2016-07-15, 22:22
Medlem
von_Ss avatar
Står och glor på Myrkur. Ni som har rekommenderat det här kan dra åt helvete. Men snart lirar Sportlov och inte ens Mordum kan väl spy på den nostalgin.
Citera
2016-07-15, 22:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Häda inte. Imperator är ju kanske världens bästa skiva någonsin. Total dedikation, perfektion och hängivelse! Så otroligt jävla välskriven dessutom.

Håll käften om du tyckte samma sak när den kom. Yttra dig om du inte gjorde det.

Varför är inte du moderator här, och har adversarius äntligen huggt skallen av sig eller vad fan är det som händer
Citera
2016-07-15, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Står och glor på Myrkur. Ni som har rekommenderat det här kan dra åt helvete. Men snart lirar Sportlov och inte ens Mordum kan väl spy på den nostalgin.
Ja, Myrkur ger jag inte mycket för. Har iofs inte hört särskilt mycket heller..
Men lirar inte Behemoth också? Har aldrig sett dem live, men skulle inte ha något emot det.

Np: Behexen - The Poisonous Path
Senast redigerad av pettson3816 2016-07-15 kl. 22:34.
Citera
2016-07-15, 23:21
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Ingen som gett Börner's nya Autumn en lyssning?

Kom idag.

Lyssnat igenom en gång och det känns som att man får ge den några lyssning. Den är riktigt vass emellanåt men stundtals låter det lite lamt. Har inte riktigt den där iskalla ljudbilden som är på Melancholie.

Gått om stråkar och sorgsna melodier dock!
Citera
2016-07-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

haha myrkur. det är ett jävla knepigt (eller inte) projekt. å ena sidan vill idioten vända sig till någon sorts hipster och göra bm på tapeten, och mycket låter skit, men sen finns det låtar som faktiskt är ganska ok (inte sarkasm) t.ex. haevnen - men på det stora hela är myrkur ett skämt som inte borde existera

np: Lucifugum - Obnovlenie - ska tjejer prompt syssla med bm så ska det låta såhär

sen har ngn tips på bm som påminner om windirs journey to the end? Letar efter nästan episk bm (tänk summoning) fast som blandar med höga cleans
Citera
2016-07-17, 04:12
Medlem
Lacerdas avatar
Jag har inte läst tråden. Men mitt mål är att konvertera en death metal snubbe till att gå in på black spåret. Mgla till exempel är ett bra mjukstart, sen tog jag Destroyer 666 senaste album. Men bögfan gillade inget av det. Har ni några bättre tips?
Citera
2016-07-17, 17:59
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag har inte läst tråden. Men mitt mål är att konvertera en death metal snubbe till att gå in på black spåret. Mgla till exempel är ett bra mjukstart, sen tog jag Destroyer 666 senaste album. Men bögfan gillade inget av det. Har ni några bättre tips?

Svårt där. Endast dumhuven gillar ju inte Mgla medans endast ett dumhuve skulle få för sig att gilla Destroyer 666.

Ett varningens finger angående nya Coldworld-plattan Autumn. De knivskarpa isvindsgitarrerna är ersatta av eteriskt drömska vattenfall och Anathema-stämningar. Inte dåligt, men inte heller vad jag kanske ville höra från Coldworld. Har man ett starkt band till debuten och rådiggar den så kan chocken bli jobbig.

Haha! Jag skrev positivt om Myrkur. Orkar man inte med massgravar och sågverk i öronen varje dag så kan den absolut ha sina stunder. Skön mörk känsla tycker jag. Haevnen är den sämsta låten på plattan!

Innan nästa försök med Coldworlds senaste skapelse så snurrar Dråpsnatt - Skelepht. Där snackar vi ett band som levererat kvalité under hela sin existens.
Citera
2016-07-17, 18:06
Medlem
Citat:

youtube.com/watch?v=DN-NKXIf_Z4
Citera
2016-07-17, 18:56
Moderator
^Eazs avatar
Lyssnat en hel del på gamla slayer (ja faller väl inte under death), deicide, bathory osv, men letar efter mer musik liksom Deicide men tyngre och mer melodiös.

Tar tips.

Edit: Annat band jag verkligen gillar: Dead Label. https://www.youtube.com/watch?v=08pW5vaTkHE

Sett dem live ett par gånger i Irland.
Senast redigerad av ^Eaz 2016-07-17 kl. 18:59.
Citera
2016-07-17, 21:14
Medlem
Concubines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Ingen som gett Börner's nya Autumn en lyssning?

Kom idag.

Lyssnat igenom en gång och det känns som att man får ge den några lyssning. Den är riktigt vass emellanåt men stundtals låter det lite lamt. Har inte riktigt den där iskalla ljudbilden som är på Melancholie.

Gått om stråkar och sorgsna melodier dock!

Är inte helt inlyssnad än men den verkar definitivt lovande! Har svårt att se att den kommer växa lika högt upp som Melancholie dock, men hade väl tyvärr inte väntat mig det heller.
Citera
2016-07-17, 21:33
Medlem
DeadSetOnSuicides avatar
Citat:
Visa han Immortals "At the heart of winter".
Gillar han inte det så är det bara att ge upp.
Citera
2016-07-17, 21:43
Medlem
Citat:
Behemoth är rätt liktdeath
Dark Funeral - 666 voices inside och Hail Murder är rätt lättlyssnade.

Nifelheim måste han kanske lära sig att lyssna på men de är fan riktigt grymma!
Nudelwok- Sodomizer, Storm Of Satans Fire och Sacrifice To The Lord Of Darknes

Edit: haha vafan Nudelwok, Nifelheim!
Senast redigerad av KjelleBenchpress 2016-07-17 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in