2011-01-04, 23:54
Medlem
Evilsweetthings avatar
Far åt helvete- Thyrgfing, bara för att jag är så förbaskat glad och lutande! (y)
Citera
2011-01-06, 00:39
Avslutad
Marduk-Azrael

http://www.youtube.com/watch?v=rVMegCfoUfs
Citera
2011-01-06, 08:08
Medlem
Karaboudjans avatar
Portal: Glumurphonel

http://www.youtube.com/watch?v=emrBZZtGFgI
Citera
2011-01-06, 12:52
Medlem
Nums avatar
Sitter och lyssnar igenom Wodensthrone album loss.

http://www.youtube.com/watch?v=nmQbBPj-m7g

Riktigt vackert tycker jag.

Påminner faktiskt rätt mycket om winterfylleth.
Senast redigerad av Num 2011-01-06 kl. 12:55.
Citera
2011-01-06, 16:19
Medlem
156.Thelemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, Moonblood är riktigt fina! Håller helt med dig på den punkten!

Behexen & Satanic Warmaster - Split (2008)
Riktigt bra skiva. Riktigt bra.
Tja, Behexendelen är ju bra, men "The Burning Eyes of the Werewolf" är ju bara för usel. Akustisk black metal kommer aldrig att låta bra.

Här är det Watain och "Lawless Darkness" som gäller för hela slanten.
Citera
2011-01-06, 17:48
Medlem
KTHRSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaboudjan
Portal: Glumurphonel

http://www.youtube.com/watch?v=emrBZZtGFgI
Klassiker. Legendariskt gökur på skallen.

Polen är jävligt intressant vad gäller black numera. Infernal War släppte ju en av de mest brutala mangelplattor jag hört i mitt liv, Redesekration, för tre år sedan. Jag har fortfarande svårt att tro att musikerna bakom den är mänskliga med tanke på den hastighet de uppehåller så länge när de lirar. Nu lyssnade jag just på deras halva av den färska splitten med Kriegsmaschine, som också är lysande. På sin halva har Infernal War dragit ned på tempot och vävt in mycket mer av de långsamma, ondskefulla ortodoxa elementen som blivit populära på senare tid. Men de blandar in sitt patenterade mangel här och där och den blandningen är fan grym. Kriegsmaschines halva har jag inte lyssnat på, men deras fullängdare Altered States Of Divinity är en riktigt jävla mästerlig hyllning till den hornprydde. Rekommenderas starkt. Mer känt är nog Kriegsmaschine-frontmannens andra band, Mgla, vars fullängdare Groza också är ett mästerverk. Produktionen på den skivan är bland det bästa jag hört, balansen och ljudet i instrumenten är gudalika. Så alla BM-fans som inte redan utforskat den polska scenen borde definitivt kolla in dessa band och släpp omedelnyss.
Citera
2011-01-06, 18:48
Medlem
Karaboudjans avatar
Annat riktigt brutalt och obskyrt jag lärt mig uppskatta är "Gnaw their tongues"
Citera
2011-01-06, 22:51
Medlem
kaoriblasts avatar
Shining - The Eerie Cold

Väldigt bra platta if I may say so.
Citera
2011-01-07, 00:59
Medlem
VampireLestats avatar
Nu har det gått ett tag sedan Deathspell Omega släppte Paracletus, och det kanske är på sin plats att sammanfatta tankarna kring den. Direkt kan jag säga att den inte alls har haft samma påverkan på mig som Si monumentum eller Fas hade när de kom. Jag har, bortsett från dagarna efter att skivan släpptes, inte kommit på mig själv med att längta efter nästa genomlyssning. Tvärtom har jag knappt tänkt på den efter att den inledande hypen och längtan efter skivan svalnat.

Men Paracletus är inte alls dålig! Den är välgjord och på sina ställen stämningsfull och intressant, dock är det något, jag kan inte sätta fingret på vad, som fattas. Kanske försökte de allt för mycket med att göra något originellt och experimentellt, kanske är det jag som tröttnat lite, vem vet.
Vad jag däremot vet är att Paracletus förblir en stabil del i sin helhet - en god avslutning på trilogin, även om den lämnar en del att önska.

Och med det sagt kör jag igång Si monumentum och lutar mig tillbaka, redo att uppleva den nästan religiösa vördnad och längtan jag alltid känner när jag hör de inledande tonerna av first prayer.
Citera
2011-01-07, 03:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Nu har det gått ett tag sedan Deathspell Omega släppte Paracletus, och det kanske är på sin plats att sammanfatta tankarna kring den. Direkt kan jag säga att den inte alls har haft samma påverkan på mig som Si monumentum eller Fas hade när de kom. Jag har, bortsett från dagarna efter att skivan släpptes, inte kommit på mig själv med att längta efter nästa genomlyssning. Tvärtom har jag knappt tänkt på den efter att den inledande hypen och längtan efter skivan svalnat.

Men Paracletus är inte alls dålig! Den är välgjord och på sina ställen stämningsfull och intressant, dock är det något, jag kan inte sätta fingret på vad, som fattas. Kanske försökte de allt för mycket med att göra något originellt och experimentellt, kanske är det jag som tröttnat lite, vem vet.
Vad jag däremot vet är att Paracletus förblir en stabil del i sin helhet - en god avslutning på trilogin, även om den lämnar en del att önska.

Och med det sagt kör jag igång Si monumentum och lutar mig tillbaka, redo att uppleva den nästan religiösa vördnad och längtan jag alltid känner när jag hör de inledande tonerna av first prayer.
Jag tycker också att den är bra! Men som sagt är det inte den bästa heller...
Men jag kommer antagligen att köpa den nångång iaf!

Just nu lyssnar jag på Dødsengel. Visionary, är det som spelas. Great shit såhär mitt i natten!
Citera
2011-01-07, 12:53
Medlem
lamehaters avatar
Asesino - Regresando Odio

http://www.youtube.com/watch?v=oQ2zCgPx30g&feature=related
Citera
2011-01-07, 13:28
Medlem
archeons avatar
Shade Empire - Sinthetic

Rekomenderar låtarna Pain & Pleasure, Conjuration, Human Sculpture och Extreme form of hatred!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in