2010-11-08, 19:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Har lyssnat igenom Paracletus ett antal gånger under dagen och håller med dig angående ljudbilden. Jämfört med Fas så har volymen på trummorna dragits ner så man kan urskilja det ursinniga riffandet bättre. Trummorna låter även mer organiska nu tycker jag, vilket är smått spektakulärt med tanke på ryktet om att DsO använder sig av en trummaskin, men vem vet.

Annars är jag mycket nöjd med skivan efter de första genomlyssningarna. Låtarna smälter ihop bra och det blir som än lång åktur likt Chaining. Vågar dock inte påstå att den är bättre än Fas, tyvär. Kanske växer den om, men det är tveksamt. Hur som helst är det en värdig avslutning!

Deathspell Omega - Abscission (bästa låten hittills)
Nu har jag också lagt in den i mp3n. Hoppas på det bästa.
Det låter ju lovande iaf. Får nog lov att bli några lyssningar till innan man kan uttala sig.
Det är fan helt galet riffande så långt kan jag iaf säga.

Jag har totalt fastnat i denna låt. Rätt standard men det andra riffet är ganska medryckande.
http://www.youtube.com/watch?v=9bkinIuYEto

I övrigt känner jag på mig att den här tråden är doomed...
Passar därför på att tacka för alla bra tips jag fått i denna tråd!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-11-08 kl. 19:33.
Citera
2010-11-08, 19:49
Medlem
MortalChaosiums avatar
Lyssnar på Walking With Strangers låt Buried, Dead and Done, helt otroligt bra låt
Citera
2010-11-08, 20:58
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Har lyssnat igenom Paracletus ett antal gånger under dagen och håller med dig angående ljudbilden. Jämfört med Fas så har volymen på trummorna dragits ner så man kan urskilja det ursinniga riffandet bättre. Trummorna låter även mer organiska nu tycker jag, vilket är smått spektakulärt med tanke på ryktet om att DsO använder sig av en trummaskin, men vem vet.
Virveln och cymbalerna på Fas var ju ganska höga i mixen, främst baskaggen var mycket lägre. SMRC hade ett nästan helt annorlunda trumljud, mer balanserat, mer organiska, smutsigare. Det låter lite flummigt att säga det, men SMRC låter verkligen som sitt omslag. När jag hörde Devouring Famine tyckte jag att trummorna påminde lite om Decapitated och gitarrerna lite om Ulcerate. Men vi får se. Jag ska se dagens avsnitt av The Walking Dead, sen blir det Paracletus både en och två gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
I övrigt känner jag på mig att den här tråden är doomed...
Passar därför på att tacka för alla bra tips jag fått i denna tråd!
Det finns ingen mysigare tråd på FB. Vi kanske borde försöka få den flyttad till evighetsdiskussioner.
Citera
2010-11-08, 21:32
Medlem
Nums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maranatha
Lyssnar på Mortuus - De contemplanda Morte; De Reverencie laboribus ac Adorationis

Även om jag lyssnat igenom den här skivan flera gånger förr har jag aldrig hört den för vad den är nu.
Riktigt jävla bra! Både lyriskt som musikaliskt!

De som aldrig lyssnat igenom den noga bör göra det nu, ni går annars miste om en riktigt bra BM-platta!

Man får tacka för detta underbara tips! Riktigt kvalitetsmusik det här kan jag säga
Såg även att det var ondskapts former trummis som har hand om trummorna på albumet.

Mortuus - Penetrations Of Darkness
http://www.youtube.com/watch?v=njL3bBJu1wk
Lugn och någorlunda harmonisk låt som jag finner oerhörd mäktig good stuff som sagt.
Senast redigerad av Num 2010-11-08 kl. 21:34.
Citera
2010-11-08, 23:12
Medlem
sp3tts avatar
Ojojoj. Paracletus kommer kräva fler genomlyssningar, men vilket album! Kaos, kaos, kaos, och vilket basljud

Deathspell Omega - Abscission
Citera
2010-11-08, 23:34
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Det finns ingen mysigare tråd på FB. Vi kanske borde försöka få den flyttad till evighetsdiskussioner.
Håller helt med. Jag respekterar moderatorernas beslut, men passar på att inflika att jag och många andra har haft enorm nytta av tråden vad gäller tips, rekommendationer osv - just rekommendationer står ju faktiskt i subforumets titel

OnT: Paracletus får vänta, är alldeles för neddrogad för sådant just nu. Förresten; vad tycker ni om S.V.E.S.T. och deras Urfaust-fullängdare? Jag lyckas fan inte bena ut huruvida den är bra eller bedrövlig.
Citera
2010-11-08, 23:43
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Håller helt med. Jag respekterar moderatorernas beslut, men passar på att inflika att jag och många andra har haft enorm nytta av tråden vad gäller tips, rekommendationer osv - just rekommendationer står ju faktiskt i subforumets titel
Listor också.
Citat:
OnT: Paracletus får vänta, är alldeles för neddrogad för sådant just nu. Förresten; vad tycker ni om S.V.E.S.T. och deras Urfaust-fullängdare? Jag lyckas fan inte bena ut huruvida den är bra eller bedrövlig.
Jag lyssnade på den en gång och sen har jag aldrig återvänt till den, så den var nog inget vidare. Deras del av Katechon-splitten var dock bra.
Citera
2010-11-09, 00:01
Medlem
Pescis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Absolut. En väldigt stor del av mitt musikbibliotek kan jag tacka den här tråden för.

Merrimack - Of Entropy And Life Denial
Rekommenderas till alla som gillar Watain
http://www.youtube.com/watch?v=Bk6jl9NUoZ0&feature=related
Senast redigerad av Pesci 2010-11-09 kl. 00:44.
Citera
2010-11-09, 11:46
Medlem
Maranathas avatar
Kan tillägga nu, medan jag väntar på att paracletus laddas ner, att om den här tråden låses så blir även jag riktigt bitter...

Sådär hälften av alla mina inlägg har fan varit i den här tråden och har fått så många bra tips på musik här. Får hoppas folk skärper till sig med one-liners så den överlever.

Ser fram emot att höra nya DSO nu... Längtat för länge.

EDIT: On topic så lyssnar jag för övrigt på Fas nu medan jag väntar på paracletus.

Bread of Bitterness, bland det bästa de har spelat in. "Riffet" 30 sekunder in gör mig alltid lika uppfylld.
Senast redigerad av Maranatha 2010-11-09 kl. 11:55.
Citera
2010-11-09, 15:07
Medlem
VampireLestats avatar
ColdWorld - Melancholie²

Äntligen snöar det för fullt där ute vilket ger mig tillåtelse att dra igång ovan nämnda skiva. En del black metal gör sig absolut bäst när det är kallt, ruggigt och snöigt som fan! Det är otroligt vilka vinterlandskap som skivan lyckas måla upp i mitt huvud.

Paracletus fortsätter att växa stadigt men jag behöver ta en paus efter min typ tionde genomlyssning. Precis som med Fas så upptäcker man nya saker hela tiden.
Citera
2010-11-09, 15:42
Medlem
NirvanAs avatar
Finländska "Draugnim" med deras senaste album dom släppt nyss; "Horizons low", blackened pagan metal när den är som bäst.
Citera
2010-11-09, 15:52
Medlem
Lottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finländska "Draugnim" med deras senaste album dom släppt nyss; "Horizons low", blackened pagan metal när den är som bäst.

Trevligt med ett nytt Draugnim album, gillade verkligen deras första, får lyssna ikväll.

np: Valkyrja – Frostland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in