2011-01-01, 16:11
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag lyssnar på japanska Sabbat. Deras första EP från 85.
Great stuff verkligen! Jag har aldrig gillat Venom speciellt, det här är liknande fast mycket bättre, imo.

http://www.youtube.com/watch?v=_MmngrPDHqA
Citera
2011-01-01, 16:57
Medlem
KTHRSSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Dødsengel - Mirium Occultum

Antagligen årets Black för mig, från den intressantaste black metal scenen just nu. Trondheim.
Tack så in i helvete för detta tips. Har bara lyssnat på första låten än, men helvete vilken intensiv stämning det är i musiken. Har blivit lat på gamla dagar och letar inte mycket ny musik trots att jag egentligen vill, har mest utforskat gammal hardcorepunk från tidigt 80-tal, men ny bra black är man alltid på jakt efter. Guldkornen är få, men när man väl hittar dem så är det värt ansträngningen. Har du några fler tips på band i samma ådra?

NP: Dødsengel - Azonei Wyrdwalker
Citera
2011-01-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Just ja, den sortens musik fanns ju inte innan black metal. stexum.... hängde inte du på metalcentral för många år sen med Loafmaster och herrarna?

Lyssna, liksom jag i denna stund, på "Lycancycler Cult" med Satan's Satyrs. Det bästa ni hört.

Jo det gjorde jag, det var tider det. Hänger där fortfarande, dock inte lika aktiv sen "comebacken".
Citera
2011-01-02, 15:45
Medlem
Odins avatar
http://www.youtube.com/watch?v=d-vJZek3h1k
Pensées Nocturnes. Denna magiska låt kommer från det utmärkta albumet Vaccum. Det kom en uppföljare 2010 som jag med skyhöga förväntningar skulle avnjuta, men ack så besviken jag blev..
Citera
2011-01-02, 20:24
Medlem
Jrgens avatar
Nile - Execration Text

Det är fan omöjligt att tröttna på Nile.
Citera
2011-01-03, 03:05
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillForSatan
Fick ett plötsligt infall att lyssna på Moonblood. Så just nu är det klassikern "Blut Und Krieg" som spelas. Tyvärr äger jag ingen fysisk moonblood-release men youtube får duga just nu

http://www.youtube.com/watch?v=ANVtzo1GMBU
Moonblood är riktigt bra och borde uppmärksammas mer!

Så även Occulta Mors andra band Nachtfalke vars låt "Hail Teutonia" undertecknad nu lyssnar på.
Citera
2011-01-03, 07:38
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTHRSS
Tack så in i helvete för detta tips. Har bara lyssnat på första låten än, men helvete vilken intensiv stämning det är i musiken. Har blivit lat på gamla dagar och letar inte mycket ny musik trots att jag egentligen vill, har mest utforskat gammal hardcorepunk från tidigt 80-tal, men ny bra black är man alltid på jakt efter. Guldkornen är få, men när man väl hittar dem så är det värt ansträngningen. Har du några fler tips på band i samma ådra?

NP: Dødsengel - Azonei Wyrdwalker

Jag önskar ja hade mer band i samma ådra, men tyvärr.
Kolla upp Celestial Bloodshed inte nytt och sångaren dog av ett hagelgevär i magen 2009, men något av grunden i Nidaros(trondheim) scenen.
Sen finns det en bunt bra band från samma stad. One tail one head, kaosritual, mare, min kniv(som du redan hört).

Vet inte vilken sorts hardcore du fördjupar dig inom men om du inte hört Jerry´s kids - is this my world, så tycker jag du ska ge den en chans. kanske du är mer inne på crust/hc.
Citera
2011-01-03, 11:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Jag önskar ja hade mer band i samma ådra, men tyvärr.
Kolla upp Celestial Bloodshed inte nytt och sångaren dog av ett hagelgevär i magen 2009, men något av grunden i Nidaros(trondheim) scenen.
Sen finns det en bunt bra band från samma stad. One tail one head, kaosritual, mare, min kniv(som du redan hört).

Vet inte vilken sorts hardcore du fördjupar dig inom men om du inte hört Jerry´s kids - is this my world, så tycker jag du ska ge den en chans. kanske du är mer inne på crust/hc.
Mare var något nytt, annars kan jag också gå i god för de övriga banden du nämner. Kaosritual, Min kniv, One tail one head och Celestial bloodshed. Bra skit!

Nerthus - Escape from Suction
Citera
2011-01-03, 21:35
Medlem
Jrgens avatar
Solefald - Norrøn Livskunst

Älska Solefald.
Citera
2011-01-03, 23:49
Medlem
surfacings avatar
Infernal war - Incipit Chaos

Tydligen från deras senaste split, vilket inte riktigt var vad jag väntade mig i och för sig. Men Kriegsmaschine överraskade gladeligen.
Citera
2011-01-04, 18:21
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Nile - Execration Text

Det är fan omöjligt att tröttna på Nile.
Sant.

Har nyss upptäckt Windir och precis som den gången jag upptäckte Death får jag veta att vokalisten är död och bandet nerlagt

http://www.youtube.com/watch?v=U3r8ck3fLAs&feature=related Dance of mortal lust.

Sen lyssnar jag fortfarande på Frightmare, omöjligt att sluta med tanke på hur bra kvalitet Bringing back the bloodshed håller. Precis som Månegarm är de sjukt underskattade fast tror visserligen det var ett litet sidoprojekt av Grisly Adams och de andra. Allt bygger på gamla skräckfilmer från främst 70-talet. Ska även vara en blanding mellan trash, death, grindcore och hardcore punk.

http://www.youtube.com/watch?v=5PXQA77tEt8&feature=related Slayride

http://www.youtube.com/watch?v=JdTIk-ONMOs Terry Hawkins arise

jewtube-kvallen suger så rekommenderar att tanka detta
Senast redigerad av -flame4fame- 2011-01-04 kl. 18:23.
Citera
2011-01-04, 20:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Moonblood är riktigt bra och borde uppmärksammas mer!

Så även Occulta Mors andra band Nachtfalke vars låt "Hail Teutonia" undertecknad nu lyssnar på.
Ja, Moonblood är riktigt fina! Håller helt med dig på den punkten!

Behexen & Satanic Warmaster - Split (2008)
Riktigt bra skiva. Riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in