2016-08-07, 04:09
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyodorovsky
Jag har i närmare fem år iakttagit denna forumtråd. Jag har fasat över språkförbistring, trångsynthet, uppenbara troll, dålig musiksmak och den allmäna hopplösa stämning som i vågor uppenbarat sig.
På samma gång har jag fått enormt många monumentala tips av musik. Om inte annat var det i detta forum jag fick nys om Nicole Sabounés Miman och Mgła - Mdłosci, som är ondare än det mesta.

Just nu sitter jag och dricker sprit och lyssnar igenom Darkthrones diskografi från A Blaze in the Northern Sky till fan vet var. Tror jag slutar vid Sardonic Wrath.

Tack till alla krigare i detta underforum som år efter år diskuterat, sågat, hyllat, och tipsat om allsköns dödsdyrkande akter. Ni förtjänar en skål. Speciellt Mordum87, för han är så jävla rolig.

NP: Darkthrone - Earth's Last Picture

Skål.
Och god natt.

NP : Darkspace III I
Citera
2016-08-08, 20:04
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Uada skivan borde kallats som jag läste på ett annat forum Devoid of Originality.
Omslaget är dock jävligt fint.
Jag kan erkänna att jag inte hitta det exakta Inquisition riffet, det är antagligen lite modifierat.

Nu spelar jag :
Orlok - Black Funeral Holocaust
https://www.youtube.com/watch?v=N5Lr4r_Nsd0
Primitiv finsk black metal.
Citera
2016-08-13, 10:08
Medlem
von_Ss avatar
Nytt Darkthrone-album på väg och nästa vecka kommer en teaser. Omslaget är snyggt som fan i vanlig ordning. Vad tror ni vi kan vänta oss för musik och hur rankar ni deras plattor?
Citera
2016-08-13, 15:50
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nytt Darkthrone-album på väg och nästa vecka kommer en teaser. Omslaget är snyggt som fan i vanlig ordning. Vad tror ni vi kan vänta oss för musik och hur rankar ni deras plattor?

Svårt att veta känner jag, Fenriz snackade ju om att det kommer bli mer primitivt åtminstone och det bådar ju alltid gott. Vet inte om det är så troligt att det blir helt och hållet black metal igen men kanske någon sorts blandning av det samt soundet de tagit till på de senare plattorna, vem vet.

Nu är väl Darkthrone i princip det enda (kanske kanske Marduk och någon mer, fast inte riktigt på samma sätt) bandet kvar från 90-talsscenen vars nya släpp jag verkligen ser fram emot när de kommer, och litar väldigt mycket på Fenriz musikaliska omdöme. Favoriterna för mig tror jag är Panzerfaust eller A Blaze in the Northern Sky, gillar blandningen där mellan tunga Celtic Frost-riff och ren norrbagge-bm. Sen känns det svårt att ranka resten, kanske Soulside Journey eller Transilvanian Hunger (aldrig helt och hållet fastnat för Under a Funeral Moon av någon anledning även fast det är en bra platta) men det skulle lika väl kunna vara någon av de nya mer punkiga given.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att plattorna fram till Total Death och de som kom efter Sardonic Wrath är de bästa även om jag får erkänna att jag inte är helt inlyssnad på vissa av plattorna där. Goatlord har jag t.ex. inte hört alls även om den verkar intressant, får nog ta mig en lyssning eller två nu när jag ändå är igång.
Citera
2016-08-16, 21:41
Medlem
Glantons avatar
Citat:

Soulside - 3/5
A blaze - 5/5
Under - 4/5
Transylvanian - 2/5
Panzerfaust - 5/5
Total 3/5
Ravishing 2/5
Plaguewielder 2/5
Hate them 2/5

....sen tröt orken. Det lilla man hört från de senaste tio åren känns inte alls bra. Jävligt kasst faktiskt!

Dessutom:
Döper man en låt till Canadian metal så är man inte en människa, utan bara en liten lort.

NP - Forndom
Senast redigerad av Glanton 2016-08-16 kl. 22:12.
Citera
2016-08-17, 11:06
Medlem
DeadSetOnSuicides avatar
Citat:
Mysigt omslag.
Citera
2016-08-17, 20:15
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Soulside - 3/5
A blaze - 5/5
Under - 4/5
Transylvanian - 2/5
Panzerfaust - 5/5
Total 3/5
Ravishing 2/5
Plaguewielder 2/5
Hate them 2/5

....sen tröt orken. Det lilla man hört från de senaste tio åren känns inte alls bra. Jävligt kasst faktiskt!

Dessutom:
Döper man en låt till Canadian metal så är man inte en människa, utan bara en liten lort.

NP - Forndom

Vad är det du inte finner tillfredsställande med Transylvanian Hunger? 5 av 5.

Jag har inte lyssnat på övriga skivor överdrivet mycket men spontant ligger de mellan 1-3/5, med klar fördel till de tidiga skivorna, även om tex Leave No Cross Unturned med sitt tydliga Show No Mercy-flirtande samt just låten Canadian Metal är ganska trevliga.
Citera
2016-08-18, 22:00
Medlem
Mordum87s avatar
Nya Darkthrone kommer vara lika grym som deras tidigare varit. Man kan alltid lita på de där två kufarna. Sen att det uppenbarligen finns lågliv som inte uppskattar en dänga som Canadian Metal är ju en annan sak, och säger ganska mycket om vilken tönt den ju faktiskt är.

Folköl och Dissection här för omväxlings skull.

Reinkaos är verkligen satan auraliserad, men ni som inte gillar låtar som typ Canadian Metal, anser väl att detta storartade verk, likt alla andra töntar som i hemlighet rådiggar Machine Head, inte är "brutalt nog".. Och vet ni vad? Jo det är det visst. Tusen ggr mer brutalt än alla er och era horor till hela släkte.
Ni är fan en jävla skam allihop. Usch.

Dissection - Internal Fire
Skål då! Förbannade hobbysatanister.
Citera
2016-08-18, 22:12
Bannlyst
Jaha, vad är utlåtandet från Flashbacks samlade black metal-elit om Darkthrones nya spår då?

https://soundcloud.com/heavytassen/01-tundra-leech-premiere

Själv tycker jag den var rätt bra, men är inte överväldigad direkt.
Citera
2016-08-19, 00:10
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, vad är utlåtandet från Flashbacks samlade black metal-elit om Darkthrones nya spår då?

https://soundcloud.com/heavytassen/01-tundra-leech-premiere

Själv tycker jag den var rätt bra, men är inte överväldigad direkt.

Själv blev jag taggad som fan för det där lät svinbra. Allt de gjort osar kvalitet även om UAFM-PF är storhetstiden.

Och ja Reinkaos är vidrigt bra. En platta som däremot inte är lika bra är Somberlain och det är fan ett jävla skämt att den rankas högre än Reinkaos. Vad är ni? Mongoloider allihop?
Citera
2016-08-19, 11:29
Bannlyst
Citat:
Själv blev jag taggad som fan för det där lät svinbra. Allt de gjort osar kvalitet även om UAFM-PF är storhetstiden.

Och ja Reinkaos är vidrigt bra. En platta som däremot inte är lika bra är Somberlain och det är fan ett jävla skämt att den rankas högre än Reinkaos. Vad är ni? Mongoloider allihop?
Nog var det bra, men jag kanske hade för höga förhoppningar iom att han sagt att det ska återgås till det "primitiva". Föreställde mig någon sorts Panzerfaust 2. Låten har kapacitet att växa dock.

Np: Forteresse - Thèmes pour la rébellion
Citera
2016-08-19, 13:59
Medlem
Concubines avatar
Citat:

Reinkaos är svinbra, men skulle nog ändå sätta Somberlain högre. Särskilt inledningsfasen av plattan med Black Horizons och titelspåret kan höra till det bästa som spelats in i BM-väg. Men Storm of the Light's Bane är väl deras riktiga fulländade mästerverk eller vad man ska kalla den ändå. Är med dig om nya Darkthrone dock, känns på förhand som att denna platta blir mer down my alley även om The Underground Resistance var riktigt bra den med.

Förresten, ingen fråga till dig utan främst pettson och andra som vill svara dock, är Forteresse något att ha? Hört gott om den så tankat ner den nu osv.
Senast redigerad av Concubine 2016-08-19 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in