2016-07-28, 00:23
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredee
Fick hem Uada - Devoid of light skivan idag på posten.

Så Sigh Hallelulja kära Jehovas grannar!

Skivan of the year no doubt! So far i vilket fall!

Uada låten Devoid of Light innehåller riff från Inquisition & Mgła,
inte så konstigt att det blir bra då, men jag gillar inte att det är stulna riff.

Citat:
Ursprungligen postat av monolithic
Vad i hela helvete? Folk skriver flera sidor inlägg i en tråd om METAL men är tydligen nu för pretentiösa och coola för att ens gilla det?

Touché.

NS : Satanic Warmaster - Opferblut (på vinyl)
https://www.youtube.com/watch?v=7FbI4zsLb6A
Det bästa han har gjort.
Citera
2016-07-28, 00:28
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Undrar hur dåligt Stillas nya album kommer vara.

Enda jag kan komma på som inte har nämns från 2016 är Panopticon som är bra och Ill Omen som är jävligt bra men en timme för kort.

Ill omens senaste är snuskbra. Tycker nästan den har växt förbi Enthroning......jag tycker i alla fall den andas ett ännu djupare mörker. Där har man musik som växer när man är onykter (eller om man sitter med lurar i mörker) till skillnad mot överskattade äckel-Urfaust. Fan, deras cover på The devil's blood låten Voodoo dust är ju å andra sidan i alla fall jävligt underhållande. Men bra? Fan heller!

Om hela Stilla-plattan låter som Vårens sista önskan så kan det tyvärr gå åt helvete. Jag får inte alls samma känsla av den låten som deras tidigare fullängdare. Får hoppas den smälter in bra i sitt sammanhang på den kommande skivan. Sånt har ju hänt förr.
Både Till stilla falla & Ensamhetens andar tycker jag är fenomenala plattor och kulturgärningar av Nordvis.
Men vart satan är Dråpsnatt och Panphage-plattorna som utlovats!?

NP : Tiamat - The astral fucking sleep
Citera
2016-07-28, 20:18
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Uada låten Devoid of Light innehåller riff från Inquisition & Mgła,
inte så konstigt att det blir bra då, men jag gillar inte att det är stulna riff.

Jag minns inte vilken låt det är, men är det inte något stulet De Myesteriis-riffande i någon av de senare låtarna? Om inte en regelrätt stöld så i alla fall OTROLIGT influerade...

Skivan är riktigt jävla bra för övrigt.

Temple of Phobos med Vanhelgd är rätt bra från i år också.
Citera
2016-07-28, 22:55
Medlem
von_Ss avatar
Efter ett väldigt lågt antal lyssningar tröttnade jag personligen totalt ur på Uada som ju helt enkelt enbart verkar sikta in sig på världsrekord i att plagiera andra. Fan trot om de inte till och med lyckats. Nä hörnini det finns inte en sekund på Uada-släppet som inte ett annat band gjort bättre tidigare.

Ska vi gissa att det kommer börja ploppa upp Mgla-coverband i parti och minut över hela världen framöver med ungefär samma existensberättigande som alla otaliga plagiat på Burzum och Darkthrone?

NP: Burzum - Hvis lyset tar oss

Till er som inte gillar detta - har en stor jävla tumör tryckt ut er hjärna ur näsborrarna eller försöker ni bara spela Allan?
Citera
2016-07-29, 00:32
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Efter ett väldigt lågt antal lyssningar tröttnade jag personligen totalt ur på Uada som ju helt enkelt enbart verkar sikta in sig på världsrekord i att plagiera andra. Fan trot om de inte till och med lyckats. Nä hörnini det finns inte en sekund på Uada-släppet som inte ett annat band gjort bättre tidigare.

Ska vi gissa att det kommer börja ploppa upp Mgla-coverband i parti och minut över hela världen framöver med ungefär samma existensberättigande som alla otaliga plagiat på Burzum och Darkthrone?

NP: Burzum - Hvis lyset tar oss

Till er som inte gillar detta - har en stor jävla tumör tryckt ut er hjärna ur näsborrarna eller försöker ni bara spela Allan?

Stämmer bra, det kommer också dyka upp mer hipsters/emos som lyssnar på Mgła,
märkte det på stockholmsspelningen att uppskattningsvis så var 33% hipsters/emos.
Antagligen har Mgła också startat masktrenden, de flesta nya band använder inte corpsepaint längre
utan har nån slags mask istället.
Jag undrar hur nästa platta med Mgła kommer låta.

Angående Uada så undrar jag hur de tänkte när dom inte gör sina egna riff.
Klart folk märker att det är plagierat.

NS : Goatmoon - Kansojen hävittäjä
https://www.youtube.com/watch?v=TQ8RGQQq95k
Jag gillar den nya "folkliga" stilen Goatmoon har anammat.
Citera
2016-07-29, 00:54
Medlem
Glantons avatar
Det var ett helvetiskt tjat om riffstölder!
Nu vill jag att trådens ärade klientel skriver ner exakt vilket riff i vilken låt som Uada stulit från exakt vilken Mgla eller Inquisition låt. Eller vilka dom nu "stulit" riff från. Seså, of you go.....
Citera
2016-07-29, 01:56
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Nu vill jag att trådens ärade klientel skriver ner exakt vilket riff i vilken låt som Uada stulit från exakt vilken Mgla eller Inquisition låt. Eller vilka dom nu "stulit" riff från. Seså, of you go.....

Jag är osäker på exakt vilket Inquisition riff det är jag får återkomma med det svaret.
Men definitivt är WHTN II ett av riffen i Devoid of Light.
Citera
2016-07-29, 07:47
Medlem
von_Ss avatar
Inte ens amerikaner är kanske så låga att de stjäl riff rakt av, men band som till varje pris försöker låta som andra band blir sällan intressanta.
Citera
2016-07-29, 11:41
Medlem
von_Ss avatar
Vad tycker ni som gillar Gift om Ethereal Shroud? Nå?!
Citera
2016-07-31, 14:53
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Vad tycker ni som gillar Gift om Ethereal Shroud? Nå?!

Djävulen så bra!

Var inte beredd på att golvas av ett band jag aldrig hört innan. Inte i nuläget.
Ska simma i detta ett tag nu.....
Citera
2016-08-01, 09:30
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:

Partiet i "Black Autumn, White Spring" som börjar vid 1:47. Jag tyckte det lät väldigt mycket som Freezing Moon med Mayhem, men vid närmare lyssning så var det inte en exakt kopia men det låter lite liknande.
Citera
2016-08-01, 12:41
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Djävulen så bra!

Var inte beredd på att golvas av ett band jag aldrig hört innan. Inte i nuläget.
Ska simma i detta ett tag nu.....

Trevligt att höra! Finns många fina partier på They Became the Falling Ash och i synnerhet mellanlåten kan jag spela på repeat hur många gånger som helst.

Det vore trevligt att höra ett riktigt jävla monster på 2 timmar av bandet framöver och jag hoppas det blir av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in