2012-11-03, 10:46
  #12697
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fyfan jag Ä.L.S.K.A.R "Fist of the Northern Destroyer"!
Faktiskt en av de plattor jag lyssnar oftare än andra på, tillsammans med "The Arrival of Satan - Vexing Verses" och Adversarius-runket "VVVVE".
Låtar som "Praising the Self" och avslutande "I Have seen...", ja jag kan inte annat än säga att plattan är helt monumental och bandet i sig är FÖR underskattat och det tyder på att vi har alldeles för många blåögda idioter som tror sig gilla bm.
Sen har vi ju såklart lite fler plattor med detta eminenta band, såsom elaka "Deliverers of Faith", vilken har en av de kallare produktioner jag hört men som ändå inte behöver nämnas "necro", skitbra skiva.
Och även den mindre ansedda "Night of the unholy flames" är också riktigt jävla bra.
Ja som ni märker, jag skulle kunna babbla på länge nog om Clandestine Blaze, men i mitt tycke så är detta ett av Mikko's mer lyckade projekt!
Alla som inte kollat upp det här bandet gör fan bäst i att göra det, eller helt enkelt hålla sig borta härifrån!

Vet inte riktigt vad jag ska tipsa om i samma anda. Men jag vet att Repulsive-Peter en gång spelade upp en låt av nåt band som körde i samma stil som CB, dock lite råare. Kommer inte ihåg mer än att det lät bra och låten hette TYP: "All hail Allah, the Schwine". Juvenil jävla titel på en låt, men det lät riktigt bra hursomhelst.

np: Clandestine Blaze - Beyond the Reason
(kredds till dig Vetus som tog upp detta och uppfriskade minnet på mig)


Extremt underligt sammanträffande att jag så sent som igår upptäckte Ayat som gjort låten Ilahiya Khinzir! (All Hail Allah The Swine) vilken torde vara den låt låt som du syftade på. Förövrigt tycker jag att titeln är rätt kaxig med tanke på att bandet är ifrån Libanon, där jag kan tänka mig att etablissemanget ser med lite oblida ögon på att sampla grisar och sjunga om Allah.

NP: Damaar - The Goatphoenix
Men Damaar är ändå kungar i Libanon. Vansinnet demon Triumph Through Spears of Sacriledge bjuder på hör man inte ofta. Det är fullt ös från första stund och sångaren låter fan helt förryckt, på riktigt alltså. Det låter som om han i en live-situation när som helst skulle kunna greppa en dunk bensin, sätta eld på den och kasta ut den i publiken för att sedan med ryckiga omänskliga rörelser dansa i fullan låga och fortsätta vråla ut sin vansinnesgospel. Bra skit! Det är typ det enda jag lyssnat på de senaste dagarna.

Jag bjuder fan i mig på länk också. Så bra är det.
http://www.mediafire.com/?xlxoxyqpo8eclc4
Citera
2012-11-03, 11:58
  #12698
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Aldrig kollat in Paysage d'Hiver eller Darkspace utöver en eller två låtar eftersom jag alltid avfärdat det som överpretentiös fransk atmosfärsmörja och i Darkspaces fall suspekt rymdmusik. Orkar inte kolla in de då jag är helt säker på att jag måste sitta och lyssna fokuserat om och om igen i oändlighet och drivas till vansinne innan jag kan säga "nä, det här är inte min kopp O'boy". Så jag skiter i hela grejen. Varför skriver jag då om det? Jag har tråkigt och lider av sömnbrist, vilket alltid gör mig en smula.. manisk.

Tog nyss ett långt varmt bad och lyssnade på Death - Pierce Me på kassett, för det är helt klart det mest antikosmiska formatet. Akustiken i badrummet var perfekt för ändamålet visade det sig. Det visade sig också att det inte är någon bra idé att ta ett långt varmt bad om man inte ätit på 2 dagar och haft ett väldigt knasigt sömnschema en längre period. Kroppen stängde helt av. Varför berättar jag det här? Läs om femte meningen i inlägget igen för förklaring.

Måste bara inflika ang. hyllandet av Norrbotten, och i synnerhet den förpestade fyrkanten. Må gudarna bita in i människors ben smärtan av det helvetet på jorden. Så att det av de må bli sått med salt, förbannat för evigt! Må ungmöerna som passerar platsen bli sterila, och de gravida få missfall! Må fåglarna vägra flyga över denna plats. Må det stå som en förbannelse, en rädsla, ett hat ibland människor. Må de onda dväljas där inne. Må solens ljus aldrig nå den platsen, och månens ljus ej skina över den. Må den bli hem för skalen av de döda, och må demonerna av avgrunden bosätta sig där. Må Norrbotten bli förbannat, förbannat, förbannat - Förbannat för evigt och för all framtid! osv

NP: Waffen SS - SS Marschiert In Feindesland
Och efter denna låt blir det att spela Assassins Creed III tills jag faller ihop i en hög och somnar.
Är du någon sorts bög eller? Ätande är något man sänker sig till att göra dagligen. Har du ”anorexia” tappade jag min respekt för dig, trots alla bra band du postat i tråden. Annars är det bara att trycka i sig för att överleva. Man måste inte njuta av det eller något.

NP: Ride for revenge -Wisdom of the Few. Ett av de ytterst få band som kan ge mig gåshud nu mera. Genuint obehaglig stämning, ni kan ta all er post-metal-black-rock-metal och köra upp den. Jewtube är värdelöst eftersom basen spelar så xtor roll i kompositionerna, men ändå. BM och PE förenat, blir fan inte bättre än så.

http://www.youtube.com/watch?v=y-hHukYhFQ4
Citera
2012-11-03, 12:48
  #12699
Medlem
Thornhills avatar
Gorgasm - Masticate to Dominate

Överväger att öppna min flaska T.D. Vill bli berusad och säll.
Citera
2012-11-03, 14:34
  #12700
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
"A fine day to die" är okey, men ärligt, tycker du den är bland det bästa som Bathory släppt?
Låtar som "Call from the Grave", "Raise the Dead", "Reaper", "Total Destruction" och "Possessed" slår fan så mycket högre skulle jag säga. Men again.. smaken är olika såklart.

Tja, av det jag har hört från Batlord så är det just nu en favorit. Speciellt inlyssnad är jag dock inte, måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Det andra håller jag inte heller med om.
Nästan all musik blir ju okey under alkoholens påverkan. På samma sätt som man super en brud snygg, så super du musik som gärna vill tycka om, bra.

Inte direkt. Mayhem är ju helt OK nykter eller ej, fast absolut inte någon favorit bland extremmetallen. Som många andra band så verkar det handla mer om image och budskap än musiken i sig (även fast musiken kan vara bra), något som jag inte ger så mycket för (undantag finns).

Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Därmed tror jag att du inte alls gillar döds eller black egentligen, utan att du bara hänger här för att verka lite musikvettig.
Håll dig till World of Warcraft, det är din värld.

Vilken förolämpning! Även om döds och black står för kanske 10-20% av mitt totala musiklyssnande idag så är det helt klart musik som ligger mig nära. Och javisst, att dra in här och namedroppa den ack så obskyra och okända låten Freezing Moon är verkligen ett tecken på att man vill förlänga sin e-penis

Tyvärr, har aldrig spelat WoW så jag kan inte uttala mig. Istället för en bild på en karaktär från ett datorspel som avatar så kanske jag skulle haft en bild på en kille i corpsepaint eller ett snötäckt bergslandskap för att visa att jag "faktiskt" (!) gillar extremmetal?
Citera
2012-11-03, 14:39
  #12701
Medlem
Hundkatt90s avatar
Alkohol förstör all musik.

NP: Arktau Eos - A Banquet for Ghosts.
Arktau är helt jävla fantastiska... 21 dagar kvar.
Citera
2012-11-03, 15:07
  #12702
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Alkohol förstör all musik.

suttit och lyssnat och kollat dvd med dismember hela förmiddagen, ville dela med mig till tråden av följande. ett både förfriskande och förfriskat dismember; så på just detta klipp tycker jag inte ditt citat stämmer

dismember - soon to be dead (live 91)
http://www.youtube.com/watch?v=aKULOagXUak
Citera
2012-11-03, 15:16
  #12703
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
"A fine day to die" är okey, men ärligt, tycker du den är bland det bästa som Bathory släppt?
Låtar som "Call from the Grave", "Raise the Dead", "Reaper", "Total Destruction" och "Possessed" slår fan så mycket högre skulle jag säga. Men again.. smaken är olika såklart.

Det andra håller jag inte heller med om.
Nästan all musik blir ju okey under alkoholens påverkan. På samma sätt som man super en brud snygg, så super du musik som gärna vill tycka om, bra.
Därmed tror jag att du inte alls gillar döds eller black egentligen, utan att du bara hänger här för att verka lite musikvettig.
Håll dig till World of Warcraft, det är din värld.

War and hate!

jag ville bara gå in här och hålla med om att "a fine day to die" är BLAND det bästa bathory gjort
Citera
2012-11-03, 18:50
  #12704
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Är du någon sorts bög eller? Ätande är något man sänker sig till att göra dagligen. Har du ”anorexia” tappade jag min respekt för dig, trots alla bra band du postat i tråden. Annars är det bara att trycka i sig för att överleva. Man måste inte njuta av det eller något.

NP: Ride for revenge -Wisdom of the Few. Ett av de ytterst få band som kan ge mig gåshud nu mera. Genuint obehaglig stämning, ni kan ta all er post-metal-black-rock-metal och köra upp den. Jewtube är värdelöst eftersom basen spelar så xtor roll i kompositionerna, men ändå. BM och PE förenat, blir fan inte bättre än så.

http://www.youtube.com/watch?v=y-hHukYhFQ4

I wish. Att vara heterosexuell är så pro-kosmiskt. Nä men skämt åsido så har jag absolut inte anorexia. Smal är jag dock. Jag tar helt enkelt bara inte hand om mig i perioder. Kroppen är ändå bara ett värdelöst fjätter och ett IHVH's tempel jag ämnar att grundligt skända!

NP: Deathspell Omega - Desecration Master

EDIT: Ride For Revenge är förjävla bra. De har lyckats få till något eget i en genre som annars drunknar i stagnation.
__________________
Senast redigerad av Pentagrammaton 2012-11-03 kl. 18:53.
Citera
2012-11-03, 19:05
  #12705
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag skulle nog säga att Darkspace spöar Paysage d'Hiver anytime.
MEN, detta är ENDAST grundat på min enda bekantskap med sistnämnda band, deras "Kerker".. Har haft den på datorn i evigheter och har lyssnat på den titt som tätt, men alltså.. Helt seriöst, så jävla bra är det inte. Jag hör vad som pågår, jag känner atmosfären och den är riktigt trevlig.
Hah! Den demon låter HELT olikt resten av diskografin. De varierar smått allihop, men Kerker sticker ut allra mest. Den är bara en total ljudsoppa, den återspeglar inte alls den lite melodiska iskylan som brukar finnas i hans musik. Lyssna igenom "Winterkälte" och återkom sedan.
Citera
2012-11-03, 19:56
  #12706
Medlem
klyktattares avatar
Just precis nu, idag, kör jag ett Immortal-maraton från första till senaste plattan. Skrämmande bra plattor alltihop. När Abbath kalibrerat rösten efter 2-3 skivor och hittat det där härliga knarret går allt i lås och jag kämpar för att kunna komma på nåt annat skandinaviskt band som låter lika bra i Black-genren. \m/ >< \m/
Citera
2012-11-03, 20:58
  #12707
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Hah! Den demon låter HELT olikt resten av diskografin. De varierar smått allihop, men Kerker sticker ut allra mest. Den är bara en total ljudsoppa, den återspeglar inte alls den lite melodiska iskylan som brukar finnas i hans musik. Lyssna igenom "Winterkälte" och återkom sedan.

Will do.
Så jävla typiskt att man såklart ska ha lyssnat på det mest säregna ur ett bands diskografi då och därav sågar bara därför. Lätt hänt.

Här är det varken black eller death just nu men oerhört bra grejor:
Tom Waits - Rain Dogs (rakt igenom)
Och ett glas blodrött till det. Jävligt tufft.
Citera
2012-11-03, 21:17
  #12708
Medlem
Facepalmx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Will do.
Så jävla typiskt att man såklart ska ha lyssnat på det mest säregna ur ett bands diskografi då och därav sågar bara därför. Lätt hänt.

Här är det varken black eller death just nu men oerhört bra grejor:
Tom Waits - Rain Dogs (rakt igenom)
Och ett glas blodrött till det. Jävligt tufft.

Själv går jag på whiskeyn nu och Deathspell Omega - Drought. Helvete vilken bra EP detta är, helt klart bland det bästa som släppts i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in