2014-05-28, 22:23
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det bara jag som har Varg Vikernes som högsta förebild inom Black Metal musiken?

Tragiskt nog, nej. Visst har Varg kläckt ur sig ett par alster jag rankar väldigt högt (Det som en gang var är och förbli bland det bästa som gjorts), men att ranka honom som sin högsta förebild när han gör musik som en "moneygrab" känns väl ganska fel, men många verkar göra det ändå. Hans politiska åsikter behöver inte spela in i det hela öht, det är inte dem som gjort att jag känner viss avsmak mot honom. Det sagt är musiken han gör än idag klart duglig, den känns bara besmutsad.
Senast redigerad av katatoni 2014-05-28 kl. 22:55.
Citera
2014-05-30, 00:09
Medlem
Dsfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Tragiskt nog, nej. Visst har Varg kläckt ur sig ett par alster jag rankar väldigt högt (Det som en gang var är och förbli bland det bästa som gjorts), men att ranka honom som sin högsta förebild när han gör musik som en "moneygrab" känns väl ganska fel, men många verkar göra det ändå. Hans politiska åsikter behöver inte spela in i det hela öht, det är inte dem som gjort att jag känner viss avsmak mot honom. Det sagt är musiken han gör än idag klart duglig, den känns bara besmutsad.

Money grab? Han skrev förut att han gav bort alla gamla orginal skivor som fans kvar istället för att sälja dem. ForeBears dvdn la dom ut för gratis nedladdning efter att dom täckt kostnaderna.

Själv är jag glad att han enbart gör ambient nu för tiden. Känns som han fortfarande kan skapa Burzum magin där, medans metal skivorna har varit lite så där.
Citera
2014-05-30, 02:16
Medlem
Citat:
Är det bara jag som har Varg Vikernes som högsta förebild inom Black Metal musiken?

Hur menar du som förebild? Förebilder inom musikindustrin är något som 13-åriga flickor har, inte trve black metallare.

https://www.youtube.com/watch?v=CvK85JCFXp4

""PhantasmaChronica" is a surrealistic concept album, consisting of 1 song with 47 minutes. It guides into a world beyond the frontiers of time and imagination. It gives the illusion to unveil all illusions. It reveals the chronicles behind the phantasms of the visible world that have become chronic."

Hitta efter random youtubeklickande, lek inte med droger ungar...
Citera
2014-05-30, 09:12
Bannlyst
Har för mig att Goatwhore var något risigt jävla tomteband, men deras nya blackthrashstänkare leker man ärligt talat inte med. Bra ös.

http://youtu.be/O3rUNMbkenU
Citera
2014-05-30, 11:08
Bannlyst
Ingen som ska på Sthlm fields och se slayer ikväll?

Värmer med Hell Awaits på tåget..
Citera
2014-05-30, 17:01
Bannlyst
Jag funderar på i framtiden skaffa alla Deaths och Deicides skivor, synd att skivorna ska kosta en slant bara, men sparar jag så blir det ett klipp på deras skivor.
Citera
2014-05-30, 17:27
Medlem
erections avatar
Citat:
Jag funderar på i framtiden skaffa alla Deaths och Deicides skivor, synd att skivorna ska kosta en slant bara, men sparar jag så blir det ett klipp på deras skivor.

De tre första Deicide albumen är riktigt grymma. Resten skulle jag undvika! Lyssnade på Legion när jag tog LSD senast. Var en mäktigt upplevelse!
Citera
2014-05-30, 23:04
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erection
De tre första Deicide albumen är riktigt grymma. Resten skulle jag undvika! Lyssnade på Legion när jag tog LSD senast. Var en mäktigt upplevelse!

Legion är bland dom bästa DM-plattorna som någonsin släppts, om inte den bästa. Men att lyssna för mycket på Deicide är inte bra för hälsan ta mig fan.

NP: Brutal Truth - Black Door Mine
Citera
2014-05-31, 00:42
Bannlyst
Ja Jävlar. Slayer levererade som de brukar. Gubbjävlarna kan än. Synd man är så jävla gammal så man inte pallar moshen bara, kidsen såg ut att trivas.

Lyssnar på Nails - Abandon All Life på hemvägen. Hårdare blir det fan inte.
Citera
2014-05-31, 11:26
Bannlyst
Skogen - I Döden (2014)
https://www.youtube.com/watch?v=r15r5gDxDp8
Citera
2014-05-31, 17:51
Medlem
von_Ss avatar
Det har blivit hög tid att bli riktigt cp-full och jag pungsparkar igång kvällen KTHRSS högt och lågt. Favoriten är tråkigt nog VVVVE som fan knappt går att klå men nu flödar nästan lika (o)vettiga Kruzifixxion ur högtalarna. Helvete vilket snyggt omslag och helvete vilken bra Black Metal. Den krävande hade önskat mer aggressivt gitarrljud men dyrkan av allt som är ont är det ju ingen avsaknad av.

NP: Katharsis - Infernal Solar Vortex
Citera
2014-05-31, 22:01
Medlem
Mordum87s avatar
Hur nu "Verdunkeln" kunnat undgå mig är ju fanimig helt otroligt!
Har precis lyssnat på debuten och är helt slagen av hur djävulskt bra detta band är! Ser sannerligen fram emot deras två uppföljare som jag förstått ska vara ännu bättre.
Tack du, vem det nu var, för tipset!

Verdunkeln - st
Hela förbannade natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in