2010-11-09, 19:42
  #5785
Bannlyst
As You Drown - Horns

De här grabbarna vet vad dom sysslar med!
Citera
2010-11-09, 20:19
  #5786
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
As You Drown - Horns

De här grabbarna vet vad dom sysslar med!

Sluta sabba tråden. oneliners kommer bli trådens död och då är det många som blir arga på dig.

Jag hoppas du blir avstäng istället för att tråden ska straffas.

Förövrigt var as you drown riktigt dåligt,(min åsikt)

Själv lyssnar jag på Infernal Stronghold, punkare från Philadelphia som spelar black/thrash riktigt bra faktiskt.
http://www.myspace.com/infernalstronghold
Citera
2010-11-09, 22:36
  #5787
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Sluta sabba tråden. oneliners kommer bli trådens död och då är det många som blir arga på dig.

Jag hoppas du blir avstäng istället för att tråden ska straffas.

Förövrigt var as you drown riktigt dåligt,(min åsikt)

Själv lyssnar jag på Infernal Stronghold, punkare från Philadelphia som spelar black/thrash riktigt bra faktiskt.
http://www.myspace.com/infernalstronghold

Kan inte direkt påstå att din post var mycket mer innehållsrik än min? Länka till bandets myspace kan väl fan vilken apa som helst åstadkomma. Om det inte föll dig i smaken så är den en sak, alla har vi annorlunda smak (vilket tråkigt forum detta varit annars)

OT: Lyssnar just nu på Bloodbath, ganska nya i min samling. Trevligt att höra Åkerfeldt köra fullt ut, även om jag fortfarande håller Opeth över allt annat. Go musik hursomhaver, de tidigare plattorna med Tägtgren håller också hög klass!
http://open.spotify.com/track/4TRh5Afs2ieTMiENoKgAf4
Citera
2010-11-09, 23:52
  #5788
Medlem
Imperishables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurgerDude
OT: Lyssnar just nu på Bloodbath, ganska nya i min samling. Trevligt att höra Åkerfeldt köra fullt ut, även om jag fortfarande håller Opeth över allt annat. Go musik hursomhaver, de tidigare plattorna med Tägtgren håller också hög klass!

Måste bara påpeka att Tägtgren bara sjunger på Nightmares Made Flesh, annars är det Åkerfeldt all the way.
Citera
2010-11-10, 00:01
  #5789
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Måste bara påpeka att Tägtgren bara sjunger på Nightmares Made Flesh, annars är det Åkerfeldt all the way.
Och det är såklart Resurrection Through Carnage som är bäst. Motorsågsgitarrerna, Åkerfeldt... det blir inte bättre.

Deathspell Omega - Apokatastasis Panton. Det blev en tredje genomlyssning. Fortfarande årets album utan tvekan.
Citera
2010-11-10, 16:39
  #5790
Medlem
Jrgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Och det är såklart Resurrection Through Carnage som är bäst. Motorsågsgitarrerna, Åkerfeldt... det blir inte bättre.
Nightmares Made Flesh är vida överlägsen Resurrection Through Carnage.
Citera
2010-11-10, 16:40
  #5791
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Nightmares Made Flesh är vida överlägsen Resurrection Through Carnage.
Du har fel.

Lunar Aurora - Dunkler Mann
Citera
2010-11-10, 17:15
  #5792
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Deathspell Omega - Apokatastasis Panton. Det blev en tredje genomlyssning. Fortfarande årets album utan tvekan.

Är ganska benägen att hålla med, fan vad bra skivan är. Speciellt nu när man har haft tid att lyssna igenom den ordentligt ett par gånger. Tycker den känns mer som en lång låt än Fas eller SMRC, liknande de längre spår som släppts emellan skivorna i trilogin. De bästa spåren/delarna skulle jag ändå säga är Abscission och Apokatastasis Pantôn. Känner en stor glädje att ha en så här bra ny skiva att fokusera på, det händer minst sagt sällan.

NP: DSO - Odivm Nostrvm
Citera
2010-11-10, 17:41
  #5793
Medlem
Malrs avatar
Deathspell Omega - Abscission
Citera
2010-11-10, 18:45
  #5794
Medlem
alprazolam_s avatar
Belketre - Twilight of the black holocaust

Har diggat endel Belketre och Torgeist på senaste tiden. Vlad Tepes också för den delen.
Det är fan bland det mörkare och mest primitiva skiten som jag nånsin hört!
Kan ju varmt rekommendera om man är ett fan av sånt!

Ett litet sample.
http://www.youtube.com/watch?v=7WyOMaB6CCY

Edit: Nu bytte jag dock och drog igång nya Autopsy - The tomb within
Riktigt jädrans bra faktiskt. Hade inte förväntat mig nåt annat heller.
Vill gärna höra lite andra åsikter om den!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-11-10 kl. 18:49.
Citera
2010-11-10, 20:09
  #5795
Medlem
lamehaters avatar
Nu när det har talats en del om Bloodbath här i tråden har jag idag tagit mig enom deras fullängdare. Personligen har jag svårt att avgöra vilken skiva som är bäst, men jag föredrar Åkerfeldt framför Tägtgren i just Bloodbath alla dagar, även om Tägtgren också är förbannat bra.

Nu ligger nålen på "Incurable" av Deranged.
Citera
2010-11-10, 20:55
  #5796
Medlem
Maranathas avatar
När jag nu har lyssnat på Paracletus (Deathspell Omega...) ett par gånger bara idag måste jag säga att det är den bästa skiva som släppts i år. Trodde inget skulle toppa Lawless Darkness på väldigt länge men den här är faktiskt bättre, inte varit såhär hypnotiserad av musik sen jag hörde VVorld VVithout End första gången, fast jag lyssnat på skivan 3 gånger redan så får jag fortfarande samma härliga hypnotiska känsla av den.

Var precis vad man behövde såhär när vinterdepressionen vanligtvis brukar slå till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in