2010-11-16, 22:49
Medlem
Festerdays avatar
Lite banjo-bluegrass black metal kanske?
Svänger ganska bra ibland faktiskt.
Jaja, döm själva.

http://www.youtube.com/watch?v=n1V3-H0qKP8&feature=related
Citera
2010-11-16, 22:55
Medlem
ischs avatar
Skärpning. Börjar droppa in lite väl mycket one liners nu igen.

isch, mod
Citera
2010-11-16, 23:49
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Bra platta absolut!
Men jag ställer mig fan tveksam till när du säger att du tycker att den är i klass med Katharsis :O, för jämför man med "VVVVE", så har Mortuus ingenting att sätta emot. De bara ramlar in som ett dussinband.
Men ja, smaken är ju olika som tur är

KTHRSS - Eden Belovv

Haha, VVVVE anser jag helt klart vara i en klass för sig. Menade bara att DCM i alla fall platsar bland de 10 bästa BM skivorna det senaste årtiondet, trots att den ofta är förbisedd. Mycket av känslan hänger på texternas förhållningssätt till musiken, så det var nog först efter att ha just kontemplerat lyriken som jag verkligen förstod hur jävla bra den skivan är.

Just nu lyssnar jag på en annan enormt bra skiva: Teitanblood - Seven Chalices.
Citera
2010-11-17, 02:16
Medlem
flexschemas avatar
Har under en längre tid gått in mer och mer för Death. Senaste månaderna har Bloodbath hägrat vilt, speciellt The Fathomless Mastery - ett mästerverk i mina öron!

Det som börjat tilltala mer är brutala trummor, elaka(re) riff och demoniska stämmor, varav Åkerfeldt och Tägtgren och hela kvartetten dundrar högt vart jag än går.

Bloodbath - Cry my name (inte nyaste plattan, dock förjävla skön!)
Citera
2010-11-17, 10:53
Medlem
alprazolam_s avatar
Har letat lite då och då efter en platta, och nu har den iaf kommit.
Senaste verket av min favvogrupp Teratism.
Precis börjat lyssna, och jag har högra förväntningar; vilket jag hoppas den kommer leva upp till.

Teratism - Via Negativa

Naturligtvis är det ond bm dessa herrar framför. USBM.
Citera
2010-11-17, 13:32
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Kör på med lite IXXI - Asorted Arnament och hoppas på en åter uppstart för dem, Elect Darkness duger inte som sista platta för ett så ballt band.
Skulle inte hoppas för mycket. Men visst, de är riktigt bra. Introriffet i That We May Kill The Mocking World står nog som höjdpunkten för mig.
Citera
2010-11-17, 16:52
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Skulle inte hoppas för mycket. Men visst, de är riktigt bra. Introriffet i That We May Kill The Mocking World står nog som höjdpunkten för mig.

Vem vet, hoppas kan man ju göra i alla fall. De är ju helt klart ett band som borde synas mer live. Nästa års Forlorn Fest kanske? Den som lever får se.
Citera
2010-11-17, 20:38
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phalguna
Haha, VVVVE anser jag helt klart vara i en klass för sig. Menade bara att DCM i alla fall platsar bland de 10 bästa BM skivorna det senaste årtiondet, trots att den ofta är förbisedd. Mycket av känslan hänger på texternas förhållningssätt till musiken, så det var nog först efter att ha just kontemplerat lyriken som jag verkligen förstod hur jävla bra den skivan är.

Just nu lyssnar jag på en annan enormt bra skiva: Teitanblood - Seven Chalices.

Ja, det var bara jag som var lite trött och allmänt magsjukebög häromdagen. Ne som sagt jag gillar "DCM" som fan, tycker klart den tillhör något av det bättre hela genren Black metal har bjudit på de senaste åren. Men ja, VVVVE har någonting, enligt min skitåsikt, som ingen annan bm-platta som jag hört, har. Jag tycker den är raktav fantastisk vad gäller allting.

Ooh Teitanblood - Whoremass, slängde jag på nu. Helt groteskt bra platta detta också! Äcklig som och man känner sig bokstavligt skitig av den här plattan. Givetvis bara bra
Citera
2010-11-17, 21:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Black Funeral - Belial arisen
Helt klart ett av dom bästa banden från usa!
Den här plattan är grym om man kan bortse från ljudet. Totalt värdelöst.
Ljudet liksom "svajjar" upp och ner, som på ett gammalt utslitet kassettband.

Som tur är så hör man inte det lika tydligt efter att lyssnat ett tag.
Själva musiken är riktigt bra när man väl lyssnat in sig.
Citera
2010-11-18, 13:14
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Men ja, VVVVE har någonting, enligt min skitåsikt, som ingen annan bm-platta som jag hört, har. Jag tycker den är raktav fantastisk vad gäller allting.

Ooh Teitanblood - Whoremass, slängde jag på nu. Helt groteskt bra platta detta också! Äcklig som och man känner sig bokstavligt skitig av den här plattan. Givetvis bara bra

Ser att VVVVE repetivt hyllas i denna tråd när jag bläddrar lite bakåt. Roligt att den verkar högaktas av många fler än jag, verkligen en unik skiva. Har även i nyktert tillstånd blivit så gott som hypnotiserad av den och bara stirrat ner i golvet 10 minuter i sträck. Den senaste tiden har jag kommit på mig själv med att alltid sätta på den och falla i trans vid stunder då jag varit vaken tillräckligt länge för att hjärnan ska börja spöka lite.

Seven Chalices har för övrigt tveklöst den snyggaste layouten jag någonsin sett. Fantastiskt artwork på varenda uppslag i bookleten.

NP: Grand Belial's Key - Mocking the Philanthropist.
Citera
2010-11-18, 13:15
Medlem
VampireLestats avatar
Weapon har släppt nytt; "From the Devil's Tomb", via AJNA Offensive. Absolut värt att kolla upp, med bland annat väldigt intressant och originellt gitarrspel. Något lugnare men mer stämningsfull black/death i överlag.

Recension hittar ni här: http://www.thelefthandpath.com/lefthandpath/index.cfm/event/read/entry/Weapon_From_the_Devil_s_Tomb

NP : Weapon - Furor Divinus
Citera
2010-11-18, 18:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Weapon har släppt nytt; "From the Devil's Tomb", via AJNA Offensive. Absolut värt att kolla upp, med bland annat väldigt intressant och originellt gitarrspel. Något lugnare men mer stämningsfull black/death i överlag.

Recension hittar ni här: http://www.thelefthandpath.com/lefthandpath/index.cfm/event/read/entry/Weapon_From_the_Devil_s_Tomb

NP : Weapon - Furor Divinus
Jo, den har jag kollat upp. Blir nog fan att införskaffa den faktiskt!
Tyckte den var rätt bra! Får bli en lyssning till nu direkt.

Weapon - From the devil´s tomb

Riffandet är fantastiskt!

Och efter det ska jag lyssna på nya Teratism och senaste Black Funeral.
Då har man lite att göra i några timmar!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-11-18 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in