Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Fyfan jag Ä.L.S.K.A.R "Fist of the Northern Destroyer"!
Faktiskt en av de plattor jag lyssnar oftare än andra på, tillsammans med "The Arrival of Satan - Vexing Verses" och Adversarius-runket "VVVVE".
Låtar som "Praising the Self" och avslutande "I Have seen...", ja jag kan inte annat än säga att plattan är helt monumental och bandet i sig är FÖR underskattat och det tyder på att vi har alldeles för många blåögda idioter som tror sig gilla bm.
Sen har vi ju såklart lite fler plattor med detta eminenta band, såsom elaka "Deliverers of Faith", vilken har en av de kallare produktioner jag hört men som ändå inte behöver nämnas "necro", skitbra skiva.
Och även den mindre ansedda "Night of the unholy flames" är också riktigt jävla bra.
Ja som ni märker, jag skulle kunna babbla på länge nog om Clandestine Blaze, men i mitt tycke så är detta ett av Mikko's mer lyckade projekt!
Alla som inte kollat upp det här bandet gör fan bäst i att göra det, eller helt enkelt hålla sig borta härifrån!
Vet inte riktigt vad jag ska tipsa om i samma anda. Men jag vet att Repulsive-Peter en gång spelade upp en låt av nåt band som körde i samma stil som CB, dock lite råare. Kommer inte ihåg mer än att det lät bra och låten hette TYP: "All hail Allah, the Schwine". Juvenil jävla titel på en låt, men det lät riktigt bra hursomhelst.
np: Clandestine Blaze - Beyond the Reason
(kredds till dig Vetus som tog upp detta och uppfriskade minnet på mig)
Faktiskt en av de plattor jag lyssnar oftare än andra på, tillsammans med "The Arrival of Satan - Vexing Verses" och Adversarius-runket "VVVVE".
Låtar som "Praising the Self" och avslutande "I Have seen...", ja jag kan inte annat än säga att plattan är helt monumental och bandet i sig är FÖR underskattat och det tyder på att vi har alldeles för många blåögda idioter som tror sig gilla bm.
Sen har vi ju såklart lite fler plattor med detta eminenta band, såsom elaka "Deliverers of Faith", vilken har en av de kallare produktioner jag hört men som ändå inte behöver nämnas "necro", skitbra skiva.
Och även den mindre ansedda "Night of the unholy flames" är också riktigt jävla bra.
Ja som ni märker, jag skulle kunna babbla på länge nog om Clandestine Blaze, men i mitt tycke så är detta ett av Mikko's mer lyckade projekt!
Alla som inte kollat upp det här bandet gör fan bäst i att göra det, eller helt enkelt hålla sig borta härifrån!
Vet inte riktigt vad jag ska tipsa om i samma anda. Men jag vet att Repulsive-Peter en gång spelade upp en låt av nåt band som körde i samma stil som CB, dock lite råare. Kommer inte ihåg mer än att det lät bra och låten hette TYP: "All hail Allah, the Schwine". Juvenil jävla titel på en låt, men det lät riktigt bra hursomhelst.
np: Clandestine Blaze - Beyond the Reason
(kredds till dig Vetus som tog upp detta och uppfriskade minnet på mig)

Extremt underligt sammanträffande att jag så sent som igår upptäckte Ayat som gjort låten Ilahiya Khinzir! (All Hail Allah The Swine) vilken torde vara den låt låt som du syftade på. Förövrigt tycker jag att titeln är rätt kaxig med tanke på att bandet är ifrån Libanon, där jag kan tänka mig att etablissemanget ser med lite oblida ögon på att sampla grisar och sjunga om Allah.
NP: Damaar - The Goatphoenix
Men Damaar är ändå kungar i Libanon. Vansinnet demon Triumph Through Spears of Sacriledge bjuder på hör man inte ofta. Det är fullt ös från första stund och sångaren låter fan helt förryckt, på riktigt alltså. Det låter som om han i en live-situation när som helst skulle kunna greppa en dunk bensin, sätta eld på den och kasta ut den i publiken för att sedan med ryckiga omänskliga rörelser dansa i fullan låga och fortsätta vråla ut sin vansinnesgospel. Bra skit! Det är typ det enda jag lyssnat på de senaste dagarna.
Jag bjuder fan i mig på länk också. Så bra är det.
http://www.mediafire.com/?xlxoxyqpo8eclc4