårdefinerad känsla av att de skulle kunna göra så mycket mer av sina resurser. That said, titelspåret på Fuck The Universe ger fan kompulsiva ryckningar i nackmusklerna varje gång. Förstklassiga grejer.
Citera
2011-08-20, 00:35
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Lyssnade på de första låtarna, sedan tröttnade jag. Det var inte dåligt, men inte det minsta minnesvärt. Ska såklart inte uttala mig om hela skivan utan ordentlig genomlyssning, men jag kände mig inte ens intresserad av att höra resten. Den enda skivan de gjort som egentligen gjort något bestående intryck på mig är Fuck The Universe, resten är bra men... ja, inte minnesvärt. Craft känns tyvärr som den typ av band som har ett förbannat bra koncept, sound och allt annat men helt enkelt inte riktigt når hela vägen, får en svårdefinerad känsla av att de skulle kunna göra så mycket mer av sina resurser. That said, titelspåret på Fuck The Universe ger fan kompulsiva ryckningar i nackmusklerna varje gång. Förstklassiga grejer.

FTU är min favorit av Crafts plattor oxå, även om jag tycker att de andra är bra de med. Void har inte satt sig riktigt än har bara lyssnat igenom den ett par gånger, men det finns potential där.

EDIT NP: Ondskapt - Draco Sit Mihi Dux
Senast redigerad av kaoriblast 2011-08-20 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in