Citat:
Ursprungligen postat av Karaboudjan
Klassiker. Legendariskt gökur på skallen.
Polen är jävligt intressant vad gäller black numera. Infernal War släppte ju en av de mest brutala mangelplattor jag hört i mitt liv, Redesekration, för tre år sedan. Jag har fortfarande svårt att tro att musikerna bakom den är mänskliga med tanke på den hastighet de uppehåller så länge när de lirar. Nu lyssnade jag just på deras halva av den färska splitten med Kriegsmaschine, som också är lysande. På sin halva har Infernal War dragit ned på tempot och vävt in mycket mer av de långsamma, ondskefulla ortodoxa elementen som blivit populära på senare tid. Men de blandar in sitt patenterade mangel här och där och den blandningen är fan grym. Kriegsmaschines halva har jag inte lyssnat på, men deras fullängdare Altered States Of Divinity är en riktigt jävla mästerlig hyllning till den hornprydde. Rekommenderas starkt. Mer känt är nog Kriegsmaschine-frontmannens andra band, Mgla, vars fullängdare Groza också är ett mästerverk. Produktionen på den skivan är bland det bästa jag hört, balansen och ljudet i instrumenten är gudalika. Så alla BM-fans som inte redan utforskat den polska scenen borde definitivt kolla in dessa band och släpp omedelnyss.