2011-01-08, 14:47
Medlem
Adversariuss avatar
Nu verkar det funka att posta med mitt ordinarie account igen, fan vad nice
Citera
2011-01-08, 14:48
Medlem
Just nu lyssnar jag på Dødheimsgard - The Ultimate Reflection & njuuuuuuter.
Citera
2011-01-08, 15:07
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broskfisk
Just nu lyssnar jag på Dødheimsgard - The Ultimate Reflection & njuuuuuuter.
Jag älskade 666 International, är det någon annan platta med dem jag då skulle kunna gilla? Kan du rekommendera något?

För övrigt borde alla som inte kollat in Frank Friendlys tips om Dödsengel göra det. Jag har lyssnat in mig på Mirium Occultum och älskar den, så nu går turen till deras övriga släpp.

För övrigt måste jag bara dela med mig av ett tips om vad som för mig var en magisk upplevelse; vänta tills det är mörkt, släck hela lägenheten/rummet, tänd så många levande ljus du hittar, rök cannabis(valfri sort och valfri mängd) tills du blir så bäng att det är en ansträngning att förbli stående, sedan på med Der Freiwillige Bettler med Urfaust. Det är så musiken är skapad att upplevas, det är inte för inte som de tjatar på om rituals, intoxication och possession. Fick precis detta guldkorn i posten i dagarna: http://i56.tinypic.com/29vcx80.jpg

"Death's Intoxication" vill jag minnas att de kallade den Jim(trummisen och bandets ansikte utåt) har ju en taktik, åtminstone för stunden; släpp en ny tröjdesign 1-2 gånger i månaden, men tryck bara upp 15-20 st åt gången. På så sätt snärjer han ju alla die hard-samlare som prompt ska äga varenda jävla fysiskt föremål deras favoritband vidrört. Just den här tyckte jag var extra grym, så då var det bara att slå till. När det rullat in fler kulor blir det nog till att beställa en tröja till och några stickers att sätta på Xboxen
Citera
2011-01-08, 15:19
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag älskade 666 International, är det någon annan platta med dem jag då skulle kunna gilla? Kan du rekommendera något?

För övrigt borde alla som inte kollat in Frank Friendlys tips om Dödsengel göra det. Jag har lyssnat in mig på Mirium Occultum och älskar den, så nu går turen till deras övriga släpp.

För övrigt måste jag bara dela med mig av ett tips om vad som för mig var en magisk upplevelse; vänta tills det är mörkt, släck hela lägenheten/rummet, tänd så många levande ljus du hittar, rök cannabis(valfri sort och valfri mängd) tills du blir så bäng att det är en ansträngning att förbli stående, sedan på med Der Freiwillige Bettler med Urfaust. Det är så musiken är skapad att upplevas, det är inte för inte som de tjatar på om rituals, intoxication och possession. Fick precis detta guldkorn i posten i dagarna: http://i56.tinypic.com/29vcx80.jpg

"Death's Intoxication" vill jag minnas att de kallade den Jim(trummisen och bandets ansikte utåt) har ju en taktik, åtminstone för stunden; släpp en ny tröjdesign 1-2 gånger i månaden, men tryck bara upp 15-20 st åt gången. På så sätt snärjer han ju alla die hard-samlare som prompt ska äga varenda jävla fysiskt föremål deras favoritband vidrört. Just den här tyckte jag var extra grym, så då var det bara att slå till. När det rullat in fler kulor blir det nog till att beställa en tröja till och några stickers att sätta på Xboxen
Jag diggar allt med dödheimsgard! Lyssna på Satanic art EP´n (denna är fantastiskt bra) och den senaste Supervillain outcast. Dom 2 är väl närmast 666 International. Annars är dom 2 första plattorna klassiker! Ge hela katalogen en chans tycker jag! För mig är det mycket nostalgi, då jag diggat DHG i herrans massa år.

Dödsengel har jag lyssnat mycket på senaste dagarna! Riktigt bra grejer!

NP: Belphegoth - A Black Sanctuary
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-01-08 kl. 15:21.
Citera
2011-01-08, 15:47
Medlem
Pescis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTHRSS
Nu har jag lyssnat på Ascension - Consolamentum och måste erkänna att jag är grymt förvirrad. Musiken i sig var väl duglig, men det är inget man känner att man vill återvända till. Ganska generisk BM. Men vad jag inte fattar är; varifrån kommer ryktet av att medlemmar från Katharsis medverkar? Av musiken att döma låter det föga trovärdigt; sångaren har mycket mörkare röst än Drakh, gitarristen lirar bara massa sönderspelade melodiska second wave-riff medan Scorns riff alltid osar Hellhammer, Bathory och Darkthrone och dessutom alltid har ett mycket råare sound, och trummisen är 10 gånger tightare än Aeshma. Varifrån kommer ryktet till att börja med? Vem i Katharsis skulle medverka här och i sådana fall med vilket bidrag?
Båda banden är från Saxony, och tygmärkena på killen i mitten i båda bilderna: http://www.metal-archives.com/images/3/5/4/0/3540292116_photo.jpg och http://www.last.fm/music/Katharsis/+images/24965017 är snarlika…
Men jag håller med, musikaliskt låter de ju inte som Katharsis direkt.

Jag lyssnar på Catacombs. En snubbe från staterna som spelar Lovecraftinspirerad funeral doom, och gör de väldigt bra!

Hittade ingen Youtubevideo, den här länken får duga:
http://www.dailymotion.com/video/xe4e2j_catacombs-in-the-depths-of-rlyeh_music
Citera
2011-01-08, 15:48
Medlem
Jrgens avatar
Lykathea Aflame - Elvenefris

Citat:
Satanic Art är väl mest i linje med 666 International.
Citera
2011-01-08, 15:57
Medlem
GaiNs avatar
Gorgoroth - Incipit Satan (live)
Gorgoroth - Possessed (By Satan) (live)

Må väl
GaiN
Senast redigerad av GaiN 2011-01-08 kl. 16:00.
Citera
2011-01-08, 16:00
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pesci
Båda banden är från Saxony, och tygmärkena på killen i mitten i båda bilderna: http://www.metal-archives.com/images/3/5/4/0/3540292116_photo.jpg och http://www.last.fm/music/Katharsis/+images/24965017 är snarlika…
Men jag håller med, musikaliskt låter de ju inte som Katharsis direkt.
Trummisen alltså. Det skulle ju vara minst förvånande... Men det är ändå konstigt i och med att Ascensions trummor är så mycket tightare än Katharsis. Jaja, vem vet, han är ju en duktig trummis, kanske är det bara bandens olikheter i produktion och spelstil som gör att man tvivlar.

Förresten; vilka andra här i tråden lirar själva black/death? Det vore intressant att veta. Känns som om just den här typen av musik har många fler lyssnare i förhållande till utövare(om man bortser från pojkrumsband och hela the necro underground som bara producerar skitdemos...).

Tack för tipset om Satanic Art, ska kolla in den. 666 International är fan bland det bästa inom "avantgarde"-BM, men killarna bakom Ved Buens Ende, Arcturus, Virus osv vet också vad de gör.
Citera
2011-01-08, 16:10
Medlem
GaiNs avatar
Darkthrone-Transilvanian Hunger

Må väl
GaiN
Citera
2011-01-08, 16:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Trummisen alltså. Det skulle ju vara minst förvånande... Men det är ändå konstigt i och med att Ascensions trummor är så mycket tightare än Katharsis. Jaja, vem vet, han är ju en duktig trummis, kanske är det bara bandens olikheter i produktion och spelstil som gör att man tvivlar.

Förresten; vilka andra här i tråden lirar själva black/death? Det vore intressant att veta. Känns som om just den här typen av musik har många fler lyssnare i förhållande till utövare(om man bortser från pojkrumsband och hela the necro underground som bara producerar skitdemos...).

Tack för tipset om Satanic Art, ska kolla in den. 666 International är fan bland det bästa inom "avantgarde"-BM, men killarna bakom Ved Buens Ende, Arcturus, Virus osv vet också vad de gör.
Lyssnar på Ascension nu!

Ja, Satanic art är jäkligt bra; om jag måste plocka ut deras bästa så blir det den!

Älskar Ved buens ende, Virus och Aura Noir! Carl-Michael Eide aka Agressor är en så jäkla grym trummis och sångare! Fan vad nice det vore att ha hört dom (VBE) live!
Citera
2011-01-08, 17:04
Medlem
Nums avatar
http://www.youtube.com/watch?v=9SrZp35mMmk

Facebreaker - Epidemic

Så jävla bra mangel. Upptäckte dom idag i den lokala skivaffären, aldrig hört dom förut.
Deras skivor kommer spelas högt ikväll!
Senast redigerad av Num 2011-01-08 kl. 17:09.
Citera
2011-01-08, 17:27
Medlem
alprazolam_s avatar
Adversarius - Du måste rensa lite i inkorgen.

Dödsengel - Visionary
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in