2012-10-25, 23:17
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupposedToRot
Bara om vi inte maskerar oss.

Lycka till. Det blir säkert Kanon.

NP: Pusrad - Akta dig och Kylmä Sota - LP
Citera
2012-10-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Lycka till. Det blir säkert Kanon.

NP: Pusrad - Akta dig och Kylmä Sota - LP

Helt sjukt.

NP: Drudkh - Autumn Aurora
Citera
2012-10-25, 23:36
Medlem
Tisseltassels avatar
Gorgoroth - Pentagram, just nu går Måneskyggens Dale.
Citera
2012-10-26, 00:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
http://www.metal-archives.com/images/3/5/4/0/3540346226_photo.jpg?3936

No thanks.
HAHAHAHAHA!!! Han i mitten med emo-frillan. Noooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Nu lyssnar jag massa på band som säkert ser ut som värsta töntarna också, men räknar inte de banden riktigt som BM, försöker tänka mig det som nån annan musik typ. Håller med om att black metal är en livsstil, men folk kan vara black metal på olika sätt, oavsett klädstil. Men kan vara äkta ändå. Jag betvivlar att snubbarna på den där bilden är det, iaf inte ur min synvinkel sett. En kille jag känner tex, klär sig i skejtarkläder, men är black metal. Han har skejtarkläder fast bandtröjor. Han sitter dock i en stuga ute i skogen nånstans och dricker t-sprit, lyssnar på depressive black metal, slår folk på käften om dom inte visar vett och respekt, har ett rådjurshuvud i frysen, etc; och det betvivlar jag att dom där snubbarna gör, haha...

Frågade en tjejkompis som gillar bm förut om hennes - då - nya kille var black metal, och hon svarade "Vadå är? Black Metal är en musikstil" jag svarade "Nej, det är en livsstil". Det är min personliga uppfattning iaf.

Edit: Ja, det är såklart en musikstil också...
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-10-26 kl. 00:06.
Citera
2012-10-26, 00:20
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Allt pekar på att ditt band kommer se ut och låta som den här vederstyggelsen

http://www.youtube.com/watch?v=FiQvhf5maWU

Fy Fan!

Vilket bra exempel. Ett band inom en helt annan genre som väl knappast ens lär utge sig för att spela BM(?) Precis som Black Metal har väl många andra genrer sina speciella stilar och i fallet du postar verkar det vara svettig skjorta och studentlook som gäller.

NP: http://www.metal-archives.com/images/3/9/0/390_photo.jpg?0854

Har just börjat sätta mig in i bandet och börjar med det som tydligen ska vara bäst, Immortal Pride.
Citera
2012-10-26, 00:49
Medlem
Citat:
Hur som helst äro nu den första frusna sperman från himlen fallen, detta firar vi givetvis med Paysage d'Hiver!

NP: Winterkälte(som nog är den bästa demon trots allt, bra som den självbetitlade också må vara. Steineiche är också fantastisk)

Icke att förglömma splitten men Vinterriket som iofs bara Paysage d'Hiver gör en värdig insats på, med låten Schnee.
Citera
2012-10-26, 01:26
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vilket bra exempel. Ett band inom en helt annan genre som väl knappast ens lär utge sig för att spela BM(?) Precis som Black Metal har väl många andra genrer sina speciella stilar och i fallet du postar verkar det vara svettig skjorta och studentlook som gäller.

NP: http://www.metal-archives.com/images/3/9/0/390_photo.jpg?0854

Har just börjat sätta mig in i bandet och börjar med det som tydligen ska vara bäst, Immortal Pride.

Fattar inte riktigt vad du menar men jo dom påstår sig spela black metal.
Citera
2012-10-26, 01:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Fattar inte riktigt vad du menar men jo dom påstår sig spela black metal.

Hm. Vi är nog alla överens om att så inte är fallet.

Finns väldigt mycket band som låter som de du länkade. Exakt så alltså. Fick för mig att det var en ny genre som ploppade upp för nåt år sedan med studenter i skjorta som spelade efter skolan och ville göra den vackraste musiken någonsin.
Citera
2012-10-26, 03:48
Medlem
Pentagrammatons avatar
Har tråkigt så jag bestämde mig för att fördjupa mig i Deafheaven kontroversen som råder i tråden. Deafheaven är för medvetna hipsters för att säga rakt ut att de är ett Black Metal band. Men de tvekar inte att säga att Black Metal är en av de största influenserna på deras sound.

Från en intervju:
Citat:
We gather from a lot of different influences; I think we tend to wear them on our sleeve a little bit. The more obvious ones are black metal – various forms of metal, really – and early shoegaze and dreampop, things like that. Also there’s this melodic hardcore or screamo aspect to it

Ångrar att jag fördjupade mig i frågan då allt jag hittar om bandet får mig att vilja banka in 12" spik i fontanellen.

Ångrar att jag gick in i tråden och såg bilden Adversarius länkade. Vet inte om jag ids leva med att ha sagt det jag sagt om bandet i tråden utan att ha sett bandbilder. En del taktiska misstag kan man inte komma bort från

NP: Myling - Avgrundens Kall
Citera
2012-10-26, 09:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
http://www.metal-archives.com/images/3/5/4/0/3540346226_photo.jpg?3936

No thanks.

Hahah!
Inte för att vara ytlig eller liknande, vilket man verkligen kan tro när man på det här viset dömer boken efter omslaget. Men jag är fan i mig böjd att hålla med här. Black metal är en livsstil, och man får helt enkelt skylla sig själv om man blir utsorterad och hånad när man ser ut som 3e klassens HIM-fan.
Om inte annat sägs i tråden, så tänker jag fan inte lyssna ens
Citera
2012-10-26, 09:15
Medlem
han solos avatar
Alltså. Att håna en kille för att han ser någorlunda androgyn/emo/normal ut i jämförelse med hur BM folk brukar se ut är väl bara dumt?

Förstår inte den här grejen med att man måste se ut på ett visst sätt bara för att man råkar tycka om en musikstil. Jag älskar BM, men inte fan färgar jag håret svart, kör med corpsepaint och bär brynja för det? Störtlöjligt...

Lyssnar för tillfället på denna kunglåt av Arckanum: http://www.youtube.com/watch?v=svrtjZbUxms
Citera
2012-10-26, 09:19
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Alltså. Att håna en kille för att han ser någorlunda androgyn/emo/normal ut i jämförelse med hur BM folk brukar se ut är väl bara dumt?

Förstår inte den här grejen med att man måste se ut på ett visst sätt bara för att man råkar tycka om en musikstil. Jag älskar BM, men inte fan färgar jag håret svart, kör med corpsepaint och bär brynja för det? Störtlöjligt...

Lyssnar för tillfället på denna kunglåt av Arckanum: http://www.youtube.com/watch?v=svrtjZbUxms
Nu tar du till reductio ad absurdum-argument som så vanligt är. Ingen har sagt att man måste färga håret, ha corpsepaint eller brynja. Men nej, en androgyn emo-look håller inte för black metal. Förstår du inte så skit bara i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in