Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
En platta som känns otroligt genuin om man känner till bakgrunden rörande sångaren och hans mentala hälsa, något som absolut lyfter musiken. Jag kan tycka att det blir lite väl mycket blastbeats i några låtar, men ovan nämna låt, samt titelspåret, är definitivt mästerverk inom black metal. Jag kan absolut förstå att många finnas sången skrattretande, men jag gjorde aldrig det av någon anledning. En väldigt speciell platta som frammanar känslor av kaos, melankoli och sorg och en av mina absoluta favoriter inom black.
Jag har nog fastnat mer för
Diagnose: Lebensgefahr, Silencers (Nattramns) sidoprojekt som han fick göra som en slags terapi när han låg inlagd.
"Diagnose: Lebensgefahr is a co-operation between Nattramn and the Växjö Psychiatric Ward and Växjö Health and insurance office."
Första och förmodligen sista skivan "Transformalin" är sjukt ångestladdad.
Dock ej black metal utan mer åt industrial/drone/ambient-hållet.