2011-04-10, 23:46
  #6697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Briljant. Bitvis skrämmande.
Skulle efter lite vidarelyssnande vilja beskriva musiken som "psykotisk black metal". Tycker det fångar atmosfären ganska bra. Har fortfarande väldigt svårt för sångaren dock, men måste medge att det är sången (och texterna) som bidrar mest till känslan. Ska ge mig fan på att lära mig lyssna på detta, är säker på att det kommer löna sig i slutändan.

Nu blir det dock att dra igenom Moonsorrow - V: Hävitetty. Inget går upp emot Tuleen Ajettu Maa för att runda av kvällen...
Citera
2011-04-11, 00:15
  #6698
Medlem
Sunghirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar på Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels. Jävla känsla i musiken, som för övrigt var riktigt skön. Kommer ta ett jävla tag att vänja sig vid sångarens "stucken gris"-ylande dock, om jag ens orkar försöka...

Som sagt, skön känsla i musiken!

Men sångaren! Hahaha!!!

Jag personligen fastnar för Silencer - The Slow Kill in the Cold. Skön ambient känsla som påminner om Burzum!!! Men sångaren skulle verkligen behöva mer tryck i sin röst. Borde gå från icke övertygande förställt kärringgnäll mer till psykotiska skrik Varg Vikernes-style liksom.
Citera
2011-04-11, 00:22
  #6699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunghir
Som sagt, skön känsla i musiken!

Men sångaren! Hahaha!!!

Jag personligen fastnar för Silencer - The Slow Kill in the Cold. Skön ambient känsla som påminner om Burzum!!! Men sångaren skulle verkligen behöva mer tryck i sin röst. Borde gå från icke övertygande förställt kärringgnäll mer till psykotiska skrik Varg Vikernes-style liksom.
Sången är egentligen bland det bästa (med betydelsen: mest övertygande, mest känslofyllda) jag hört inom BM, men jag kan bara inte förmå mig själv att lyssna på det för det är så påträngande.

Å andra sidan tyckte jag för 5 år sen att Children of Bodom var svårsmält...
Citera
2011-04-11, 03:06
  #6700
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Vad tycker Flashback om skivan Death - Pierce Me?

En platta som känns otroligt genuin om man känner till bakgrunden rörande sångaren och hans mentala hälsa, något som absolut lyfter musiken. Jag kan tycka att det blir lite väl mycket blastbeats i några låtar, men ovan nämna låt, samt titelspåret, är definitivt mästerverk inom black metal. Jag kan absolut förstå att många finnas sången skrattretande, men jag gjorde aldrig det av någon anledning. En väldigt speciell platta som frammanar känslor av kaos, melankoli och sorg och en av mina absoluta favoriter inom black.
Citera
2011-04-11, 05:35
  #6701
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
En platta som känns otroligt genuin om man känner till bakgrunden rörande sångaren och hans mentala hälsa, något som absolut lyfter musiken. Jag kan tycka att det blir lite väl mycket blastbeats i några låtar, men ovan nämna låt, samt titelspåret, är definitivt mästerverk inom black metal. Jag kan absolut förstå att många finnas sången skrattretande, men jag gjorde aldrig det av någon anledning. En väldigt speciell platta som frammanar känslor av kaos, melankoli och sorg och en av mina absoluta favoriter inom black.
Jag har nog fastnat mer för Diagnose: Lebensgefahr, Silencers (Nattramns) sidoprojekt som han fick göra som en slags terapi när han låg inlagd.

"Diagnose: Lebensgefahr is a co-operation between Nattramn and the Växjö Psychiatric Ward and Växjö Health and insurance office."

Första och förmodligen sista skivan "Transformalin" är sjukt ångestladdad.

Dock ej black metal utan mer åt industrial/drone/ambient-hållet.
Citera
2011-04-11, 06:31
  #6702
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar på Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels. Jävla känsla i musiken, som för övrigt var riktigt skön. Kommer ta ett jävla tag att vänja sig vid sångarens "stucken gris"-ylande dock, om jag ens orkar försöka...

Vad tycker Flashback om skivan Death - Pierce Me?

Musiken är mycket bra. Ibland köper jag sången, men oftast skrattar jag åt den.
Citera
2011-04-11, 18:05
  #6703
Medlem
alprazolam_s avatar
Silencer FTW!

Just nu lyssnar jag på Svarti Loghin - Empty world. Det finns en hel del bra partier på den här plattan faktiskt!

Fast ganska värdelös skit ändå... Byter till Original Sin - Black depression
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-04-11 kl. 18:20.
Citera
2011-04-11, 19:50
  #6704
Medlem
alprazolam_s avatar
Kör Satans Elite Kommando demon igen. Fan att denna snubbe inte släppt nåt mer material. Det är great shit!

En länk:
http://www.youtube.com/watch?v=nnV6vUrFGb8
Citera
2011-04-11, 23:09
  #6705
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Lyssnar på Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels. Jävla känsla i musiken, som för övrigt var riktigt skön. Kommer ta ett jävla tag att vänja sig vid sångarens "stucken gris"-ylande dock, om jag ens orkar försöka...

Vad tycker Flashback om skivan Death - Pierce Me?
Den har diskuterats otaliga gånger, kommer alltid upp... Tror den allmänna kontentan brukar vara att musiken är schysst komponerad, men Nattramn polariserar ju folk enormt; vissa tycker han låter som en fiskgjuse som får en vitglödgad skiftnyckel upp i röven och att han gör pannkaka av hela musikförsöket, vissa tycker att han har en riktigt skräckinjagande psykotisk röst som komplementerar musiken perfekt. Jag sällar mig omedelbart och glatt till förstnämnda skara.
Citera
2011-04-11, 23:10
  #6706
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Kör Satans Elite Kommando demon igen. Fan att denna snubbe inte släppt nåt mer material. Det är great shit!

En länk:
http://www.youtube.com/watch?v=nnV6vUrFGb8
Har du tagit till dig NSTM-kampanjen nu?

EDIT: Loghin är ju underbara, trevligare och sävligare dalmasar får man leta efter. Gillar deras nya inriktning som fan, de gör ju inget annat än att lyssna på progg/psykedelika/rock från 60- och 70-talet så det är ju bra att inspirationerna kommer till sin rätt.
__________________
Senast redigerad av Adversarius 2011-04-11 kl. 23:13.
Citera
2011-04-11, 23:59
  #6707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Den har diskuterats otaliga gånger, kommer alltid upp... Tror den allmänna kontentan brukar vara att musiken är schysst komponerad, men Nattramn polariserar ju folk enormt; vissa tycker han låter som en fiskgjuse som får en vitglödgad skiftnyckel upp i röven och att han gör pannkaka av hela musikförsöket, vissa tycker att han har en riktigt skräckinjagande psykotisk röst som komplementerar musiken perfekt. Jag sällar mig omedelbart och glatt till förstnämnda skara.
Jo, jag trodde knappast jag var först med frågan Verkar vara ett väldigt typiskt sånt kontroversiellt band man antingen hatar eller älskar.

Inte långt kvar till Primordials nya nu! Lyssnar igenom Watain - Sworn To The Dark ikväll. Blir nog Vintersorgs nya sen.
Citera
2011-04-12, 18:45
  #6708
Medlem
kaoriblasts avatar
Lyssnar på IXXI diskografin på repeat atm.

Att planka låtar har aldrig varit min starka sida, men det ger väl med sig med tiden (övning ger färdighet osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in