Nyss vart man sugen på riktigt mörk musik. Skall promota denna skiva, precis som Adversarius hyllade Austere skall jag hylla Abandon. Vi snackade tidigare om att det var okej att ha med doom/sludge, vilket det i detta fallet är.
Svenska Abandon är några som jag har precis upptäckt och blivit helt tokig i. Jag har då lyssnat på BM/DM och mycket annan extremmetal men jag har då aldrig hört en sån mörk skiva. Sångaren låter som han står med ena foten i graven och med den andra försöker han hålla sig kvar i livet, men det går inte. Det är misär, ångest och bottendjupt hat. Skivan släpptes postumt (?) har jag för mig, då sångaren avled utav en överdos, vilket bara bekräftar vilket jävla mörker som sköljer över mig.
Det går sakta, det är tungt och brutalt och framförallt riktigt jävla avgrundsdjupt mörkt. Detta kanske inte tilltalar alla, men alla som är fan utav tung, mörk musik med såväl influenser från Cult of Luna till doom, till black. Detta är helt enkelt ingen skiva som får missas.
Ja, ni får väl helt enkelt lyssna själva. Abandon - The Dead End
http://thepiratebay.org/torrent/5141260/Abandon_-_The_Dead_End_%282009%29_%5Bmp3_192%5D
Rekommendation ifrån mig är att ni släcker ner och har hörlurarna på. Nästan lite trippigt att lyssna på den, som att stå i en grotta och skrika tills lungorna exploderar.
Har nog berättat om denna förut, men ingen verkade ta notis.
Så nu jävlar tar ni och lyssnar.
Jag gör likadant och öser på med;
Abandon - Pitch Black Hole
; och njuter.