2009-11-26, 21:22
  #2173
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Laddade hem ljuset, och tyckte "vafan är dom brända i black death tråden eller vad?" Kort och gott så var det den sämsta skiten jag någonsin hört. Men vafan jag får pröva igen då, alla ni som förespråkar den kan ju inte ha fel. Speciellt inte då ni är ganska många och dessutom har några av er god smak i övrigt....

Nya dark funeral låter som dom alltid gjort! Det går sanslöst snabbt. Riffen är typiska DF riff. Ljudet låter välpolerat ala abyss (Vet dock inte var dom spelat in), på gott och ont. Jo det var väl bra om man gillar dark funeral.

NP: Dark funeral - Angelus exuro pro eternus


Ja, WoI var ingenting för mig heller de 5 första gångerna jag hörde det. Men låter man musiken och framförallt lyriken och det sätt han framför den på, så blir man tillslut helt åt helvete såld. Iaf jag.
Det är något alldeles speciellt med WoI, och jag har också svårt att sätta fingret på just precis VAD.

np: Taake - Voldtekt
Citera
2009-11-27, 02:38
  #2174
Medlem
pindelskins avatar
VON - Satanic Blood

Jag vet inte riktigt om det räknas som blackmetal, men jag gillar det albumet.
Ganska rå och det känns genuint. Ingen annan som lyssnar?
Citera
2009-11-27, 09:40
  #2175
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pindelskin
VON - Satanic Blood

Jag vet inte riktigt om det räknas som blackmetal, men jag gillar det albumet.
Ganska rå och det känns genuint. Ingen annan som lyssnar?
Haha,skojar du eller? Det räknas definitivt som blackmetal. Kvlt. Trve. Och så vidare... Jo det e rått och primitivt och bra! Jag lyssnar, men det var faktiskt väldigt länge sen. Men jag plockade fram skivan ur samlingen för några dar sen och la fram den, för att jag skulle komma ihåg att lägga in den på datorn. Lika bra att jag gör det på en gång nu.

NP: Macabre - Unabomber
Rätt skön thrashig döds, eller hur detta klassas. Riktigt härlig musik, med texter som flirtar men diverse seriemördare på ett charmigt sätt.
Uuuuna bomber!

Efter detta blir det Von - Satanic blood
Citera
2009-11-27, 12:15
  #2176
Medlem
Mordum87s avatar
Woods of Infinity - Metamorfos

därefter tänker jag hänge mig åt "Orcivus - Consummatum Est", vilken jag tycker är en väldigt förträfflig skiva.
Citera
2009-11-27, 12:28
  #2177
Medlem
loafmasters avatar
Idag är en Bathory-dag..

Bathory - Under the Sign of the Black Mark på repeat. Lika förträfflig som vanligt.
Citera
2009-11-27, 12:44
  #2178
Medlem
von_Ss avatar
1349 - Nathicana

3:07-3:08 är faktiskt den bästa sekunden musik som något band någonsin skapat.

http://www.youtube.com/watch?v=ru-TRLxbtTE
Citera
2009-11-27, 14:33
  #2179
Medlem
The Meatballs avatar
Gorguts - Obscura

Härligt knepig skiva, som passar riktigt bra just nu av någon anledning.
Citera
2009-11-27, 14:34
  #2180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
1349 - Nathicana

3:07-3:08 är faktiskt den bästa sekunden musik som något band någonsin skapat.

http://www.youtube.com/watch?v=ru-TRLxbtTE

Haha, jo jag håller med den är bra, men kanske inte bäst

np: Anaal Nathrakh - Revaluation Of All Values
Citera
2009-11-27, 15:01
  #2181
Medlem
R.Stotzkys avatar
Abigail - hela "Short Sharp Shock Metal"-EPn. Sjukt bra Venom/Bathory-röj från dessa japaner.
Citera
2009-11-27, 15:06
  #2182
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahu
Haha, jo jag håller med den är bra, men kanske inte bäst

np: Anaal Nathrakh - Revaluation Of All Values

hehe den tonen är bara så jävla kaotisk och bra. Man vill slå sönder allt redan innan den kommer sen när den kommer blir man dubbelt så hög

Anaal Nathrakh - Never Fucking Again
Citera
2009-11-27, 15:28
  #2183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
hehe den tonen är bara så jävla kaotisk och bra. Man vill slå sönder allt redan innan den kommer sen när den kommer blir man dubbelt så hög

Anaal Nathrakh - Never Fucking Again


Några sekunder som ger mig gåshud och bara får mig att vilja slå sönder allt är
3:47 och framåt i Anaal Nathrakh - Satanarchist, versionen från In The Constellation Of The Black Widow. Obeskrivbara känslor som dyker upp när jag hör V.I.T.R.I.O.L's vrål just där.
__________________
Senast redigerad av Nahu 2009-11-27 kl. 15:34.
Citera
2009-11-27, 21:28
  #2184
Medlem
VampireLestats avatar
Glorior Belli - Manifesting the Raging Beast

Tror nästan att den har växt om deras första fullängdare Ô Laudate Dominvs. Otroligt nog tyckte jag att Manifesting var ganska tråkig till att börja med, men satan vad den har växt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in