2010-01-25, 16:40
Medlem
Cancertids avatar
Haha, fan vad bäng du var när du skrev det där Adversarius. Brukar bli likadan.

Armagedda - Afgrundsvisioner
Citera
2010-01-25, 16:48
Medlem
Infernuss avatar
Istapp - I väntan på den absoluta nollpunkten
Jävligt mysig låt!
Citera
2010-01-25, 21:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Ta och lyssna på romans förra projekt Hate Forest, det är enligt mig bättre än Drudkh.
Sen så är Nokturnal Mortum från ukraina inte helt fel heller, jag kan rekommendera skivan Goat Horns.

Nä, enligt mig så gör öststatarna mycket bättre black än dom prententiösa fransmännen, speciellt allt han neige tar i blir till skit.
Hate forest var ju riktigt bra faktiskt! Tog hem alla deras plattor!
Tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid

Hahaha! Ja jag tänkte samma sak. Blev sugen på spliff som fan!

Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Istapp - I väntan på den absoluta nollpunkten
Jävligt mysig låt!
Ja visst fastnar den!

Moonblood - Blut and krieg
Rått, atmosfäriskt och skitigt. Tysk epic blackmetal.
Citera
2010-01-25, 21:42
Medlem
Byfånes avatar
Satyricon - Mother North (live, från nyaste LPn med basuner eller vadfan det är) Jävligt bra är det iaf!!!
Citera
2010-01-25, 22:35
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja visst fastnar den!

Den har tokfastnat!

Satyricon - Du Som Hater Gud
Citera
2010-01-26, 00:52
Medlem
BrainDisorders avatar
Nyss vart man sugen på riktigt mörk musik. Skall promota denna skiva, precis som Adversarius hyllade Austere skall jag hylla Abandon. Vi snackade tidigare om att det var okej att ha med doom/sludge, vilket det i detta fallet är.
Svenska Abandon är några som jag har precis upptäckt och blivit helt tokig i. Jag har då lyssnat på BM/DM och mycket annan extremmetal men jag har då aldrig hört en sån mörk skiva. Sångaren låter som han står med ena foten i graven och med den andra försöker han hålla sig kvar i livet, men det går inte. Det är misär, ångest och bottendjupt hat. Skivan släpptes postumt (?) har jag för mig, då sångaren avled utav en överdos, vilket bara bekräftar vilket jävla mörker som sköljer över mig.

Det går sakta, det är tungt och brutalt och framförallt riktigt jävla avgrundsdjupt mörkt. Detta kanske inte tilltalar alla, men alla som är fan utav tung, mörk musik med såväl influenser från Cult of Luna till doom, till black. Detta är helt enkelt ingen skiva som får missas.

Ja, ni får väl helt enkelt lyssna själva. Abandon - The Dead End
http://thepiratebay.org/torrent/5141260/Abandon_-_The_Dead_End_%282009%29_%5Bmp3_192%5D

Rekommendation ifrån mig är att ni släcker ner och har hörlurarna på. Nästan lite trippigt att lyssna på den, som att stå i en grotta och skrika tills lungorna exploderar.
Har nog berättat om denna förut, men ingen verkade ta notis.
Så nu jävlar tar ni och lyssnar.

Jag gör likadant och öser på med;
Abandon - Pitch Black Hole
; och njuter.
Citera
2010-01-26, 06:28
Medlem
von_Ss avatar
Hemma från nattskiftet och vad kan få en att sova godare än:

Forgotten Tomb - Colourless Despondency

Tankar Abandon också. Lät spännande.
Citera
2010-01-26, 09:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Nyss vart man sugen på riktigt mörk musik. Skall promota denna skiva, precis som Adversarius hyllade Austere skall jag hylla Abandon. Vi snackade tidigare om att det var okej att ha med doom/sludge, vilket det i detta fallet är.
Svenska Abandon är några som jag har precis upptäckt och blivit helt tokig i. Jag har då lyssnat på BM/DM och mycket annan extremmetal men jag har då aldrig hört en sån mörk skiva. Sångaren låter som han står med ena foten i graven och med den andra försöker han hålla sig kvar i livet, men det går inte. Det är misär, ångest och bottendjupt hat. Skivan släpptes postumt (?) har jag för mig, då sångaren avled utav en överdos, vilket bara bekräftar vilket jävla mörker som sköljer över mig.

Det går sakta, det är tungt och brutalt och framförallt riktigt jävla avgrundsdjupt mörkt. Detta kanske inte tilltalar alla, men alla som är fan utav tung, mörk musik med såväl influenser från Cult of Luna till doom, till black. Detta är helt enkelt ingen skiva som får missas.

http://thepiratebay.org/torrent/5141260/Abandon_-_The_Dead_End_%282009%29_%5Bmp3_192%5D

Rekommendation ifrån mig är att ni släcker ner och har hörlurarna på. Nästan lite trippigt att lyssna på den, som att stå i en grotta och skrika tills lungorna exploderar.

; och njuter.
Bra jobbat, nu måste jag faktiskt ta att lyssna på dom. Har dessutom läst nyligen om dom i cum eller sweden rock. Minns inte riktigt vilken av dom bara. Jag kommer dessutom på nu när jag kollar deras släpp i metal archives att deras platta "in reality we suffer" fick en bra recension i close up, och att jag redan då blev sugen på att höra dom. Tar hem den skivan direkt. Återkommer med kommentarer om den.

Moonblood - The winter falls over the land
Citera
2010-01-26, 09:50
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid

Faktiskt inte, det är det som är grejen. Jag var snarare upprymd över att jag precis skulle bege mig till stan och bli jävligt bäng, vilket jag minst sagt blev en hel del dunderskunk senare men då gäller inte Nokturnal Mortum, då gäller Urfaust, Nadja, Jesu eller något annat fett.

NP: Trist - Květy snových dálek
Citera
2010-01-26, 12:22
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder

; och njuter.

Sitter och tankar hem skiten nu...Har höga förhoppningar!

Behemoth - Chant For Ezkaton 2000 E.V.
Citera
2010-01-26, 12:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Sitter och tankar hem skiten nu...Har höga förhoppningar!

Behemoth - Chant For Ezkaton 2000 E.V.
Überslöa tunga gitarrer och nattsvart mörker. Ja fan detta var faktiskt något. Riktigt jävla ångestfyllt. Ska bli kul att höra vad du tycker Infernus!

Abandon - In reality we suffer
Citera
2010-01-26, 13:37
Medlem
Infernuss avatar
Min dag är nu förstörd för att skitbandet In Flames kommer till Metaltown...Inte så jävla bra!
Dock blev min dag otroligt mycket bättre när jag hörde Abandon...Har letat efter mörk och elak Doom, nu har jag hittat det och jag är rent sagt imponerad! Hade goda förväntningar om dem, men att de var såhär bra trodde jag inte! Tackar och bockar för detta! Kan även säga att de finns på Spotify...

Abandon - The Dead End

Edit: Skön tid jag postade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in