2009-11-26, 12:06
  #2161
Medlem
Pyromenens avatar
Man must Die - This day is black
Citera
2009-11-26, 12:35
  #2162
Medlem
Kung Ankans avatar
Mr Death - Detached From Life
Citera
2009-11-26, 14:09
  #2163
Medlem
alprazolam_s avatar
Bathory - Blood on ice
Bathory är gud! Gillar både hans black och vikingskivor!

Dark funeral har läckt gott folk!
__________________
Senast redigerad av alprazolam_ 2009-11-26 kl. 14:33.
Citera
2009-11-26, 15:40
  #2164
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Bathory - Blood on ice
Bathory är gud! Gillar både hans black och vikingskivor!

Dark funeral har läckt gott folk!


Lyssnade på nya Dark Funeral då Peter på repulsive spelade den igår, lät bättre än väntat musikaliskt, dock ingen kommentar på lyriken som att döma av det jag snappade upp, lät som vanligt.

np: Woods of Infinity - ett förlorat barn
Skiv-fan har växt så pass att jag nästan är beredd att räkna den som en av mina största favoriter någonsin.
Citera
2009-11-26, 16:35
  #2165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Bathory - Blood on ice
Bathory är gud! Gillar både hans black och vikingskivor!

Håller fullständigt med dig.

np: Skagos - The Drums Pound Every Night in a Glorious Celebration of Life

Härlig BM från Kanada i WITTR-anda.
Citera
2009-11-26, 16:56
  #2166
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Lyssnade på nya Dark Funeral då Peter på repulsive spelade den igår, lät bättre än väntat musikaliskt, dock ingen kommentar på lyriken som att döma av det jag snappade upp, lät som vanligt.

np: Woods of Infinity - ett förlorat barn
Skiv-fan har växt så pass att jag nästan är beredd att räkna den som en av mina största favoriter någonsin.
Laddade hem ljuset, och tyckte "vafan är dom brända i black death tråden eller vad?" Kort och gott så var det den sämsta skiten jag någonsin hört. Men vafan jag får pröva igen då, alla ni som förespråkar den kan ju inte ha fel. Speciellt inte då ni är ganska många och dessutom har några av er god smak i övrigt....

Nya dark funeral låter som dom alltid gjort! Det går sanslöst snabbt. Riffen är typiska DF riff. Ljudet låter välpolerat ala abyss (Vet dock inte var dom spelat in), på gott och ont. Jo det var väl bra om man gillar dark funeral.

NP: Dark funeral - Angelus exuro pro eternus
Citera
2009-11-26, 17:10
  #2167
Medlem
Irmschers avatar
Kör igenom hela Fallen Angel of Doom-skivan nu
Citera
2009-11-26, 18:44
  #2168
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Laddade hem ljuset, och tyckte "vafan är dom brända i black death tråden eller vad?" Kort och gott så var det den sämsta skiten jag någonsin hört. Men vafan jag får pröva igen då, alla ni som förespråkar den kan ju inte ha fel. Speciellt inte då ni är ganska många och dessutom har några av er god smak i övrigt....

Nya dark funeral låter som dom alltid gjort! Det går sanslöst snabbt. Riffen är typiska DF riff. Ljudet låter välpolerat ala abyss (Vet dock inte var dom spelat in), på gott och ont. Jo det var väl bra om man gillar dark funeral.

NP: Dark funeral - Angelus exuro pro eternus

Håller med om WoI. Jag förstår inte alls vad som är bra med det.

Dark Funeral är alltid okej men jag tycker de blivit för mycket av ett blöjband, typ Immortal.

NP: Gorgoroth - Cleansing Fire

Är det nån här som besökt Inferno Festival i Norge? Det är i mars och jag är riktigt sugen på det. Inga superband bokade än (Mayhem, Nachtmystium, Taake) men det verkar riktigt kul ändå.
Citera
2009-11-26, 19:56
  #2169
Medlem
BrainDisorders avatar
Känns som dom flesta BM-plattor som släppts i år har bleknat ganska fort.
Immortal, Funeral Mist, Marduk, Dark Funeral etc.. Finns någon bra låt här och där, men på det stora hela en ganska tråkig och platt upplevelse.
Men det är ju givetvis min åsikt, ni andra tycker säkerligen annorlunda.

Alla plattor som jag känt "YES!" om har inte varit BM eller DM, knappt metal överhuvudtaget.

Nachtmystium - Here's To Hoping

Bara för att den är så fulhärlig i början.
Citera
2009-11-26, 20:00
  #2170
Medlem
Cannibal Hippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Är det nån här som besökt Inferno Festival i Norge? Det är i mars och jag är riktigt sugen på det. Inga superband bokade än (Mayhem, Nachtmystium, Taake) men det verkar riktigt kul ändå.

Planerar att åka dit varje år, och varje år skiter det sig av nån anledning
Citera
2009-11-26, 20:16
  #2171
Medlem
Rofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Känns som dom flesta BM-plattor som släppts i år har bleknat ganska fort.

Glömde du Glorior Belli, Beherit, Samael, Orcturus, Unanimated, Teitanblood, Archgoat, Acrimonious, Bloodline, Tribulation, Maim, Vomitory osv?

Jag tycker det är starkaste skivåret i mannaminne.

Np: Tribulation - Graveyard Ghouls
Som sagt, imorgon brinner Sundsvall. Någon mer som ska dit?
Citera
2009-11-26, 21:11
  #2172
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Glömde du Glorior Belli, Beherit, Samael, Orcturus, Unanimated, Teitanblood, Archgoat, Acrimonious, Bloodline, Tribulation, Maim, Vomitory osv?

Japp, för jag lyssnar inte på några utav dom förutom Vomitory.
Och dom lät som vanligt. Men givetvis har det varit ett starkt skivår, inget snack om saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in