2016-07-23, 13:02
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.....Pike
Som sagt med Urfaust måste man vara berusad för att uppskatta det till 100%.

Det som gör Graveland bra är att Rob Darken är en intressant personlighet

Vad tycks Evilfeast om från Polen ?
Det är också ett sånt band som är riktigt bra men inte uppnår elitstatus.

NS : Evilfeast - Wintermoon Enchantment
https://www.youtube.com/watch?v=UvpNxqT02Rw

Jag har givetvis försökt mig på att fylle-uppskatta Urfaust som folk vill göra gällande är det rätta sättet att lyssna på dom..det är jävla larvbeteende bara. Urfaust blir inte bättre ett dugg. Och vad menar ni som beter er såhär att man helt plötsligt skulle börja tycka är bra bara för att man är full samtidigt? Några detaljer som är omöjliga att höra nykter?
Eller får man en såndär skitnödig insikt om att Urfaust minsann förmedlar riktig visdom som bara parkalkisar kan förstå?

Lägg av nu.
Citera
2016-07-23, 13:40
Medlem
DeadSetOnSuicides avatar
Vart kan man hitta live klipp med "Apati"?
Inte så inne i själva musiken men måste säga att bandet gör mig nyfiken.
Citera
2016-07-23, 14:29
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag har givetvis försökt mig på att fylle-uppskatta Urfaust som folk vill göra gällande är det rätta sättet att lyssna på dom..det är jävla larvbeteende bara. Urfaust blir inte bättre ett dugg. Och vad menar ni som beter er såhär att man helt plötsligt skulle börja tycka är bra bara för att man är full samtidigt? Några detaljer som är omöjliga att höra nykter?
Eller får man en såndär skitnödig insikt om att Urfaust minsann förmedlar riktig visdom som bara parkalkisar kan förstå?

Lägg av nu.

Jag dricker inte så ofta men när jag gör det så det minst en ½liter starksprit och 6 starköl.
Det är ju så att folk som dricker sig fulla blir personlighetsförändrade.
En del folk blir aggressiva, en del kåta andra deprimerade etc..

Själv blir jag väldigt glad och uppskattar all musik mer, bra musik blir bättre.
Sen blir jag också tystlåten och lyssnar hellre på musiken än babblar med folk.
Jag upptäcker väldigt mycket detaljer i musiken när jag är berusad eller drogad.

Urfaust har ju ett rykte som säger att det blir bättre på fyllan,
det påverkar en del folk subliminalt.

Jag skulle aldrig gå på en spelning nykter.
När det är ett band man gillar så står man där med armarna i kors och nickar gillande
5-10 meter från scenen och bara njuter, musiken överröstar allt babbel.

NS : Hexenwald - Germanic Black Witchery
https://www.youtube.com/watch?v=JaNVfwsjSoQ
Ortodox black metal.
Citera
2016-07-23, 19:08
Medlem
von_Ss avatar
När man är full spelar man väl ändå Darkthrone-maraton, inte sitter och försöker hitta nya band för just det sinnelaget. Så pretentiös kan man inte vara. Grabbarna i Deafheaven har säkerligen speciella favoritband när de blivit fulla på en folköl dock.

Urfaust må inte vara världens bästa band och Der freiwillige Bettler gillar jag personligen inte alls. De gör sig bättre med primitivt ljud eller när de, som på nämnda liveplatta, spelar godbitar på ett bra sätt.

NP: Deadlife - Porphyria

Ja hur den här fan orkar skita ur sig nåt så in i helvete med musik (3 fullängdare, 2 EPs, en split, en singel och ett samlingsalbum hittills i år) kan man ju fråga sig men jag tycker det håller ok kvalitet. Deadlife är bättre än Hermóðr tycker jag nog allt. Fast egentligen är det ju samma sak alltihop.
Citera
2016-07-23, 22:03
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Och vad har ni för favorit av kufarna i Urfaust då egentligen? Personligen gillar jag faktiskt live-albumet Trúbadóirí Ólta an Diabhail kanske bäst av alla även om jag egentligen är skeptisk till Live-släpp. Urfaust får ändå till det med en gedigen känsla och tanke bakom och inte bara som vilken jävla ljudupptagning som helst.

Annars är det Geist ist Teufel som är bäst förstår ni väl, med reservation för att jag nog inte hört alla splittar.

NP: Graveland - Thousand Swords

Urfaust är grymma i mitt tycke favoriten med dom för mig är deras splitt med Circle of Ouroborus, Auerauege Raa Verduistering. Lika bra nykter som kraftigt berusad.

Annars vad tycker ni om Medico Peste för er som inte är bekanta med som är det några av medlemmarna i bandet som spelar live med Mgła. Men muskien håller ju helt klart sig själv bra på egna ben, polsk kvalite helt enkelt. Såg förövrigt att de håller på att spela in en skiva i No Solace studion så M. har nog några fingrar i produktionen så det ska bli kul att höra.

https://youtu.be/8wWcr3W3DjE
Senast redigerad av Afgrunden 2016-07-23 kl. 22:12.
Citera
2016-07-23, 23:07
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Jag dricker inte så ofta men när jag gör det så det minst en ½liter starksprit och 6 starköl.
Det är ju så att folk som dricker sig fulla blir personlighetsförändrade.
En del folk blir aggressiva, en del kåta andra deprimerade etc..

Själv blir jag väldigt glad och uppskattar all musik mer, bra musik blir bättre.
Sen blir jag också tystlåten och lyssnar hellre på musiken än babblar med folk.
Jag upptäcker väldigt mycket detaljer i musiken när jag är berusad eller drogad.

Urfaust har ju ett rykte som säger att det blir bättre på fyllan,
det påverkar en del folk subliminalt.

Jag skulle aldrig gå på en spelning nykter.
När det är ett band man gillar så står man där med armarna i kors och nickar gillande
5-10 meter från scenen och bara njuter, musiken överröstar allt babbel.

NS : Hexenwald - Germanic Black Witchery
https://www.youtube.com/watch?v=JaNVfwsjSoQ
Ortodox black metal.

Alltså du.. gå härifrån och sluta upp med ditt jävla 14årsbeteende.

Och vadå ortodox black metal? Förklara gärna mer vad ortodox black metal är, speciellt som du länkar ett band som Hexenwald, som är ett jävla skitband utan egen övertygelse öht.

Np: Dodsengel...som vanligt.
Citera
2016-07-24, 14:11
Medlem
Braxynglets avatar
Nåt stabilt tips om man ska lyssna in sig på Urfaust? Min enda relation till det bandet är att jag följer en snubbe som ritat omslag till dom.
Citera
2016-07-24, 14:23
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Alltså du.. gå härifrån och sluta upp med ditt jävla 14årsbeteende.

Och vadå ortodox black metal? Förklara gärna mer vad ortodox black metal är, speciellt som du länkar ett band som Hexenwald, som är ett jävla skitband utan egen övertygelse öht.

Np: Dodsengel...som vanligt.

Min definition av ortodox black metal är :

A) De ursprungliga banden från 90-talet.
B) En ljudbild som påminner om hur det lät under 90-talet, samt att de använder corpsepaint.

Vad är din definition ?
Citera
2016-07-24, 14:55
Bannlyst
Jaha, nu har över halva 2016 gått. Vilka är de tre bästa plattorna som släppts såhär långt in på året? Har så jävla dåligt med tid att försöka sätta mig in i alla plattor som släpps så skulle uppskatta om någon kunde förse mig med kvalitativa släpp.

Np: VI - De Praestigiis Angelorum
Citera
2016-07-24, 16:58
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Nåt stabilt tips om man ska lyssna in sig på Urfaust? Min enda relation till det bandet är att jag följer en snubbe som ritat omslag till dom.

Lyssna igenom Geist ist Teufel klickar det inte alls då så är det ingen större ide att plöja igenom resten.

np: Craft fuck the universe
Citera
2016-07-24, 19:12
Medlem
Citat:
NS : Blaze of Perdition Near Death Revelations
https://www.youtube.com/watch?v=bm_2YMXs738
Det där var allvarligt talat jävligt bra ju.

Var halvnykter o hörde Der Freiwillige Bettler, gillade det men vart irriterad o orkade inte med hela. Kanske borde varit mer full?
Påminde om folkmusiken här http://youtube.com/watch?v=l9lik1bhQkc
Citera
2016-07-24, 20:19
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Jaha, nu har över halva 2016 gått. Vilka är de tre bästa plattorna som släppts såhär långt in på året? Har så jävla dåligt med tid att försöka sätta mig in i alla plattor som släpps så skulle uppskatta om någon kunde förse mig med kvalitativa släpp.

Np: VI - De Praestigiis Angelorum

Ok, utan större betänketid på rak arm:

Uada - Devoid of light

Nazghor - Deaths withered chant

Witchcraft - Nucleus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in