2018-04-17, 09:15
Medlem
Lugalzagesis avatar
Vad tycker ni om Absu - Tara (2001)? Det här är ett av de mer uppskattade black/thrash-banden vad jag förstått.
Citera
2018-04-17, 19:02
Medlem
badkarsmusiks avatar
Satyricons nya album Deep Calleth Upon Deep är ryssligt bra enligt mig, produktionen och soundet må vara lite dovt och nedtonat, ett mer introvert album skulle en kunna säga, men sanslöst bra melodier och atmosfär.
Citera
2018-04-17, 22:16
Medlem
Paysage d'Hiver - Schnee II
Citera
2018-04-17, 22:32
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Det amerikanska tech-/melodeathbandet Inferi släppte precis sitt nya album att lyssna igenom på youtube, det är riktigt bra.

https://youtu.be/tmfmhPmLtTI
Citera
2018-04-29, 09:09
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Någon som har lyssnat på Werewolf från Marduks kommande släpp?

Jag tyckte den var OK, varken mer eller mindre. Det var väldigt annorlunda för att vara Marduk, med barnkörer och upprepande av Werewolf hundra gånger kanske inte var det bästa valet...

Jag tycker de har hållit stilen bra där Frontschwein som är den 13:e(?) skivan de släppt är en av de allra bästa och en klar uppryckning från Serpent Sermon så det här var förhoppningsvis inte talande för skivan som helhet.
Citera
2018-04-29, 10:10
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Någon som har lyssnat på Werewolf från Marduks kommande släpp?

Jag tyckte den var OK, varken mer eller mindre. Det var väldigt annorlunda för att vara Marduk, med barnkörer och upprepande av Werewolf hundra gånger kanske inte var det bästa valet...

Jag tycker de har hållit stilen bra där Frontschwein som är den 13:e(?) skivan de släppt är en av de allra bästa och en klar uppryckning från Serpent Sermon så det här var förhoppningsvis inte talande för skivan som helhet.

Werwolf har växt på mig. Den är mer simplistisk än vi är vana vid och många är väldigt negativa. Tycker den överlag är bra men inte i närheten av de höjder vi vet att Marduk kan nå när de är på humör. Jag kan tänka mig att denna låt fungerar bättre i en helhet än själv, åtminstone hoppas jag det. Jag vill inte höra ett helt album i den här stilen, det blir då för mycket Darkthronepunk för min del.

Jag har sett fram emot nya skivan ett tag nu och den här låten kanske grundar mina förhoppningar lite efter att jag helt nyligen insett att Frontschwein är en smått fantastisk platta. Förhoppningarna grusas alltså inte men har kanske blivit lite mer realistiska.
Citera
2018-04-29, 16:25
Medlem
Stormtidskommandos avatar
Tycker att Werwolf låter riktigt lovande. Kul att Marduk fortsätter på dödsnazisttemat, trots alla vänsterautistiska utspel emot dem.

NP: Wolfkrieg - Runes of New Order
Citera
2018-04-30, 20:25
Medlem
Lustre - Amongst the Trees
Citera
2018-05-01, 10:09
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Lustre - Amongst the Trees

Lustre väldigt behaglig musik, min favoritskiva (har inte lyssnat överdrivet mycket) är They Awoke the Scent of Winter. Det blir lite enahanda att lyssna på för mycket, men i ett par låtar åt gången så är det kanon.

Var är Mordum? Jag saknar hans totalsågningar.
Citera
2018-05-01, 17:33
Medlem
Concubines avatar
Åsikter om Grá? Kan ha frågat innan men minnet har blivit mycket sämre senaste åren s.a.s. Tänkte eventuellt se dem när de kommer förbi Götet om jag inte har något bättre för mig.
Citera
2018-05-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Lustre väldigt behaglig musik, min favoritskiva (har inte lyssnat överdrivet mycket) är They Awoke the Scent of Winter. Det blir lite enahanda att lyssna på för mycket, men i ett par låtar åt gången så är det kanon.

Jag anser att Lustre, och andra, liknande, skapare gör sig bra i längre sträck, men det krävs då en följsam övergång mellan sångerna. Det finns många artister och band som lyckas bra med att fånga atmosfären på ett stämningsfullt sätt, även om de riskerar se sig själva utdömda som Summonings kölvatten.

Duskmourn - Through the Wild
Citera
2018-05-02, 13:09
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Jag anser att Lustre, och andra, liknande, skapare gör sig bra i längre sträck, men det krävs då en följsam övergång mellan sångerna. Det finns många artister och band som lyckas bra med att fånga atmosfären på ett stämningsfullt sätt, även om de riskerar se sig själva utdömda som Summonings kölvatten.

Duskmourn - Through the Wild

Ja, jag håller med egentligen, jag skrev lite otydligt, jag menade att efter att ha lyssnat på en Lustre-skiva så är det bra sen, man blir inte sugen på att slänga på en likadan skiva direkt efter, vilket annars är fallet om man tex skulle lyssna på Frontschwein, då kan jag bli sugen på att att lyssna på Panzer Divsion Marduk direkt efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in