Lite gammal Amon Amarth från tiden innan de slog igenom. Lyriken och musiken var något hårdare och skoningslösare på den tiden. Kul att de gjorde en nyrelease av plattan the crusher där den här låten är min favorit.
Amon Amarth-Bastards of a lying breed
http://www.youtube.com/watch?v=lPjOeU5hpTQ
Citat:
Bastards of a lying breed
You've ruled us for too long
Truth to you are lies to me
And your right is so wrong
Satan vad bra de är. Lite synd att de tonat ner sig lite lyriskt och blivit för mycket av ett konceptband. Fortfarande riktigt bra, men.....