2011-06-16, 22:25
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ildjarn - s/t
Det är verkligen "necro" sound på den här plattan. Lo-fi in extremus, men bra är den; när man väl vant sig vid ljudet.

Jag ska kolla in Altar of plagues härnäst, blev lite nyfiken.
Ge inte upp Ildjarn i första taget, då går du miste om något. Testa att sätta på S/T-skivan på medelhög volym i hörlurarna när du är ute och går i stan eller naturen, det är en stark rekommendation. Missa även inte den även självbetitlade demon Ildjarn från 1993(med Ihsahn på sång), samt skivorna Strength And Anger och Forest Poetry. Gå förlorad i musiken så gott du kan bara, den är rent ut sagt hypnotiskt när man väl börjat öppna sig för den. Vete fan vem som var mer TRVE ARYSK NORSK BLAK METAL än just han
Citera
2011-06-17, 07:47
Medlem
Trevligt att se en massa Ildjarn och Njiqahdda i tråden. Trodde fan jag var den enda som gillade båda på samma gång.
Problemet med grabbarna I Njiqahdda är att de bokstavligt talat sprutar ut releaser till höger och vänster och det är svårt att hålla koll (och att få tag i om du inte har lust att vänta på att få hem fysiska releaser), och då ska vi inte ens börja tala om alla sidoprojekt de har ...
Dock många av deras album vara riktigt fint paketerade med rökelse, torkade växter och massa fint artwork om jag inte minns fel. Funderar på att köpa hem ett par när ekonomin tillåter.
De hade också snygga tröjor för ett tag sedan, men de var det ungefär 3 månaders leveranstid på så det blev aldrig av.

Drar bannemig på Taegnuub - Ishnji Angma bara för det.

PS: Ildjarn får ingen i tråden missa att åtminstone prova, kör på alprazolam_!
Citera
2011-06-17, 16:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ge inte upp Ildjarn i första taget, då går du miste om något. Testa att sätta på S/T-skivan på medelhög volym i hörlurarna när du är ute och går i stan eller naturen, det är en stark rekommendation. Missa även inte den även självbetitlade demon Ildjarn från 1993(med Ihsahn på sång), samt skivorna Strength And Anger och Forest Poetry. Gå förlorad i musiken så gott du kan bara, den är rent ut sagt hypnotiskt när man väl börjat öppna sig för den. Vete fan vem som var mer TRVE ARYSK NORSK BLAK METAL än just han

Ja, det är great stuff! Det Frysende Nordariket är den jag har har hört mest iom att jag sedan gammalt äger den på digi cd. Jag har på senare tid även börjat lyssna in mig mer på hans övriga releaser, och det är också great stuff. Men det tar en stund att vänja sig vid ljudet, speciellt om man byter från en annan platta med "bättre" produktion; vilket är 99% säkert att det man lyssnade på innan har. Iaf på s/t plattan, men eftersom jag älskar skitig lo-fi BM så är det bara fint!

Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Trevligt att se en massa Ildjarn och Njiqahdda i tråden. Trodde fan jag var den enda som gillade båda på samma gång.
Problemet med grabbarna I Njiqahdda är att de bokstavligt talat sprutar ut releaser till höger och vänster och det är svårt att hålla koll (och att få tag i om du inte har lust att vänta på att få hem fysiska releaser), och då ska vi inte ens börja tala om alla sidoprojekt de har ...
Dock många av deras album vara riktigt fint paketerade med rökelse, torkade växter och massa fint artwork om jag inte minns fel. Funderar på att köpa hem ett par när ekonomin tillåter.
De hade också snygga tröjor för ett tag sedan, men de var det ungefär 3 månaders leveranstid på så det blev aldrig av.

Drar bannemig på Taegnuub - Ishnji Angma bara för det.

PS: Ildjarn får ingen i tråden missa att åtminstone prova, kör på alprazolam_!
Jafan, Njiqahdda var ju kanon! Fast som du säger, jääklar vad massa grejer dom släppt. Du får gärna dra dina personliga favoriter så man har någonstans att börja. Har inte hört dom så jättemycket ännu nämligen...

Seviss - ...Et Pleure Le Bâtard
Finns fan minst 10 olika projekt inom LLN som är bra!

Edit: En del jävligt bra dessutom...

Skiftar till Chapel of Ghouls - Prays to Nothingness
Yeah!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-06-17 kl. 16:36.
Citera
2011-06-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ja, det är great stuff! Det Frysende Nordariket är den jag har har hört mest iom att jag sedan gammalt äger den på digi cd. Jag har på senare tid även börjat lyssna in mig mer på hans övriga releaser, och det är också great stuff. Men det tar en stund att vänja sig vid ljudet, speciellt om man byter från en annan platta med "bättre" produktion; vilket är 99% säkert att det man lyssnade på innan har. Iaf på s/t plattan, men eftersom jag älskar skitig lo-fi BM så är det bara fint!

Jafan, Njiqahdda var ju kanon! Fast som du säger, jääklar vad massa grejer dom släppt. Du får gärna dra dina personliga favoriter så man har någonstans att börja. Har inte hört dom så jättemycket ännu nämligen...

Seviss - ...Et Pleure Le Bâtard
Finns fan minst 10 olika projekt inom LLN som är bra!

Edit: En del jävligt bra dessutom...

Skiftar till Chapel of Ghouls - Prays to Nothingness
Yeah!

Tror jag sett dig länka Bone Awl tidigare i tråden så att du gillar Ildjarn också är ingen överraskning

Sure!

Alkas Nortii Maane Solbaartu - Aski: Antagligen min favorit hittils, härligt ljud och äkta Njiqahdda-stormwind-dist-feeling + lite ambient.
Ancestral/Merankorii/Njiqahdda-split: Merankorii hade jag inte mycket till övers för men Ancestral och Njiqahdda är grymma på den här plattan.
Nji. Njiijn. Njiiijn.: Jävligt lång men också jäääävligt bra.

Själv drar jag på lite Luror - Lucifer's Dawn
Citera
2011-06-17, 18:11
Medlem
kvertys avatar
windir - journey to the end

kommentar: sjukt jävla bra.
Citera
2011-06-17, 19:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Tror jag sett dig länka Bone Awl tidigare i tråden så att du gillar Ildjarn också är ingen överraskning

Sure!

Alkas Nortii Maane Solbaartu - Aski: Antagligen min favorit hittils, härligt ljud och äkta Njiqahdda-stormwind-dist-feeling + lite ambient.
Ancestral/Merankorii/Njiqahdda-split: Merankorii hade jag inte mycket till övers för men Ancestral och Njiqahdda är grymma på den här plattan.
Nji. Njiijn. Njiiijn.: Jävligt lång men också jäääävligt bra.

Själv drar jag på lite Luror - Lucifer's Dawn
Jodå, jag gillar Bone awl! Furdidurke är också jäkligt bra!

Ok, jag tar och testar dessa då!

Just nu lyssnar jag på Agalloch - The Mantle. Bra band!
Citera
2011-06-17, 19:16
Medlem
monolithics avatar
Jo Agalloch är onekligen ett grymt bra band, fast det har gått utför på senaste tiden tycker jag. Pale Folklore är fortfarande given etta när det kommer till deras släpp.
Citera
2011-06-17, 20:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Jo Agalloch är onekligen ett grymt bra band, fast det har gått utför på senaste tiden tycker jag. Pale Folklore är fortfarande given etta när det kommer till deras släpp.
Jaså, det är så? Jag har inte hört Marrow of the Spirit men Ashes against the grain älskar jag! Jag vidare tycker att EP´n The white är helt okej (har dock bara hört den ett par gånger).

Vilka är dina favoriter förutom Pale folklore?
Citera
2011-06-17, 20:38
Medlem
Frank Friendlys avatar
Barghest var bra skit alprazolam

Rödvinslyssnar på A Forset of Stars just nu
Citera
2011-06-17, 20:40
Medlem
Hundkatt90s avatar
Behexen...
Måste lyssna rejält nu innan de spelar i svedala i November!
Citera
2011-06-17, 22:59
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Jaså, det är så? Jag har inte hört Marrow of the Spirit men Ashes against the grain älskar jag! Jag vidare tycker att EP´n The white är helt okej (har dock bara hört den ett par gånger).

Vilka är dina favoriter förutom Pale folklore?
Jag har inte heller hört Marrow of the Spirit faktiskt men jag tycker att även om både Ashes Against the Grain och The White är bra så är dom klart sämre än t.ex The Mantle och The Mantle är ändå klart sämre än Pale Folklore. När det kommer till EPs så är ju även där det tidiga bäst, dvs Of Stone, Wind and Pillor.
Citera
2011-06-18, 00:58
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Barghest var bra skit alprazolam

Rödvinslyssnar på A Forset of Stars just nu
Jaså du tyckte det? Antog att det var nåt för dig.

Det ska bli kul att följa detta band!

Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Jag har inte heller hört Marrow of the Spirit faktiskt men jag tycker att även om både Ashes Against the Grain och The White är bra så är dom klart sämre än t.ex The Mantle och The Mantle är ändå klart sämre än Pale Folklore. När det kommer till EPs så är ju även där det tidiga bäst, dvs Of Stone, Wind and Pillor.
Aha, den har jag inte, men det ska det snart rådas bot på...

Här spelas det Totalt jävla mörker - Det Ofrivilliga Lidandets Maskineri, och efter denna så kommar det spelas en del Martyrdöd - In Extremis samt Skitsystem - Stigmata.

Ja, vafan jag tar och drar på In Extremis på en gång!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-06-18 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in