Citat:
Ursprungligen postat av
Lacerda
Jag har inte läst tråden. Men mitt mål är att konvertera en death metal snubbe till att gå in på black spåret. Mgla till exempel är ett bra mjukstart, sen tog jag Destroyer 666 senaste album. Men bögfan gillade inget av det. Har ni några bättre tips?
Svårt där. Endast dumhuven gillar ju inte Mgla medans endast ett dumhuve skulle få för sig att gilla Destroyer 666.
Ett varningens finger angående nya Coldworld-plattan Autumn. De knivskarpa isvindsgitarrerna är ersatta av eteriskt drömska vattenfall och Anathema-stämningar. Inte dåligt, men inte heller vad jag kanske ville höra från Coldworld. Har man ett starkt band till debuten och rådiggar den så kan chocken bli jobbig.
Haha! Jag skrev positivt om Myrkur. Orkar man inte med massgravar och sågverk i öronen varje dag så kan den absolut ha sina stunder. Skön mörk känsla tycker jag. Haevnen är den sämsta låten på plattan!
Innan nästa försök med Coldworlds senaste skapelse så snurrar Dråpsnatt - Skelepht. Där snackar vi ett band som levererat kvalité under hela sin existens.