2009-10-10, 18:21
Medlem
liasors avatar
Coldworld - Tortured by Solitude, visserligen mer åt DSBM hållet.. Men jävlar vilket mästerverk!

http://www.youtube.com/watch?v=b18PDU7okqM
Citera
2009-10-10, 18:41
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Coldworld - Tortured by Solitude, visserligen mer åt DSBM hållet.. Men jävlar vilket mästerverk!

http://www.youtube.com/watch?v=b18PDU7okqM

Riktigt jävla bra, precis så här ska BM kännas.
Citera
2009-10-10, 18:53
Medlem
Old Wainds - Scalding Coldness
Citera
2009-10-10, 19:03
Medlem
sp3tts avatar
Nu: Nile - Those whom the Gods Detest (skivan) Så mycket underbart mangel på den här, helt fantastisk.
Sen: Katharsis - VVorldVVithoutEnd
Citera
2009-10-10, 19:31
Medlem
alprazolam_s avatar
NP: Burzum - Hvis lyset tar oss
Inte igår kan jag säga!
Citera
2009-10-10, 20:38
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Nu: Nile - Those whom the Gods Detest (skivan) Så mycket underbart mangel på den här, helt fantastisk.
Lyssnade igenom skivan för första gången alldeles nyss och jag har nog aldrig varit med om ett dödsmetallalbum som från första start ger en sån "wow!"-känsla som därefter håller i sig hela skivan. Helt djävla fantastiskt. Jag lyssnade bara igenom Ithyphallic en gång och tänkte "meh, Nile har nog haft sin storhetstid", men så fel jag hade.

Vill bara tacka för att du gjorde mig varse om att de hade gjort ett nytt album. Det gjorde verkligen min lördagskväll. Underbart med dödsmetall som är så intensiv att man är fysiskt helt slut efter att ha lyssnat på den.
Citera
2009-10-10, 20:40
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Lyssnade igenom skivan för första gången alldeles nyss och jag har nog aldrig varit med om ett dödsmetallalbum som från första start ger en sån "wow!"-känsla som därefter håller i sig hela skivan. Helt djävla fantastiskt. Jag lyssnade bara igenom Ithyphallic en gång och tänkte "meh, Nile har nog haft sin storhetstid", men så fel jag hade.
Låter som det jag upplevde med In Their Darkened Shrines. Det var så mycket hårdare än allt annat jag hade hört att jag bara kunde sitta där och stirra tomt framför mig och njuta.

Citat:
Vill bara tacka för att du gjorde mig varse om att de hade gjort ett nytt album. Det gjorde verkligen min lördagskväll. Underbart med dödsmetall som är så intensiv att man är fysiskt helt slut efter att ha lyssnat på den.
Håller med, kolla upp In Their Darkened Shrines, den är verkligen sådan.

Katharsis - VVorldVVithoutEnd
Citera
2009-10-10, 21:04
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Håller med, kolla upp In Their Darkened Shrines, den är verkligen sådan.
In Their Darkened Shrines var det första Nile-albumet jag hörde. Det har jag lyssnat på flitigt. Riktigt bra, även om jag tycker att Annihilation of the Wicked är bättre.

Fast det här är nog deras brutalaste album hittills. Kanske tycker jag bara det just nu för att mina förväntningar inte var så höga efter Ithyphallic, men det kändes som att varenda låt var tyngre, intensivare och brutalare än Cast down the Heretic (som tidigare var min favoritlåt).
Citera
2009-10-10, 22:59
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
In Their Darkened Shrines var det första Nile-albumet jag hörde. Det har jag lyssnat på flitigt. Riktigt bra, även om jag tycker att Annihilation of the Wicked är bättre.

Fast det här är nog deras brutalaste album hittills. Kanske tycker jag bara det just nu för att mina förväntningar inte var så höga efter Ithyphallic, men det kändes som att varenda låt var tyngre, intensivare och brutalare än Cast down the Heretic (som tidigare var min favoritlåt).

Nile är så jävla fittigt bra att det är sjukt.
Citera
2009-10-10, 22:59
Medlem
Agent|Os avatar
Carpathian Forest – Carpathian Forest
Citera
2009-10-10, 23:08
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Nile är så jävla fittigt bra att det är sjukt.
Kalle S kan han, hans soloprojekt är också mysigt.
Citera
2009-10-11, 01:53
Medlem
The Meatballs avatar
1833 - Who will kill the Emperor

Riktigt bra black metal från Indien, var faktiskt smått förvånad att de skulle vara så bra då Indien inte är någon metalnation precis.
Senast redigerad av The Meatball 2009-10-11 kl. 02:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in