2010-01-10, 00:40
  #2701
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Sätt på Pure Holocaust och kör en vända i skogen när det snöar så är du fast sen.....det gjorde jag för 17 år sen och kärleken till bandet och framför allt pure holocaust finns kvar
Vilka fina minnen du delger mig, lyssnade lite på några låtar ur den skivan och det låter ungefär lika bra som det mesta från den tiden då black verkligen lät som black. Varför är det så många band som envisas med att polera upp sitt "sound", känns som hela konceptet blir som bortblåst.

.....men det är väl bara lilla jag som tycker så

NP: Pest -Tenebris Obortis....ett band som har fattat galoppen.
Citera
2010-01-10, 01:07
  #2702
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
keep of kalessin - the dragontower

ÅÅÅH så jävla BRUTALT

Japp! Troligtvis världens bästa black metalband
Citera
2010-01-10, 01:17
  #2703
Medlem
alprazolam_s avatar
Mercyful fate - Dead again
Fast nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt alla onda barn. Zzzzzzzz.
Citera
2010-01-10, 03:22
  #2704
Medlem
VampireLestats avatar
Woods of infinity - Ljuset

Efter en kort paus ger jag mig återigen in i den djupa skogen och låter mig hänföras av WoI. Redan vid den första låten, Genever, känner man hur deras musik utstrålar en en slags harmoni, samtidigt som den underliggande känslan av att något är jävligt fel kryper sig in under skinnet på en, och växer.

Lyssna själva och njut :

http://www.youtube.com/watch?v=zDuyH8I4KSc

Jag tror inte hon når ända hem...
Citera
2010-01-10, 06:51
  #2705
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Nej, gör det inte. Du kommer aldrig vara densamme efter att du plågat dig igenom black-metal med discotrummor och valsmelodier med tremolo på gitarren
Jag tycker faktiskt att "Jahreszeiten" är riktigt bra. Helt klart det bästa som fjanten släppt.
Citera
2010-01-10, 10:22
  #2706
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
keep of kalessin - the dragontower
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Japp! Troligtvis världens bästa black metalband
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Woods of infinity - Ljuset
Urk jag mår illa!....ni är bara ute efter att tracka ner mig, eller hur?

Tja, att smaken kan skilja så enormt inom black.

Men jag kräver upprättelse.. NP: Mayhem -Pagan Fears
__________________
Senast redigerad av MixPix 2010-01-10 kl. 10:53.
Citera
2010-01-10, 14:14
  #2707
Medlem
Försöksdjurs avatar
Demilich - The Sixteenth Six-Tooth Son of Fourteen Four-Regional Dimensions (Still Unnamed)
Citera
2010-01-10, 14:38
  #2708
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Urk jag mår illa!....ni är bara ute efter att tracka ner mig, eller hur?
Nej. Vem fan är du?


Morbid Angel - Visions from the dark side
Citera
2010-01-10, 14:40
  #2709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Demilich - The Sixteenth Six-Tooth Son of Fourteen Four-Regional Dimensions (Still Unnamed)

The SHIT!

Nån som tycker att det här lika gärna skulle kunna vara med på en Graveland-skiva?

http://www.youtube.com/watch?v=bfi2RBA3h64&feature=related
Citera
2010-01-10, 14:55
  #2710
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Woods of infinity - Ljuset

Efter en kort paus ger jag mig återigen in i den djupa skogen och låter mig hänföras av WoI. Redan vid den första låten, Genever, känner man hur deras musik utstrålar en en slags harmoni, samtidigt som den underliggande känslan av att något är jävligt fel kryper sig in under skinnet på en, och växer.

Lyssna själva och njut :

http://www.youtube.com/watch?v=zDuyH8I4KSc

Jag tror inte hon når ända hem...
Är detta något man måste lyssna in sig på? Jag har gett detta en chans förut men tyckte inte det var nåt speciellt. Helt ärligt så tyckte jag det var värdelöst mer eller mindre. Men eftersom ni andra verkar gilla det. Och speciellt du vampyren, så måste jag ge det en chans till. Du har ju så bra smak i övrigt.

NP: Woods Of Infinity - Genever
Och jag fattar ingenting. Kanske gör jag det om en stund, och tar då hem hela skivan.

Edit: Nu har jag lyssnat endel på tuben. Jag plockar faktiskt hem ljuset då jag börjar fatta lite mer. Påminner om Lifelover. Det låter som om det nog kommer att arta sig när man lyssnat in sig. Jag tycker som sagt det låter en hel del som Lifelover, och dom gillade jag inte heller först. Nog tycker jag dom e jättebra nu!

Som vampyren nämnde så känns det "fel" på något sätt också. Den sjuka texten i låten som han länkade till. Ja den var ju verkligen helt skadad!

Dom hade ju släppt endel grejer. Bland annat en split med Horna, som är ett riktigt favoritband för min del. Så, vilka skivor är dom bästa? Det måste väl ändå vara ljuset som e mest hypad här på FB iaf?

Edit 2: Måste tipsa om detta! Hittade av en slump nu på youtube!
Amerikansk blackmetal! Men en "tomhet" och mörk, mysisk känsla som jag gillade som fan!

Chaos moon - Illusions of dusk and dawn
http://www.youtube.com/watch?v=ThoUd70PtAY&feature=PlayList&p=9DFD2AFCD9F 89B89&index=52&playnext=2&playnext_from=PL
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-01-10 kl. 15:26.
Citera
2010-01-10, 15:22
  #2711
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Är detta något man måste lyssna in sig på? Jag har gett detta en chans förut men tyckte inte det var nåt speciellt. Helt ärligt så tyckte jag det var värdelöst mer eller mindre. Men eftersom ni andra verkar gilla det. Och speciellt du vampyren, så måste jag ge det en chans till. Du har ju så bra smak i övrigt.

NP: Woods Of Infinity - Genever
Och jag fattar ingenting. Kanske gör jag det om en stund, och tar då hem hela skivan.

Ja det är väl något man måste lyssna in sig på en smula, gillade inte heller WoI till en början, men Genever växte långsamt och jag fann mig själv lyssnandes på den låten mer och mer, tills jag blev smått besatt av dom under en period. Men precis som all annan musik så är det högst individuellt vad man finner hos dom, ren musikalisk harmoni för mig kan vara ren skit för dig

Woods of Infinity - Metamorfos

Här har vi deras absolut bästa låt, och kanske även min absoluta favoritlåt någonsin. Ska du ha en anledning att ta hem skivan så är den här, hittar den inte på youtube så, ta hem och njut!

Edit : Angående vilken skiva som är bäst så tycker jag absolut att Ljuset är deras bästa, tätt följd utav Hamptjärn samt deras EP hopplös väntan.
__________________
Senast redigerad av VampireLestat 2010-01-10 kl. 15:24.
Citera
2010-01-10, 16:22
  #2712
Medlem
Pescis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Dom hade ju släppt endel grejer. Bland annat en split med Horna, som är ett riktigt favoritband för min del. Så, vilka skivor är dom bästa? Det måste väl ändå vara ljuset som e mest hypad här på FB iaf?
Woods of Infinity blir bara bättre och bättre för varje skiva dom släpper. Deras bästa släpp är deras två senaste; EPn Hopplös Väntan och spliten med Arkha Sva, Old Ugly Trees. Även låten Summer Is Not My Friend från Frozen Nostalgia är strålande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in