2010-11-15, 01:55
Medlem
Maranathas avatar
Har nu avslutat denna natt med en massa Arghoslent och sedan Ofermod.

Arghoslent är den bästa icke europeiska icke Morbid Angel Death Metalen som någonsin komponerats, helt sinnessjukt riffande utan att bli tråkigt. Alla låtar fungerar verkligen trots överriffandet!

Ofermod, lär alla här redan känna till tillräckligt, jävligt bra Black Metal med en svinigt bra vokalist!
Citera
2010-11-15, 16:27
Medlem
Fargoths avatar
Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels.

Lyssnar knappt på extremmetal längre, men vissa band hänger kvar och vägrar leta sig ur min spellista. Säga vad man vill om Silencer, eller Nattramn för den delen, men Death - Pierce Me är en magisk skiva som känns "äkta" till skillnad från 99.9% av banden inom genren.
Citera
2010-11-15, 16:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Silencer - Sterile Nails and Thunderbowels.

Lyssnar knappt på extremmetal längre, men vissa band hänger kvar och vägrar leta sig ur min spellista. Säga vad man vill om Silencer, eller Nattramn för den delen, men Death - Pierce Me är en magisk skiva som känns "äkta" till skillnad från 99.9% av banden inom genren.
I agree!

Lyssnar på Abandon - In reality we suffer.
Där är ju inte black eller death metal, men musiken är fanimig nattsvart.
För nästan tankarna till Abruptum mellan varven.

Mycket mycket bra skit!
Citera
2010-11-15, 16:39
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Lyssnar på Abandon - In reality we suffer.
Där är ju inte black eller death metal, men musiken är fanimig nattsvart.
För nästan tankarna till Abruptum mellan varven.

Mycket mycket bra skit!

Stenhård platta. Pitch Black Hole!

Ok, dags att ta reda på vad hypen kring Deathspell Omega handlar om. Var i diskografin ska man börja egentligen?

NP: A Chore for the Lost.
Citera
2010-11-15, 19:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Stenhård platta. Pitch Black Hole!

Ok, dags att ta reda på vad hypen kring Deathspell Omega handlar om. Var i diskografin ska man börja egentligen?

NP: A Chore for the Lost.
Si Monumentum Requires, Circumspice; var den första som jag hörde.
Sen är typ det mesta bra. Bara att vraka och välja!
Citera
2010-11-15, 19:44
Medlem
Gicka666s avatar
Endstille - The one I hate.

Dom var helt sjuka på Wacken!
Citera
2010-11-16, 07:25
Medlem
Krackshots avatar
Anaal Nathrakh - When the Lion Devours Both Dragon and Child.

Ingår i min morgonritual, en 4a espresso och lite Black.

"In the morning I like my coffee and metal black"
Citera
2010-11-16, 07:57
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranatha
Arghoslent är den bästa icke europeiska icke Morbid Angel Death Metalen som någonsin komponerats, helt sinnessjukt riffande utan att bli tråkigt. Alla låtar fungerar verkligen trots överriffandet!
Håller absolut INTE med, de är väl ok även om de blir väldigt tralliga ibland (även om det inte är något fel med det), gillar nog Incorrigible Bigotry mest. Dock så är de inte i närheten av andra oldschool-klassiker förutom nämnda Morbid Angel som t.ex Incantation, Deicide, Nocturnus, Master, etc. enligt mig.
Citera
2010-11-16, 16:20
Medlem
kaoriblasts avatar
Kör på med lite IXXI - Asorted Arnament och hoppas på en åter uppstart för dem, Elect Darkness duger inte som sista platta för ett så ballt band.
Citera
2010-11-16, 18:06
Medlem
Phalgunas avatar
Mortuus - De contemplanda Morte. En favorit. Tycker den är helt i klass med mer kända "nyare" BM-klassiker som t.ex. Deathspell Omega och KTHRSS senare släpp.
Citera
2010-11-16, 19:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Mortuus - De contemplanda Morte. En favorit. Tycker den är helt i klass med mer kända "nyare" BM-klassiker som t.ex. Deathspell Omega och KTHRSS senare släpp.

Bra platta absolut!
Men jag ställer mig fan tveksam till när du säger att du tycker att den är i klass med Katharsis :O, för jämför man med "VVVVE", så har Mortuus ingenting att sätta emot. De bara ramlar in som ett dussinband.
Men ja, smaken är ju olika som tur är

KTHRSS - Eden Belovv
Citera
2010-11-16, 20:56
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranatha
Lyssnar på Mortuus - De contemplanda Morte; De Reverencie laboribus ac Adorationis

Även om jag lyssnat igenom den här skivan flera gånger förr har jag aldrig hört den för vad den är nu.
Riktigt jävla bra! Både lyriskt som musikaliskt!

De som aldrig lyssnat igenom den noga bör göra det nu, ni går annars miste om en riktigt bra BM-platta!

Jo onekeligen en av de bästa plattorna i modern BM, man blir väldigt nöjd över att det släppts två så bra plattor av Umeband de senaste åren, det andra är då Flagellant - Monuments.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in