2010-02-19, 18:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Belus har läckt!

Lyssnar på den nu...
Ja och visst fan låter det bra!?
Black fucking metal! Jag känner igen riff från daudi baldrs som han har återandvänt.

En hel del riff som verkligen låter som gamla hederliga burzum. Fan vad skönt att höra, man var ju lite orolig. Öppnings riffet i Morgenroede tex. Man får den där riktiga burzum atmosfären. Den speciella som bara Varg kan skapa...

Ja just det. Sen kommer jag naturligtvis att sponsra karln genom att köpa skivan. Jag har det mesta han släppt på cd, så jag ska såklart köpa även denna!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-02-19 kl. 18:21.
Citera
2010-02-19, 18:29
Medlem
VampireLestats avatar
Efter en lång väntan kom äntligen Portal - Swarth skivan hem i brevlådan idag. Viger därför denna kväll till Portals ära och spelar igenom alla deras skivor.

Värmer dock upp först, med;

Witchrist - Curses of Annihilation

Rejält skitig och rå death metal, som påminner en del om senaste Teitanblood. Bra som fan är det också.
Citera
2010-02-19, 18:34
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liasor
Belus har läckt!

Lyssnar på den nu...
Hmmm... ska man försöka hålla sig till släppdatum eller ska man fuska...?

Opeth - Wreath
Citera
2010-02-19, 18:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja och visst fan låter det bra!?
Black fucking metal! Jag känner igen riff från daudi baldrs som han har återandvänt.

En hel del riff som verkligen låter som gamla hederliga burzum. Fan vad skönt att höra, man var ju lite orolig. Öppnings riffet i Morgenroede tex. Man får den där riktiga burzum atmosfären. Den speciella som bara Varg kan skapa...

Ja just det. Sen kommer jag naturligtvis att sponsra karln genom att köpa skivan. Jag har det mesta han släppt på cd, så jag ska såklart köpa även denna!

Sitter och lyssnar igenom nu. Låter riktigt jävla bra än så länge. Mysfaktorn är minst sagt hög i mitt hem just nu med Burzum på högsta volym. Var längesen jag lyssnade på Daudi Baldrs nu men ett riff från Belus' Doed är väl från den skivan i alla fall. Får se om jag hittar några fler.

NP: Burzum - Kamaildalthas' Nedstigning
Citera
2010-02-19, 18:50
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Hmmm... ska man försöka hålla sig till släppdatum eller ska man fuska...?

Opeth - Wreath
Jag skulle aldrig ge nazistsvinet några pengar, så för mig är valet enkelt.

NP: Nefandus - Theli: Opposer of Life
Citera
2010-02-19, 18:53
Medlem
Pescis avatar
Varg har gjort de igen!
Citera
2010-02-19, 18:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Sitter och lyssnar igenom nu. Låter riktigt jävla bra än så länge. Mysfaktorn är minst sagt hög i mitt hem just nu med Burzum på högsta volym. Var längesen jag lyssnade på Daudi Baldrs nu men ett riff från Belus' Doed är väl från den skivan i alla fall. Får se om jag hittar några fler.

NP: Burzum - Kamaildalthas' Nedstigning
Ja, det var det jag menade. Han har helt enkelt gjort om låten. Nu har jag hunnit lyssna en del. Riktigt bra! Man hade ju inte förväntat sig nåt direkt... Detta kommer säkert att bli årets platta för min del.

Burzum - Belus

@Pesci - Ja sannerligen! Jag gillar de flesta låtarna! 5 av 8 iaf gillar jag som fan. Detta äger ju Mayhems släpp sen Wolfs lair abyss vill jag påstå. Och då tycker jag inte dom släppen är dåliga. Tvärtom.

Edit: Eller ja, det var lite hårda ord kanske. Blev tvungen att slå på Mayhems Rape humanity with pride och det är fan sjukt bra också.
Men nya Burzum är iaf väldigt väldigt bra! Tror ingen som gillar Burzum kommer att bli besviken. En annan blev iaf eld och lågor!
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-02-19 kl. 19:32.
Citera
2010-02-19, 20:21
Medlem
krijgenics avatar
Bara precis inne på tredje låten av Belus, men ack så bra! Vore kul att höra vad t.ex. Maniac och de andra i hans gamla umgängeskrets tycker om albumet.
Citera
2010-02-19, 20:35
Medlem
Ballfagers avatar
Cult of Daath - Ritualistic Impurity (låter lite som Darkthrone)
Citera
2010-02-19, 22:24
Medlem
Nums avatar
Bloodbath - feeding the undead

Passar mig fint såhär på kvällen
Citera
2010-02-19, 22:56
Medlem
enghells avatar
Temple Of Baal – Poisoned Words
Citera
2010-02-19, 23:01
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Bara precis inne på tredje låten av Belus, men ack så bra! Vore kul att höra vad t.ex. Maniac och de andra i hans gamla umgängeskrets tycker om albumet.

http://img8.imageshack.us/img8/2594/vargv.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in