Citat:
Ursprungligen postat av
Zizierzrogba
Någon som har lyssnat på Werewolf från Marduks kommande släpp?
Jag tyckte den var OK, varken mer eller mindre. Det var väldigt annorlunda för att vara Marduk, med barnkörer och upprepande av Werewolf hundra gånger kanske inte var det bästa valet...
Jag tycker de har hållit stilen bra där Frontschwein som är den 13:e(?) skivan de släppt är en av de allra bästa och en klar uppryckning från Serpent Sermon så det här var förhoppningsvis inte talande för skivan som helhet.
Werwolf har växt på mig. Den är mer simplistisk än vi är vana vid och många är väldigt negativa. Tycker den överlag är bra men inte i närheten av de höjder vi vet att
Marduk kan nå när de är på humör. Jag kan tänka mig att denna låt fungerar bättre i en helhet än själv, åtminstone hoppas jag det. Jag vill inte höra ett helt album i den här stilen, det blir då för mycket Darkthronepunk för min del.
Jag har sett fram emot nya skivan ett tag nu och den här låten kanske grundar mina förhoppningar lite efter att jag helt nyligen insett att
Frontschwein är en smått fantastisk platta. Förhoppningarna grusas alltså inte men har kanske blivit lite mer realistiska.