2016-07-24, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Ok, utan större betänketid på rak arm:

Uada - Devoid of light

Nazghor - Deaths withered chant

Witchcraft - Nucleus
Första lät ju lite mgla vid en snabb genomskumning. Kan vara riktigt bra.

Andra hade Necrophobic-medlem så det borgar ju för kvalitet.

Wicthcraft har jag hört tidigare men det var inte riktigt min kopp te.. (inte så att jag hatar allt som inte är black metal, men 70's psychadelic-stuket är inte min grej bara..)

Tack som fan för du tog dig tid.
Citera
2016-07-25, 12:53
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, nu har över halva 2016 gått. Vilka är de tre bästa plattorna som släppts såhär långt in på året? Har så jävla dåligt med tid att försöka sätta mig in i alla plattor som släpps så skulle uppskatta om någon kunde förse mig med kvalitativa släpp.

Dessa tre kan jag tipsa om.

Mortalized - Complete Mortality CD
Tainted DickMen - Tornado Thrashing Bomber CD
V.A. - Grind Bastards 10 CD

Tainted DickMen skivan är sjukt jävla bra, ösig Thrash metal från Japan med en Agathocles fetish.
Citera
2016-07-25, 17:42
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, nu har över halva 2016 gått. Vilka är de tre bästa plattorna som släppts såhär långt in på året? Har så jävla dåligt med tid att försöka sätta mig in i alla plattor som släpps så skulle uppskatta om någon kunde förse mig med kvalitativa släpp.

Np: VI - De Praestigiis Angelorum

Jag tycker 2016 är ett dåligt musikår hittills, mina 3 favoriter.

Dark Fury - This Story Happened Before
Chthe'ilist - Le Dernier Crépuscule
Gratzug - Erhabenheit

Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
Det där var allvarligt talat jävligt bra ju.

Var halvnykter o hörde Der Freiwillige Bettler, gillade det men vart irriterad o orkade inte med hela. Kanske borde varit mer full?
Påminde om folkmusiken här http://youtube.com/watch?v=l9lik1bhQkc

Japp om du gillade det, så testa igen när du är riktigt full.

NS : Armaggedon - Ave Satan
https://www.youtube.com/watch?v=CjSfvFWjhLI
Citera
2016-07-25, 19:03
Medlem
Irmgaals avatar
Bra skit från i fjol som kanske inte redan nämnts.
Melechesh - Enki. Black metal med mellanösternvibbar.
Batuschka - Litourgyia. Polsk, hemlig "supergrupp" med ryskortodoxt tema.
Citera
2016-07-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadSetOnSuicide
Vart kan man hitta live klipp med "Apati"?
Inte så inne i själva musiken men måste säga att bandet gör mig nyfiken.
Bumpar den här frågan!
Citera
2016-07-26, 19:56
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDragonBorn
Bumpar den här frågan!

Finns väl inga eftersom de var HELT jävla sämst så de som emot all förmodan funnits, har förmodligen raderats då man insett hur värdelöst det faktiskt var.

Att folk ens nämner skiten är för mig helt jävla ofattbart. Har ni ingen smak öht?
Haha.

Np: Grá - Ending
Det här däremot..
Citera
2016-07-26, 21:26
Medlem
Braxynglets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Lyssna igenom Geist ist Teufel klickar det inte alls då så är det ingen större ide att plöja igenom resten.

np: Craft fuck the universe

Äh, var inte min typ av metal direkt. Var värt ett försök dock!

np: Enisum - Arpitanian lands
Citera
2016-07-26, 21:30
Medlem
Fredees avatar
Fick hem Uada - Devoid of light skivan idag på posten.

Så Sigh Hallelulja kära Jehovas grannar!

Skivan of the year no doubt! So far i vilket fall!
Citera
2016-07-26, 23:10
Medlem
von_Ss avatar
Undrar hur dåligt Stillas nya album kommer vara.

Enda jag kan komma på som inte har nämns från 2016 är Panopticon som är bra och Ill Omen som är jävligt bra men en timme för kort.
Citera
2016-07-27, 00:21
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Men mitt mål är att konvertera en death metal snubbe till att gå in på black spåret. Mgla till exempel är ett bra mjukstart, sen tog jag Destroyer 666 senaste album

Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Svårt där. Endast dumhuven gillar ju inte Mgla medans endast ett dumhuve skulle få för sig att gilla Destroyer 666.

Update! Snubben som sedan 20 år har varit inne på Death metal har nu börjat gilla Destroyer 666. Jag anar att det hänger ihop med Sepultura och Slayer som han gillat tidigare...

Vad är problemet med Destroyer? För trashaktiga? Det kan vara det bästa som har gjorts någonsin! Artiglio del Diavolo, Hounds at your back och White line fever.... vad fan kan man kräva mer? Se Destroyer 666 live för helvete! Det kommer att ändra din syn på livet. Spendera pengar på smarta grejer!
Senast redigerad av Lacerda 2016-07-27 kl. 00:33.
Citera
2016-07-27, 12:50
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Update! Snubben som sedan 20 år har varit inne på Death metal har nu börjat gilla Destroyer 666. Jag anar att det hänger ihop med Sepultura och Slayer som han gillat tidigare...

Vad är problemet med Destroyer? För trashaktiga? Det kan vara det bästa som har gjorts någonsin! Artiglio del Diavolo, Hounds at your back och White line fever.... vad fan kan man kräva mer? Se Destroyer 666 live för helvete! Det kommer att ändra din syn på livet. Spendera pengar på smarta grejer!

Jag kan lova att du inte är den förste som försöker övertala mig att Destroyer 666 är bra. Men för mig spelar det ingen roll om de har episka anslag, black metal mörker etc så länge musikens fundament byggs på trash/speed metal (med betoning på METAL)! Allergin tar då över min kropp.

Jämför med kvalitetsband som Dødsengel, Mgla, Grift, The ruins of beverast, Akhlys etc. Där är metal snarare ett medel än en mening.
Citera
2016-07-28, 00:02
Medlem
monolithics avatar
Vad i hela helvete? Folk skriver flera sidor inlägg i en tråd om METAL men är tydligen nu för pretentiösa och coola för att ens gilla det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in