Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ge inte upp Ildjarn i första taget, då går du miste om något. Testa att sätta på S/T-skivan på medelhög volym i hörlurarna när du är ute och går i stan eller naturen, det är en stark rekommendation. Missa även inte den även självbetitlade demon Ildjarn från 1993(med Ihsahn på sång), samt skivorna Strength And Anger och Forest Poetry. Gå förlorad i musiken så gott du kan bara, den är rent ut sagt hypnotiskt när man väl börjat öppna sig för den. Vete fan vem som var mer TRVE ARYSK NORSK BLAK METAL än just han

Ja, det är great stuff! Det Frysende Nordariket är den jag har har hört mest iom att jag sedan gammalt äger den på digi cd. Jag har på senare tid även börjat lyssna in mig mer på hans övriga releaser, och det är också great stuff. Men det tar en stund att vänja sig vid ljudet, speciellt om man byter från en annan platta med "bättre" produktion; vilket är 99% säkert att det man lyssnade på innan har.

Iaf på s/t plattan, men eftersom jag älskar skitig lo-fi BM så är det bara fint!
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Trevligt att se en massa Ildjarn och Njiqahdda i tråden. Trodde fan jag var den enda som gillade båda på samma gång.
Problemet med grabbarna I Njiqahdda är att de bokstavligt talat sprutar ut releaser till höger och vänster och det är svårt att hålla koll (och att få tag i om du inte har lust att vänta på att få hem fysiska releaser), och då ska vi inte ens börja tala om alla sidoprojekt de har ...
Dock många av deras album vara riktigt fint paketerade med rökelse, torkade växter och massa fint artwork om jag inte minns fel. Funderar på att köpa hem ett par när ekonomin tillåter.
De hade också snygga tröjor för ett tag sedan, men de var det ungefär 3 månaders leveranstid på så det blev aldrig av.
Drar bannemig på Taegnuub - Ishnji Angma bara för det.
PS: Ildjarn får ingen i tråden missa att åtminstone prova, kör på alprazolam_!
Jafan, Njiqahdda var ju kanon! Fast som du säger, jääklar vad massa grejer dom släppt. Du får gärna dra dina personliga favoriter så man har någonstans att börja. Har inte hört dom så jättemycket ännu nämligen...
Seviss - ...Et Pleure Le Bâtard
Finns fan minst 10 olika projekt inom LLN som är bra!
Edit: En del jävligt bra dessutom...
Skiftar till
Chapel of Ghouls - Prays to Nothingness
Yeah!